מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבי ראש מטורפים בהריון.אני26/05/2012
שלום,
אני בשבוע 28, בת 25 . אתמול שוחררתי ממעקב בבית חולים עקב כאבי ראש מטורפים שלא מהעולם הזה. ממש בכל הראש , הכאבים הקרינו לי ממש לגב העליון לאחר מכן התחתון בעורף מעל העיניים בקיצור בכל האזור. לא יכולתי לתפקד.
שללו רעלת הריון כיוון הלחץ דם שלי תקין. בדק אותי נוירולוג שטען שהכל תקין.
רמת ההמוגלובין שלי היא 8.5 היא כל הזמן במגמת ירידה מה שהסביר לי הרופא משפחה שההמוגלובין הוא המוביל של החמצן אל המוח, עצם זה שהרמה נמוכה כל כך גורמת לי לכאבי ראש מטורפים.
מתחילת ההריון יורד לי המון דם מהאף אני מקנחת גושי דם כמעט כל בוקר.
אמרתי את זה לרופא נשים,משפחה אחות ליווי הריון שטענו שיש דימומים באף בהריון.
הפחד שלי הוא שאולי הדם עלה לי למעלה לסינוסים והוא זה שגורם לכאבים הנוראיים האלה?
האם דבר כזה הוא אפשרי?
תודה רבה על הסבלנות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ראש מטורפים בהריון. - תגובה
ד''ר רחל הרינג - חנית27/05/2012הדם מהאף לא עלה לך למעלה לסינוסים.
האם נמדדה רמת הברזל אצלך? המוגלובין/ברזל נמוכים יכולים לגרום לכאבי ראש אך לא קשים כפי שאת מתארת.
אם כאבי הראש ממשיכים אנא פני לנוירולוג להמשך ברור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ראש חזקיםמעיין23/05/2012
שלום,
מזה כחודש אני סובלת מכאבי ראש חזקים שבאים וחולפים. אני בת 28,
מעולם לא סבלתי מכאבי ראש כאלו חזקים עד כדי כך שאני נאלצת לקחת אופטלגין. הכאבים הם במרכז הראש , מין לחץ כזה שמלווה לפעמים בסחרחורת. יש לציין שילדתי לפני 4 חודשים ומאז איני יישנה טוב .השינה היומית שלי במצטבר היא כ 6 שעות כאשר המקסימום שינה רציפה שלי היא שעתיים משום שהילד שלי מתעורר. השאלה שלי האם ניתן לשייך כאבים אלו לכך שאיני ישנה טוב ושזה יחלוף או שייתכן ומדובר בממשהו אחר ואם כן מה עליי לעשות?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ראש חזקים - תגובה
ד''ר רחל הרינג - חנית23/05/2012מזל טוב
חוסר שינה הינו זרז ידוע לכאבי ראש. עם זאת, יש צורך בבדיקת רופא מטפל ובדיקות דם (לרבות ס"ד, המוגלובין, ברזל, פריטין) ובהמשך, לפי הממצאים, אולי גם בבדיקת רופא מקצועי נוסף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ממש מוזר לי.. כאבי ראש...סמדר18/05/2012
הי אני בת 25.. בריאה בדרך כלל.... בזמן האחרון החלו לי כאבי ראש וחולשה עירפול בעיניים וכאבים מהמצח עד לראש למעלה.. עייפות כל הזמן..אני לא סובלת מכאבי ראש בדרך כלל וגם לא עייפה בצורה כזאת יש לציין שעכשיו סיימתי טיפול של ivf שלא הצליח.... לפני כמה ימים קיבלתי מכה חזקה בראש לפני המכה היו כאבי ראש וחולשה אבל פחות עכשיו יותר... שאלתי ממה זה יכול להיות? מהמכה מהטיפול? או משהו אחר?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ממש מוזר לי.. כאבי ראש... - תגובה
ד''ר רחל הרינג - חנית23/05/2012כאבי הראש יכולים לנבוע מכל אחת מהסבות שהזכרת, מחלקן או מכלן. אבל, יש ראשית לפנות לרופא מטפל ובהתאם לממצאיו, לתוצאות בדיקות הדם עליהם יחליט אולי גם לנוירולוג, רופא עיניים או לרופא אחר.
