הפסקת טיפול הורמונלי ופיברומאלגיה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הפסקת טיפול הורמונלי ופיברומאלגיה
    נעה
    29/04/2011

    אני בת 47, חולת צליאק והשימוטו.
    קיבלתי 4 שנים טיפול בזריקות לוקרין לאנדומטריוזיס לאחר 2 ניתוחים קשים, וגם אקטיבל בגלל סימני מנפאוזה.
    הפסקתי את כל הטיפולים ההורמונליים עקב השמנה ושיעור מסיבי. (בתיאום עם רופאת נשים) כדי לראות איך אגיב. בינתיים לא קיבלתי מחזור אך כחודש וחצי עם גלי חום ודפיקות לב מואצות .
    4 חודשים סובלת מכאבי עצמות ושרירים ונמצאת בבירור לפברומאלגיה ודלקת פרקים.
    האם ידוע על קשר בין הסממנים האלו ??
    לא מעוניינת לחזור לטיפול הורמונלי, אך סובלת מכאבים בכל הגוף, במיוחד בפרקים ועייפות כרונית.
    אודה על המלצתכם. נעה,עפולה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הפסקת טיפול הורמונלי ופיברומאלגיה - תגובה

    ד''ר אעמר סוהיל
    30/04/2011

    קיים קשר בין הפיברומיאלגיה ותסמיניה לתסמיני מחלות אינדוקריניות, כגון עייפות וחולשה וכאבי שרירים בתת פעילות בלוטת התריס, וגם ידוע כי קיימת שכיחות גבוהה יותר של בעיות אוטואימונית של בלוטת התריס בפיברומיאלגיה,
    קיים גם כן קשר בין טיפולים הורמונליים לפיברומיאלגיה כדוגמת התסמונת אחרי טיפול בטמוקסיפן בשאת השד, ואביסטה לאוסטאופורוזיס,טיפולים הורמונלים לביוץ ולטיפולי פריון, וסטרואידים הגורמים לתסמונת כאבי שרירים וחולשה.
    מצד שני בתקופת המינופאוסה והעדר הורמונים נשיים , יש נוסף לגלי החום יש גם החמרה בתסמיני הפבירומיאלגיה בנשים בתקופת גיל המעבר ובנשים אשר קיבלו תרופות -לרוב ציטוטוקסיות- המפריעות לביוץ התקין

    במקרה שלך תסמינים של כארבעה חודשים סביב הרקע ההורמונלי, הדבר עשוי להיות רק משני ווגם זמני, ולאו דווקא תסמונת מלאה של פיברומיאלגיה. נדרש מעקב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו