מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- החזרת עובר יום 3רות28/11/2023
איזה ציון נחשב לעובר איכותי אבל עובר יום 3?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עובר
פרופ` דוד בידר28/11/2023עובר יום 3 הוא גם טוב להחזרה
3AA זה הדרוג המוביל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם יש סיכוי לליסטריה?נורית28/11/2023
שבוע 29. אם שמה את העגבניות שרי בתוך קערת מים פושרים/רגילים חצי שעה ואח"כ שוטפת עם עוד קצת מים מתחת לברז ומנגבת עם נייר סופג. את הבצל שוטפת מתחת למים בערך דקה וכנל את האבוקדו ואז מנגבת עם נייר סופג ואז מקלפת ומכינה סלט. מה הסיכוי חלילה לליסטריה?
בנוסף, אם באבוקדו יש כתמים חומים והוא התחיל לעבור תהליך השחמה, האם לזרוק אותו או להשתמש בחלקים הלא חומים?
תודה
אני פשוט ממש בלחץ לאחר שקראתי על זה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם
פרופ` דוד בידר29/11/2023אין סיכוי לליסטריה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי ב. דם לאחר החזרהשני27/11/2023
החזרה ב21.11 עובר קפוא יום 5
היום-27.11 ב.דם בגלל דימום.
תוצאות:
E2-679
PROGESTERON-103
BHCG- 59
האם הערכים תקינים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערכי
פרופ` דוד בידר27/11/2023הורמון ההריון חיובי ויש להמשיך לראות שההתפתחות תקינה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ליסטריה בהריון ואייך נזהרים??נורית27/11/2023
שלום פרופ'
איך נשמרים? האם חום הורג את החיידק בבישול אם מבשלת גזרים וקישואים? מה לגבי עגבניות שרי? אם שוטפת במים זה מספיק?
אני בטרימסטר 3 ובלחץ* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליסטריה
פרופ` דוד בידר27/11/2023בישול הורג
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
נורית27/11/2023ומה לגבי ירקות חיים כשרוצה להכין סלט? האם להימנע מסלטים? אמרת שאפשר לשטוף במים ולנגב וזה מספיק . אבל מצד שני לא מחממת את הירקות לסלט
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ליסטריה בהיריון-איך להמנע
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי27/11/2023
כדי למנוע הדבקה בליסטריוזיס מומלץ להמנע מאכילת המזונות שלהלן במהלך ההריון:
ממרחי כבד.
מוצרי חלב שלא עברו פסטור.
חמאה.
גבינות רכות כגון ברי או קממבר.
גבינות כחולות (גבינות שמכילות עובשים).
נקניקים ובשרים מעושנים.
סלמון מעושן.
ירקות שאינם רחוצים, ובכלל זה עלי חסה וכרוב.
סושי שמכיל דג נא וכן סושי צמחוני, או מוצרים שמכילים דגים שאינם מבושלים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צוואר הרחם- תיקון הודעה קודמתשולה26/11/2023
החזירו לי עובר לפני 3 ימים.. אני לוקחת אוטרוגוסטן דרך הנרתיק ואני משתמשת במוליך שהיה לי מתרופה אחרת.
לפעמים אני מרגישה שהמוליך נעצר ולפעמים מחליק פנימה עד הסוף.
האם המשמעות שאני פוגעת בצוואר הרחם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צוואר
פרופ` דוד בידר27/11/2023לא פוגעת בצוואר.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צוואר הרחם לאחר החזרת עוברשולה26/11/2023
החזירו לי עובר לפני 3 ימים.. אני לוקחת אוורור בטן דרך הנרתיק ואני משתמשת במוליך שהיה לי מתרופה אחרת.
לפעמים אני מרגישה שהמוליך נעצר ולפעמים מחליק פנימה עד הסוף.
האם המשמעות שאני פוגעת בצוואר הרחם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לא סביר
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי27/11/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ערכי ביטא יום עשירי לאחר החזרת עובר מוקפאלורה26/11/2023
היי,
אני יום עשירי אחרי החזרת עובר מוקפא בליציסטי ( 5 ימים) - סבב שני של טיפולים
אישה בת 32 בריאה
ערכי הביטא 110 , האם זה חיובי ?
נאמר לי שיש לחזור על הבדיקה בעוד יומיים ובנתיים להמשיך עם התמיכה
למה אני אמורה לצפות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ערכי
פרופ` דוד בידר26/11/2023הבטא חיובי וזה מראה על הריון.
בדיקה חוזרת צריכה לפחות להכפיל את עצמה ורצוי שתהיה יותר מהכפלה אחת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת 2 כדורי ציטוטק שבוע 13עדינה26/11/2023
היי
אמנם שאלה זו חוזרת על עצמה אבל אם אפשר אודה למענה יותר מדויק לשאלתי.