בהצלחה בטיפול ה- IVF הבא!!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- לאחר ניתוח עצביאנא! דחוף17/05/2012
לאחר הסרת שוואנומה בשתי הידיים, סובל מכאבי ראש נוראים. מה אפשר לעשות? (מטופל בליריקה 200 מ"ג)
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר לאחר ניתוח עצבי - תגובה
ד''ר רחל הרינג - חנית07/06/2012ליריקה עלולה לגרום לכאבי ראש.
מומלץ להפסיק (בהדרגה) ולנסות תרופה אחרת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיגרנה אצל ילדאנא! דחוף17/05/2012
לבני בן ה-13 יש התקפי מיגרנה עם הרדמות חצי פנים ויד. איך אפשר לעזור לו?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיגרנה אצל ילד - תגובה
ד''ר רחל הרינג - חנית07/06/2012אם האבחנה נכונה ואכן זוהי מיגרנה עם אאורה חשוב לדעת מה תדירות ההתקפים.
אם ההתקפים לא שכיחים ניתן ליטול אספירין בתחילת האאורה.
אם מופיע כאב אפשר לנסות אקסידול או אקמול פוקוס, תכשיר NSAID כמו נרוסין, או אדויל או נורופן. אם לא עוזרים אפשר לנסות טריפטן - תרופת מרשם.
חשוב להקפיד על אורח חיים בריא לרבות שתייה (מים) מספקת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קם מאוחר מהרגיל - כואב הראשאיתן14/05/2012
היי
בשישי ושבת אני קם מאוחר מהרגיל (11 במקום 6)
ומתפוצץ לי הראש,
בדקתי וזה ללא קשר לאלכוהול או אוכל...
אתם יכולים להגיד מה הסיבה לזה?
זה טבעי?
זה פשוט כל סופ"ש ככה - אני קם מאוחר מהרגיל ומשלם על זה בכאבי ראש קשים.
אנא עזרו לי תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קם מאוחר מהרגיל - כואב הראש - תגובה
ד''ר רחל הרינג - חנית15/05/2012טסט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהקם מאוחר מהרגיל - כואב הראש - תגובה
ד''ר רחל הרינג - חנית07/06/2012שינויים בהרגלי שינה כמו גם אלכוהול הם זרזים להתקף מיגרנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהשבי02/05/2012
אני בן 22 לוקח 20 מ"ג ציפרלקס בבוקר עם 125 מ" למיקטל, ועוד 100 מ"ג למיקטל בלילה.
בגלל שאני משחק כדורגל באופן מקצועי אני לוקח כדורי מגנזיום כ300 מ"ג לפני השינה.
האם יש בעיה בשילוב נטילת הכדורים?
2.הובחנתי על ידי פרופסור יאיר למפל במחלה בשם" הפרעת דה-ריאליזציה (באנגלית: Derealization Disorder).
בגלל שבמהלך 10 שנים שאני משחק כדורגל קיבלתי 5 זעזועי מוח חשבתי שיש קשר בין החבלות למחלה. רשום גם בויקפדיה שיש קשר בין זעזועי מוח למחלה.
פרופסור למפל אומר שאין קשר זין זעזועי המח למחלה אלא זה בגלל לחץ נפשי.
אשמח לשמוע דעתך?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד''ר רחל הרינג - חנית03/05/20121. ניתן ליטול את שתי התרופות יחד.
2. דבר עם פרופ למפל והראה לו את הספרות שברשותך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ראששוקי זמיר28/04/2012
שלום.
עובדת כקופאית. סובלת מכאבי ראש. עד לפני שבוע סחרחורות לפעמים נפילה באמצע רחוב והתעלפויות. בפיזיוטרפיה אמרו שלא שייך לא.א.ג. לעומת רופא מומחה ונאורולוג אמרו שכן.
בשבוע שעבר כל השבוע רציתי לישון. כל היום. משהו לא נורמלי ולא רגיל. חשבו שזה סינוסים אבל לא.. מציינת שעובדת המון שעות. אולי מישהו יכול לעזור לפתור את הסוגיה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ראש - תגובה
ד''ר רחל הרינג - חנית30/04/2012יש צורך לבצע:
1. בדיקת דם (כימיה והמטולוגיה) כולל רמת ויטמין B12, ברזל ופריטין, TSH
2. ברור לב (קרדיאלי) לברור סיבת ההתעלפויות
3. בדיקת BERA (רופא מטפל יכול להפנותך) בשל הסחרחורת
4. בדיקה על ידי נוירולוג
5. המשך ברור לפי תוצאות הבדיקות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיגרנה מבכי תינוקותבת22/04/2012
אני עובדת בגן ילדים ויש לי ממש מיגרנה מהבכי כל היום.. מה את ממליצה לעשות?
להחליף עבודה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיגרנה מבכי תינוקות - תגובה
ד''ר רחל הרינג - חנית23/04/2012אחד הזרזים הבולטים למיגרנה הוא רעש. רעש גם יכול להגביר כאב ראש קל ויכול להחמיר את הכאב הקיים.
בעת כאב ראש קיימת רגישות יתר לרעש.
התוצאה היא שכאב ראש ורעש משפיעים לרעה זה על זה ומחמירים זה את זה.
לגבי החלפת עבודה, זו החלטה לא פשוטה ויש שיקולים רבים אותם צריך לקחת בחשבון.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בשמיםלירז15/04/2012
למה בשמים מסוימים גורמים לי למיגרנה? יש ממש ריחות ספיציפיים שאני מריחה אותם והם ישר גורמים לי לכאבי ראש חזקים שמתפשטים בכל רחבי חצי הראש הימני.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בשמים - תגובה
ד''ר רחל הרינג - חנית16/04/2012זרז (טריגר) ידוע למיגרנה הוא ריח. בשמים, בעקר מתקתקים, עלולים להתחיל התקף מיגרנה. ריחות אחרים שכיחים: עשן סיגריות, דלק, טיגון, זיעה). הדרך למניעת התקף היא להימנע מריחות המוכרים לך כזרזים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב ראש שישי ושבת בבוקר - למומחיםקייזרמן02/04/2012
שלום לך
אני גבר בן 31 בריא לחלוטין.
יש לי בעיה שכבר מלווה אותי זמן רב.
בכל שישי ושבת בבוקר אני קם עם מגרנה.
אני מסביר לעצמי זאת בכך שאני הולך לישון מאוחר יותר כי זה סופ"ש וגם מתעורר מאוחר.
האם זה בגלל השוני בשעות משאר השבוע?
האם זה בגלל שאני מתייבש (חוסר במים) כי אני ישן יותר שעות מהרגיל?
האם זה קשור לצניחת לחץ דם במהלך שינה ארוכה?
והשאלה הגדולה:
איזה דרכים יש לכם שאנסה - על מנת למנוע את הכאב ראש של שישי ושבת בבוקר? תודה רבה לכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב ראש שישי ושבת בבוקר - למומחים - תגובה
ד''ר רחל הרינג - חנית08/04/2012שינוי בהרגלי השינה ידוע כזרז (טריגר) להתקפי מיגרנה. חשוב לסובלים ממיגרנה לישון אותו מספר שעות ובשעות קבועות.
שבת-חג זו יצאה מהשיגרה (מימות החול). כל יציאה מהשיגרה עלולה לגרום להתקף. גורמים ידועים נוספים לכאבי ראש של שבת-חג הם: שינוי במתח (לרוב ירידה במתח), שתיית אלכוהול, שינוי בהרגלי שתייה ואכילה (קמים מאוחר ושותים/אוכלים מאוחר יותר מהרגיל), ירידה בצריכת קפאין (אלו הצורכים כמויות גדולות), אכילת מזונות מסוימים (בארוחת ערב שבת-חג).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאב ראש שישי ושבת בבוקר - למומחים - תגובה
ד''ר רחל הרינג - חנית15/05/2012בדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיגרנות מזה 35 שנה...סמדר01/04/2012
ד"ר הרינג היקרה,
מברכת אותך על הפורום הזה.
