מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- דלקת בעצב הפניםדניאל13/10/2012
שלום,
בחודשים האחרונים אני סובלת מכאבים באזור השיניים, החניכיים ואזור העיניים- תחושה של כאב מאחורי העין שגורם לדמעות. רופאת המשפחה אבחנה דלקת בעצב הפנים וטיפלה בי בקספו, מה שעזר לאותה התקופה ולאחר מכן חזרו הכאבים. רופאת המשפחה המליצה לפנות לחוות דעת נוספת אצל נוירולוגית, שביצעה את הבדיקות ואבחנה גם היא דלקת בעצב הפנים. כיום אני לוקחת טגרטול 200 מ"ג במינון של כדור ליום (בהמלצת רופאת המשפחה) והכאבים לא מפסיקים (זה בא והולך אבל לא חולף לגמרי), מה אפשר עוד לעשות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת בעצב הפנים - תגובה
ד''ר רחל הרינג - חנית15/10/2012מהתאור שלך לא ניתן להבין האם הכאב נמשך אלפיות שנייה וחולף או שמדובר בכאב רצוף היכול להימשך שעות.
האבחנה חייבת להעשות על ידי נוירולוג שיראיין, יבדוק ויפנה אותך לבדיקות ולהדמיה בהתאם.
אבל, באופן כללי ניתן לחשוב כי אם הכאב נמשך אלפיות שנייה מדובר בנאורלגיה "דלקת בעצב הפנים" והטיפול הוא טגרטול (ויש עוד). את המינון יש לעלות בהדרגה עד העלמות הכאב. כדור אחד אינו מספיק בד"כ.
באם הכאב נמשך שעות מדובר ב- atypical facial pain והטיפול הוא אלטרולט.
פני בבקשה שנית לנוירולוג.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קשר בין מיגרנה לילדות קשהגלית09/10/2012
האם יש הוכחה בספרות הרפואית על לקשר בין ילדות קשה לבין מיגרנה שמתפתחת לקראת סןף שנות ה-30
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קשר בין מיגרנה לילדות קשה - תגובה
ד``ר יעקב פוגלמן09/10/2012מיגרנה או צילחה בעיברית, היא הסיבה השכיחה ביותר להתקפי כאבי ראש חדים חוזרים בילדים. שכיחות המצב נעה בין אחוז בודד בגילאים 3-7 ועד 8-23% בגילאי ההתבגרות . יש יותר בנות הסובלות ממגרנה והמחלה תורשתית.
מה המנגנון הגורם למגרנה ?
מיגרנה נגרמת עקב שינויים בקוטר כלי הדם באיזורים השונים במח.השינויים בזרימת הדם במח הם אילו האחראיים על הסמנים הנלווים לכאבי הראש. בתהליך מעורבים חומרים רבים המפורסם ביניהם הינו חומר המכונה סרוטונין אך הוא רק אחד מיני רבים.
במאמרים רבים תואר הקשר הישיר בין סטרס לבין שכיחות מיגרנות .
באחד המאמרים המענינים שקראתי כותבים החוקרים:
these data support the hypothesis that stress and migraine are reciprocally related (ie, cyclically influencing each other across time). In addition, despite some measurement concerns, our data suggest that cognitive appraisal and coping are also related to migraine activity in a reciprocal fashion.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול להעלמת נימים וכאבי ראש חזקיםאלה03/10/2012
שלום לכם,
לפני כשבועיים עברתי טיפול להעלמת נימים בלייזר באמצעות מכשיר FOTONA. בחלוף מספר ימים התחלתי לסבול מהתקפים של כאבי ראש חזקים. אני סובלת מהכאבים כבר כ-10 ימים ברצף, מתעוררת עם כאב ראש עמום אשר מתגבר במהלך היום.
רציתי לשאול היתכן ויש קשר בין הטיפול - פגיעה בנימים לבין ההתקפים החזקים שאני סובלת לאחרונה? או שמדובר בהתקף מגרנה? (אני סובלת מדי פעם ממגרנה, רק לא סבלתי אף פעם מהתקף ממושך כזה, אם כן).
האם יש צורך לפנות לרופא ולציין שעברתי טיפול מסויים ויתכן ויש קשר?
תודה רבה וחג שמח,
אלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול להעלמת נימים וכאבי ראש חזקים - תגובה
ד``ר יעקב פוגלמן03/10/2012שלום רב
במקרה שכזה הייתי פונה לנוירולוג על מנת לבדוק מספר אפשרויות כסיבה לכאבי הראש.
התעוררות לילית מכאבי ראש מהווה התראה לדיקת רופא .
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המשך מיגרנות קשותשרי02/10/2012
שלום,
שכחתי לציין שבמהלך השנים ניסיתי מספר רב של שיטות בלתי קונבנציונליות , הניסיון האחרון היה דיקור סיני, סיימתי סדרה ארוכה רק לפני חודש. ככה שזה פחות הכיוון כרגע, הייתי שמחה בכל זאת לקבל התייחסות לשאלותי מנקודת מבט קונוונציונאלית. תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך מיגרנות קשות - תגובה
ד``ר יעקב פוגלמן02/10/2012-5% מהמגיעים למרפאות מתלוננים על כאב ראש כרוניים. אולם אחוז הסובלים מכאבים אלה בכלל האוכלוסיה – גבוה בהרבה.
קיים מגוון גדול של סיבות לכאבי ראש, כגון מגרנה, cluster headache (כאבי ראש מקבציים) וסיבות נוספות. למעשה, מקרים רבים שלא מאובחנים ע"י רוב הרופאים נובעים מהתכווצויות שרירי הצוואר והגולגולת. ברוב המקרים אנשים מודעים לכאב הראש אך לא לכיווץ השרירים שגורם לו. לכן אבחון מערבי קונבנציונאלי וטיפול בשיטת IMS(INTRAMUSCULAR STIMULATION) יאבחן תחילה את מקור הבעיה ופעמים רבות יפתור אותה בצורה יעילה.במקרה שלך לא ראיתי התיחסות לבדיקה מיופאציאלית של הגולגולת.
כאבי ראש ממקור שרירי נפוצים ביותר. רוב רובם של כאבים אלה יכול להגיע ממקור שרירי צווארי. לעיתים הסיבה ידועה, כמו למשל לאחר תאונת דרכים, ולעיתים לא מצליחים לאבחן את הסיבה לבעיה. מצב זה יוצר, לעיתים קרובות, "מעגל כאב", מצב בו הכאב גורם לכיווץ שרירי והכיווץ השרירי גורם לכאב. זהו למעשה ה"כאב המיופציאלי", הידוע ברפואה המערבית כאחת הסיבות העיקריות לכאבי הראש ממקור בלתי מוסבר. בנוסף צריך לשקול במקרה שלך כאבי ראש על רקע טיפול תרופתי ממושך.
חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיגרנות קשותשרי01/10/2012
שלום,
אני בת 34, סובלת מכאבי ראש מגיל צעיר. בעבר הכאבים היו בעיקר סביב המחזור החודשי או סביב טריגר אחר (למשל כאבי ראש של סוף שבוע), הם הגיבו די טוב לתרופות "רגילות" כמו אופטלגין, אדוויל, אקסידול וכו' בתדירות של מספר פעמים בחודש. כך עברתי שני הריונות, התקדמתי בעבודה... בקיצור ניהלתי חיים נורמאליים. עוד לפני כ-10 שנים פניתי לנוירולוג, עברתי בדיקת CT , אובחנתי כסובלת ממיגרנה, ניסיתי טריפטאנים , אך בשל תופעות לוואי די קשות חזרתי לאנלגטיקה. לפני כשנתיים חלה החמרה, בהדרגה התחלתי לקחת יותר ויותר משככי כאבים,המצב היה ממש גרוע, כדי לקצר רק אגיד שכשהגעתי באופן פרטי לנוירולוג ומומחה לכאבי ראש אובחנתי כסובלת מכאב ראש כרוני, עברתי גמילה ממשככי כאבים ע"י סטרואידים,\ התחלתי טיפול מונע ע"י DEPALEPT CHRONO, ועברתי לשימוש בטריפטאנים בזמן התקף, למרות תופעות הלוואי, אותם אני סופגת בליד בררה. לצערי גם כך הצעדים הנ"ל לא הביאו לשינוי שהחזיק לאורך זמן. נכון להיום אני סובלת מכאבי ראש בעוצמות ובצורות שונות (חלקם בעךי מאפיינים קלאסיים של מיגרנה, חלקם הקטן דומים לכאב ראש מקבצי, לפעמים נראה כמו כאב ראש רגיל, אבל בלתי פוסק) מעל 15 ימים בחודש. זה מתחיל קצת לפני מחזור וממשיך עד הביוץ. אח"כ יש הפוגה של שבועיים. ההתקפים מתארכים, גם הטריפטנים כבר לא תמיד עוזרים. ניסיתי להקטין מינון של טיפול מונע, בהמלצת נוירולוגית של קופת חולים, מתוך הנחה שהוא לא יעיל כבר , אחר כך היה חודש קשה וחזרתי למינון המקורי. כנראה הטיפול לא עוזר אבל בלעדיו המצב מחמיר.
בשורה התחתונה, שנה אחרי שהתחלתי טיפול אצל אותו מומחה, אני עם הרבה יותר תרופות (רק עם פחות מינוני יתר של אנלגטיקה) והמצב לא השתפר, אלא נעשה יותר גרוע.
אין לי חיים.
הייתי רוצה להמשיך לעבוד ולהתפתח. הייתי רוצה להביא עוד ילד. הכל נראה לי בלתי אפשרי במצב הנוכחי.
מה דעתך באופן כללי? מה ניתן לעשות? האם נראה שאוכל אי פעם להתנקות מכל מה שאני לוקחת ולהיכנס להריון? האם ניתן לשקול גמילה רצינית מהכדורים ולקוות שזה יעזור?
המון תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיגרנות קשות - תגובה
ד``ר יעקב פוגלמן02/10/2012שלום לשרי
אכן תיאורך מכמיר את הלב של מצב של סבל בלתי נסבל. מצבך דורש הסתכלות נוספת בלתי קונבנציונאלית ובהחלט יתכן שאפשר לעזור ללא טיפול תרופתי נוסף למרות המצב הקשה.
אשמח לעזור
חג שמח
ד"ר יעקב פוגלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטיפול
יפעת10/10/2012היי שרי
קראתי את מה שכתבתי ולא יכולתי שלא להזדהות עם מה שכתבת ולאחל לך המון הצלחה.
גם אני חווה מירגנות קשות, אמנם לא בדיוק כפי שאת תיארת, שנמשכות כמה ימים ברצף כמעט כל חודש.
אני מתמודדת עם זה שנים וניסיתי סוגים שונים של כדורים ודיקור סיני אבל זה לא באמת עזר.
לפני חצי שנה גיליתי את הטיפול בזריקות בוטוקוס, זריקות שנעשות פעם בחצי שנה עד 8 חודשים. מאז שהתחלתי את הטיפול הזה החיים שלי השתנו, כבר אין לי מיגרנות בכלל ואני מסוגלת לתפקד ולנהל חיים נורמאליים. אני ממליצה בחום לבדוק את זה.
אני הייתי אצל רופא מעולה, ד"ר וידר ממרפאות OR, שממש ממש עזר.
המון הצלחה :)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהממש מזדהה איתך, בדיוק כתבתי
אור11/10/2012הודעה כמעט זהה לשלך...
הרבה בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיגרנהמאיה23/09/2012
אני סובלת ממיגרנות קשות עם אאורה (כבר 8 שנים), כשמתגברות כאשר אני לא אוכלת באופן מסודר, בשעות שינה לא מסודרות וכשאני אוכלת מאכלים מסויימים.
השאלה היא האם מבחינה בריאותית מותר לי לצום ביום כיפור מאחר שאם אני לא אוכלת באופן מסודר או מחסירה ארוחות אני עלולה לקבל התקף מיגרנה שיכול להופיע באותו יום או ביומיים שלאחר מכן.
אוכל מסודר אצלי הכוונה אכילה בשעות קבועות 3 פעמים ביום.
האאורה יכולה להופיע יותר מפעם אחת בשבוע , ויש לציין שאני נכנסת לחרדה גדולה בזמן התקף האאורה.
בברכת שנה טובה וחג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיגרנה - תגובה
ד``ר יעקב פוגלמן23/09/2012השאלה איננה רפואית אלא עד כמה חשוב לך לצום ביום כיפור עם המחיר הבריאותי שעלול לבוא . תשובה שרק את יכולה לתת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיגרנה אחרי לידהרוני21/09/2012
שלום רב, אני בת 27, מאובחנת עם מיגרנה כבר בערך 10 נשים ומטופלת ב"דרלין" כטיפול מונע ו"זומיג" לזמני התקף.
לפני כשנה הפסקתי את כל הכדורים עקב הריון.(שעבר כמעט ללא מגרנות בכלל). ילדתי לפני כחודשיים והמגרנות מתחילות לחזור. כיוון שאני מניקה הבנתי כי באפשרותי ליטול אך ורק אקמול או אופטלגין אך לשניהם ממש אין השפעה עלי ויוצא שאני נוטלת כדורים רבים ללא השפעה וסוחבת את הכאב 2-4 ימים בכל פעם. (תדירות ההתקפים היא אחת לשבוע\שבועיים).
אשמח לדעת האם יש משהו נוסף (חזק יותר) אותו אוכל לקחת בזמן התקף במקביל להנקה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ניסית אופטלגין נוזלי
גלית23/09/2012הוא משפיע יותר מהר וגם מאפשר לך שליטה על המינון. אשתי משתמשת וגם נותנת לילד עכשיו כשיוצאות לו שיניים והיא תמיד אומרת- איזה מזל שיש לנו את זה בבית!
גם קראתי לא מזמן על מחקר שמראה שמבין משככי הכאבים הוא הבטוח ביותר
תרגישי טוב, אילן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיגרנה אחרי לידה - תגובה
ד''ר רחל הרינג - חנית23/09/2012מזל טוב!
1. בהנקה ניתן ליטול איבופרופן (אדויל, נורופן, איבופן), נקסין/נרוסין, וולטרן.
2. בתדירות התקפים של 2-4 בחודש ניתן לשקול לחזור לטיפול בדרלין, מותר בהנקה חודשיים לאחר לידה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מיגרנה עם אוארה בהריוןחץ19/09/2012
שלום רב, בתי בהריון שבוע 36, עוד בילדותה סבלה ממיגרנות קשות בלווי אוארה במהלך ההריון המיגרנות התמעטו ונעשו טפילו קלות ללא לקיחת כדורים. אתמול היא חוותה מיגרנה קשה עם הרדמות הפנים והלשון כמו כן היד נרדמה לה והיום שוב אותו דבר עם הופעת בלבול, השאלה שלי האם מיגרנות אלו שידועות כקצר במח יכול לפגוע בעובר? אודה לתשובתך אני מאד מודאגת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיגרנה עם אוארה בהריון - תגובה
ד``ר יעקב פוגלמן20/09/2012שלום לחץ
אין פגיעה במחזור הדם האמהי בזמן מיגרנה כך שלא צפויה או ידועה פגיעה ישירה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ראשאנונימי13/09/2012
שלום,
כבר תקופה ארוכה שאיני חש בטוב,הנני בן 37 בריא בד"כ,
לאחרונה היו לי כאבים בחזה לפעמים בראש, עשיתי בדיקות ללב כגון:א.ק.ג,אקו לב,הולטר לב,ארגורמטריה והכל יצא תקין,
מדי פעם היו לי סחרחורות שהולכות ובאות,
בשבוע האחרון מיום רביעי בלילה שעבר יש לי כאבי ראש לא נעימים זה התחיל לי בלילה העיר אותי מהשינה ואחר כך עבר, ביום חמישי למחרת כל היום כאב לי הראש לאחר שלקחתי אדוויל הכאב עבר עד ליום שני האחרון ,והחל מיום זה יש לי כל הזמן כאבי ראש,הכאבים בעיקר בצדדים ולפעמים מן לחץ על כל הראש,יש גם תחושה של סחרחורות ואיבוד שיווי משקל,או טשטוש ראיה ,הייתי אצל הרופא והוא אמר שזה יכול להיות מהעיניים אבל זה לא נראה כך,
אודה לתשובתכם ,
בברכת חג שמח ושנה טובה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ראש - תגובה
ד``ר יעקב פוגלמן13/09/2012קשה בעיצה באינטרנט לעלות בדיוק על בעיותך, מה גם שהפרטים שמסרת אינם
ספציפיים. בכל מקרה שיהיה חג שמח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיש חדש
מעיין21/01/2013רציתי לישאול לשלומךךךךךךך.כי אני במצבך ועים עלו על משהו.....
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ראשtaro13/09/2012
שלום רב
אני בן 16 לאחרונה שבוע אחרון כאבי ראש קדמיים באזור המצח והפנים בעיקר בבוקר מלווים בבחילות לסירוגין, בדיקה נירולוגית תקינה ,בדיקת אאג תקינה , בדיקת עיניים תקינה
על מה זה מעיד* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ראש - תגובה
ד''ר רחל הרינג - חנית13/09/2012המידע שמסרת אינו מספיק.
אם מדובר בכאבי ראש חדשים, לראשונה בחייך, יש צורך בהדמיה, כמו CT ראש, בבדיקות דם, בבדיקת שינה (אם קיימת הפרעה בשינה) ובהתאם לממצאים להמשיך ברור וטיפול.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול במיגרנה וסחרחורותא.ש07/09/2012
שלום,
בת 36 ו4 חודשים לאחר לידה.מניקה.
סובלת מהחודש השישי מהתגברות של כאבי ראש(מיגרנה עם אאורה?) וסחרחורות .נשלחתי לMRI ללא חומר ניגוד בו לא נתגלו ממצאים ונאמר לי לחכות בסבלנות עד ללידה.
כרגע 4 חודשים אחרי לידה וללא שיפור.קמה בבוקר עם כאב ראש (פעם ברקות,פעם מעל הגבות) מלווה בסחרחורות (מין הרגשה של חוסר שיווי משקל).נבדקתי על ידי נוירולוגית שנתנה לי מגנזיום ציטראט .רציתי לדעת תוך כמה זמן אני אמורה לחודש שיפור בהרגשה ???
כמו כן המליצה על בדיקת תפקודי קרישה ואקו לב ולא הבנתי מדוע...אודה לחוות דעתך
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול במיגרנה וסחרחורות - תגובה
ד``ר יעקב פוגלמן08/09/2012שלום רב
כדאי לבדוק תסמונת מיופאסציאלית או תסמונות אחרות שאינן נצפות ונראות ונצפית ב MRI . לפחות את יכולה להיות רגועה שאין ממצא חמור או מדאיג.
בברכה
ד"ר יעקב פוגלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשירות תרופות מרשם עד הבית
מישקה12/09/2012היי,
לאחרונה התחלתי להשתמש בשירות תרופות מרשם עד הבית והאמת שזה ממש נחמד וחוסך זמן בהרבה מקרים. ממליצה לכולם בלי קשר לתרופה ספציפית כזו או אחרת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשירות תרופות מרשם עד הבית - תגובה
ד``ר יעקב פוגלמן12/09/2012יופי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף.מאד אודה לתגובה מהירה ככל הניתשרון31/08/2012
שלום רב
אני בת 42 לערך.שנים רבות שסובלת ממיגרנות.
בחודשים האחרונים פתאום גם התווסף כאב מוזר שקשה קצת להגדירו , באוזניים.זה מין משהו כזה,שיכולה לגעת בקלות עם היד באוזן,או לגרד או לנקות עם קיסם אוזניים,ופתאום וללא "הכנה" ממש להצטמרר מכאב.(נראה כאילו כמו משהו עצבי לא ברור)
בכל אופן לאחרונה ניתן לי עי ניירולוג כדורים בשם רילרט בינון של 40 מ"ג למיגרנות.
כשההשפעה שלהם עדיין לא ממש ברורה לי ובטח לא חד משמעית.
כשלוקחת את הכדור,זה כביכול אמור להפסיק את כאב הראש(שלעיתים מתחיל ככאב ראש של לחץ גדול בשתי הרקות)ולא לתת לזה להתפתח למיגרנה.לעיתים זה עוזר אבל לעיתים גם לא.ויצא מצב בחודש האחרון שלקחתי במהלך שלושת הימים בהם כבר ממש ניהיתה מיגרנה 5 כדורים .(ואני בכלל לא בטוחה שזה נכון ככה).
בכל מקרה מה שכרגע מאד מאד מלחיץ אותי שאתמול בלילה חוויתי פחד נוראי עם תופעה לא ברורה ולא מוכרת לי כשפתאום לפנות בוקר ובמשך זמן די ממושך נתקפתי תוך כדי שכיבה סחרחורות קשות כשבכל תזוזה ושינוי תנוחה שלי החדר הסתובב לי במהירות מאד גדולה.וזה לווה גם בבחילות.אחכ חשתי גם שמזיעה מאד בפנים(דבר שלא מוכר לי)ושאין לי אוויר.ולקח זמן עד שהצלחתי להרדם לכמה שעות טובות ללא הפרעות.
לאחרונה מאד סבלתי גם מכאבי גב בצד הימני העליון: צוואר,כתף,שכמה,ומשיכה ליד ימין(שמאד כאבה)ואחרי זמן אפילו היתה החרפה,ורק עכשיו חשה קצת הקלה ושיחרור. חיממתי בלילות גם את המקום בכרית חשמלית,
ופתאום הסחרחורות האלו אתמול, ומיד כיביתי תכרית והדלקתי מזגן שיהיה לי אויר.
היו לי סחרחורות קלות לפני כמה חודשים שליוו תקופה קצרה(לא בשכיבה) אבל אחכ נעלמו קליל.ופתאום אתמול בלילה תקפו אותו סחרחורות בשכיבה באופן חזק ולא ברור ממה ולמה.
נ.ב- בחודשים האחרונים חזרתי גם לפעילות גופנית(יוגה והליכות)
ואני בעם רוצה לדעת מה קורה?למה זה קשור?האם יש קשר למה שמתארת כהשפעות על זה?אולי הרילרט?אולי הגב? אולי ורטיגו??
ובעיקר מה עליי לעשות?
מאד מפחדת שככה ימשיך בלילות.זה בהחלט היה מאד מאד לא נעים.
אודה מאד לתגובה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי ראש
ד``ר יעקב פוגלמן01/09/2012לשרון
התיאור שתארת יכול להתאים ל BPPV או בעצם לורטיגו שקשור בשינויי תנוחה.
כמובן שאין זה אחראי לקבוע זאת ללא בדיקה גופנית וסיפור מחלה מדוקדק.
מציע לך לפנות לרופא המשפחה לאבחון וטיפול
התיאור שלך:
עם תופעה לא ברורה ולא מוכרת לי כשפתאום לפנות בוקר ובמשך זמן די ממושך נתקפתי תוך כדי שכיבה סחרחורות קשות כשבכל תזוזה ושינוי תנוחה שלי החדר הסתובב לי במהירות מאד גדולה.וזה לווה גם בבחילות.אחכ חשתי גם שמזיעה מאד בפנים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עזרה בפיענוח MRIME29/08/2012
שלום, אני בת 27
סובלת מכאבי ראש וצוואר בצד שמאל, מזה מספר שנים
עברתי MRI ע"ש צווארי
התוצאות תקינות מלבד-
C5-C6 בקע דיסק מרכזי אחורי עם לחץ על השק.