בעצם...אין לי שום שאלה.
אני מטופלת שלך בבית חולים מאיר, מגיעה לעיתים רחוקות (כי אין קסם כבר בטיפול) אך חווה מחדש את היחס האיכפתי והטמפטי שלך. הידע והרצון לעזור. אם ניתן....
שמחה שיש את כדור הפלר רילרט, אותו אני לוקחת שנים אשר מעביר את המיגרנה אחרי חצי שעה לערך...
הבעייה שאין ריפוי למיגרנה. ניסיתי הכל. טיפול מונע, רפואה אלטרטיבית - אפילו המחזור כבר פסק וחשבתי שאפטר מהמיגרנות.
אך לשווא.
הבעייה שלי היא שמספר ההתקפים בחודש הם יותר ממה שמותר לקחת עם רילרט.
ובכל זאת זה מה שאני לוקחת . אין פתרון אחר.
אולי משהו השתנה מאז שהייתי אצלך לפני כשנתיים??
ושוב - הרבה תודה !!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיגרנות מזה 35 שנה... - תגובה
ד''ר רחל הרינג - חנית08/04/2012תודה על הברכות.
יש מספר חידושים בטיפולי המניעה וביניהם הזרקות לאזור ה- GON (סטרואידים, חומר הרדמה) ולאחרונה אושר בארץ (ה- FDA אישר כבר לפני מספר שנים) הזרקות בוטוקס לחולים להם כאבי ראש יותר מ- 15 יום בחודש.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיגרנה בגלל שכיבהענת01/04/2012
שלום רב
בשנה האחרונה אני סובלת ממגרנות שמתחילות אצלי ברגע שאני שוכבת במיטה ומשעינה את הראש על הכר בזוית של 90 מעלות. כשאני שוכבת לישון ללא כרית הכל בסדר
הכאב מתחיל בעורף ומטפס למעלה ומסוף מתנחל מאחורי העין עד שאני לוקחת כדור נגד מיגרנה
תוגלי לומר לי מדוע זה קורה?
תודה וחג אביב שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיגרנה בגלל שכיבה - תגובה
ד''ר רחל הרינג - חנית08/04/2012הרבה מאוד מהתקפי המיגרנה מתחילים בעורף. הסבה לכך הינה הקשר ההדוק בין העצבים המעצבבים את אזור הצוואר ובין עצבי הגולגולת. יתכן מאוד כי כאשר את שוכבת בזוית של 90 מעלות את מגרה את העצבים הצוואריים (GON, LON) והתקף המיגרנה מתחיל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיגרנות בחילופי עונותליאור01/04/2012
כל פעם שמתחלפת עונה, למשל עכשיו, אני חוטפת מיגרנה שלא עוזבת ימים שלמים.
היא מלווה בדימומים מהאף. אני סובלת מזה יותר השנה דווקא משנים קודמות.
ולוקחת נורופנים כל יום כמעט. זה קורה לתקופה של שבוע בעונה.
יש דרך אחרת להתמודד עם זה? או לחכות עד שיעבור זעם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיגרנות בחילופי עונות - תגובה
ד''ר רחל הרינג - חנית08/04/2012אם התקופה אכן 1-2 שבועות, ניתן ליטול טיפול מניעה קצר: טיפול קבוע לתקופה זו, לא לחכות להתקף. ניתן לקחת פעמיים ביום, אחרי אוכל, NSAID במינון נמוך או אקסידול - בוקר וערב.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ברכות לפתיחת הפורוםמערכת BeOK01/04/2012* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
ברכות לפתיחת הפורום - תגובה
ד''ר רחל הרינג - חנית08/04/2012חן חן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם יש לכם ביטחון עצמי?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