מה זה אומר? האם יכול להסביר כאבי ראש??
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עזרה בפיענוח MRI - תגובה
ד''ר רחל הרינג - חנית30/08/2012בקע דיסק "בלשון העם" פריצת דיסק בגובה C5-6 אינו סבה לכאבי ראש.
יש להמשיך ולברר את כאבי הראש ולטפל בהתאם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב חד בנחיתת מטוסעינת28/08/2012
בני דיווח לי שבזמן נחיתת מטוס הרגיש באופן פתאומי כאב עז מאד המאופיין בדקירות בעין וברכה חד צדדי . לאחר הנחיתה הכאב החל לחלוף .הארוע קרה לו לפני מספר שנים גם בעת טיסה והתעלמנו . האם יכול להיות קשר לנטילה של מינוציקלין (תרופה אנטיביוטית ספציפית לפצעי בגרות ) שהוא לוקח אותה לאורך זמן וגם אז נטל אותה . הארוע התרחש בטיסת ההמשך לאחר ששתה קפה בטרמינל. בטיסה הראשונה 4 שעות קודם זה לא קרה. הוא ישוב בעוד חודשיים . מה מומלץ שיעשה לפני הטיסה חזרה? האם מומלץ להמנה מאלכוהול ,קפה ,תרופות לפני טיסה עקב הבעיה הספציפית הזאת?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב חד בנחיתת מטוס - תגובה
ד``ר יעקב פוגלמן29/08/2012שלום לעינת
קשה לדעת לאור הסיפור מה היתה הבעיה , גם לאור זאת שהבעיה חלפה. במטופל שלי
שחווה בעיה דומה עקב מתח ולחץ מטיסות שגורם לו להתכווצות שרירים ברקות וסביב העין עקב כיווץ שרירי ה SCM ולתופעות דומות למה שאת תמארת . הלחץ והמתח וכאבי הראש שלו מתגברים לקראת הנחיתה אותה הוא מפרש כסיכון הגבוה ביותר להתרסקות בטיסה.
מקווה שעזרתי
ד"ר יעקב פוגלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהכאב חד בזמן טיסה.
עינת29/08/2012תודה. הארוע לא קשור ללחץ או מתח מופיע באופן פתאומי וחד מאד סביב הנחיתה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מירנה המתבטאת בטשטוש ראיהרבקה פנקס27/08/2012
שלום
בגיל 50, עקב גלי חום, התחלתי לקחת אקטיבל-אסטרוגן. כיום אני בת 67. במשך השנים התגברה אצלי תופעה של ראית פסים שחור-לבן, שנוירולוגים קראו לה מיגרנה (התכווצות כלי-דם במוח) ונתנו לי תרופה, סומטריקס 50, שאני לוקחת בעת התקף. לפני חצי שנה ההתקפים הפכו ליומיומיים, והופסק הטיפול באקטיבל. מאז היו רק 2 התקפות מיגרנה, אך צצו בעיות רבות אחרות, למשל: אי-הרדמות.
האם לקיחת אסטרוגן אסורה במקרה שלי?
אני חוששת שבעיות שינה ממילא יחזירו את המיגרנות - מה דעתכם?
תודה
רבקה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מירנה המתבטאת בטשטוש ראיה - תגובה
ד``ר יעקב פוגלמן29/08/2012לרבקה שלום
שאלותיך מצוינות אך מכיון שכל אדם הוא אינדיבידואל רק הזמן יענה על שאלתך.
בברכה
ד"ר יעקב פוגלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמירנה המתבטאת בטשטוש ראיה - תגובה
ד``ר יעקב פוגלמן29/08/2012ראי תשובה
בברכה
ד"ר יעקב פוגלמן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)