כאמור עמדתי בפני הפסקת הריון יזום ולפני כן קיבלתי 2 כדורים וגינליים של ציטוטק כדי לרכך צוואר רחם. בסופו של דבר החלטתי לא לעבור לגרידה
היה דימום די ממושך בשעות שלאחר מכן ולאחר מכן הדימום הפסיק כליל
האם ההריון יכול להימשך לאור העובדה שיכולים לצוף מומים? כן אמרת כי צריך להמשיך לעקוב אך האם בשלב יחסית מתקדם זה של ההריון )כמעט סוף טרימסטר ראשון( יכולים להיגרם מומים? האם מעקבים יכולים לאתר?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
האירועים שאת מתארת-נטילת הציטוטק,הדימומים בהחלט עלולים לפגוע בהיריון,כל החלטה לשמר את ההיריון בסיכומו של דבר הנה באחריותך כי חא ניתן להעריך את הנזק שנגרם להיריון-בכל מקרה היוועצי גם עם הייידה הטרטולוגית ועם הרופא המטפל שלך
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי27/11/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יש לי מיעוט זקיקים בסבבענבל26/11/2023
אני אחרי ארבעה ימי הזרקה של 600 פרוגבריס ועדיין
מופיעים שני זקיקים קטנים אחד בכל שחלה
ללא ציון גודל
נתנו לי להזריק עוד יומיים 600 פרוג
האם יוכל להיות שינוי לטובה וסבב זה יוכל להגיע לשאיבה?
ואם לא יש סיכוי שמשהו בסבב הבא ישתנה?
בת 44* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מיעוט
פרופ` דוד בידר27/11/2023תלוי גם מה בדיקת הדם מראה אך לפי דעתי , לפני טיפול צריך לראות את הפרופיל ההורמונלי.
אני משער שלא תהיה תגובה מספקת.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם בייצתי ואם כן כמה ומתי דופסטוןענבל26/11/2023
ניסיון להרות טיבעי. מעקב זקיקים ב 21.11 הראה זקיק משמאל גודל 12 ורירית 9.3
לא הספקתי לעשות מעקב באמצע רק ביום ב 26.11 והזקיק היה 13 עם נוזל בכמו
בינונית. עשיתי גם היום פרוגסטרון יצא 10.7. שאלותיי
האם בייצתי ? האם יתכן שזקיק יגדל מ 12 לזקיק מבייץ בתוך 5 ימים
ויתכווץ שוב? אם אני זקוקה לתמיכה
של דופסטון בעקבות הפלות קודמות מתי ובאיזה מינון עלי ליטול? תודה על תשובתך המלומדות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
למרבה הצער הביוץ התרחש כבר בעת ביצוע הבדיקה הרילוונטית
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי26/11/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההאם בכל זאת ליטןל דופסטון ? כי בייצתי וקיימתי
ענבל26/11/2023בעת איזו בדיקה רלוונטית בייצתי ? וגם לא צריך להצטער קיימתי יחסים למען הזהירות חמישי. שישי. שבת נראה לי כיסיתי את הימים. אבל זה הגיוני שבייצתי? מזכירה כי מדובר בביוץ טיבעי וניסיון טיבעי. רק דופסטון לצורך שמירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטא ופרוגסטרון אחרי החזרת מוקפאדני26/11/2023
שלום דר
עשיתי החזרת בלסטוציסט יום 5 בתאריך 21/11
ב23/11 עשיתי בדיקת דם שתוצאותיה-
בטא קטנה מ3
אסטדריול 734 mmol
פרוגסטרון 45.7 mmol
היום 26/11 הרגשתי התכווציות והלכתי לבדוק
בטא 11
אסטדריול 609 mmol
פרוגסטרון 37.5 mmol
שאלותיי:
1. האם יכול להיות שהיום נקלטתי והפרוגסטרון ישוב לעלות?
2. האם יש סיכוי להריון תקין לאור הירידה בערכים?
3. האם כדאי לי להתחיל תמיכה לפרוגסטרון?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
שתי השאלות הראשונות לא ניתן לנבא,לגבי השאלה השלילית תוספת פרוגסטרון לא יכולה להזיק
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי26/11/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לגבי מיקרו מניפולציהיעל26/11/2023
שלום,
אני בת 33, ילד בריא מהריון טבעי. לפני שנה עשיתי טיפול ivf אחד הפריה רגילה שנקלטתי ממנו אבל עברתי הפסקת הריון בשבוע 16 בגלל מום. בדיקות גנטיות תקינות ואקסום טריו תקין. מאז עברתי עוד 2 שאיבות עם הפריות רגילות שבהן שיעור ההפריה היה כ-80% אך ההחזרה נכשלה ואז עוד שאיבה עם אפס הפריות. הזרע תקין לגמרי. לפני כמה ימים עברתי שאיבה והחלטתי לאור אפס ההפריות שהיו בטיפול הקודם, שחצי מהביציות יופרו רגיל ושחצי במיקרו מניפולציה (חששתי שוב לעבור שאיבה לחינם).
האם לאור זה שאין בעיה בזרע ובעבר כבר היה לנו עובר עם מום זו הייתה החלטה לא נכונה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
ההנחיה היא פרקטית ,אולם כלל איני בטוח שהעדר ההפריה נבע מתגובה טיפולית לא הולמת או בעיה מעבדתית
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי26/11/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמיקרו מניפולציה - המשך
יעל26/11/2023תודה על המענה. אז לפי דעתך ממה נבע היעדר ההפריה?
חשוב לי לציין שגם בשאיבה האחרונה נשאבו בסהכ 8 ביציות. החלטנו לעשות איקסי בחצי וחצי בהפריה רגילה. בסוף הופרו רק 3 ואלו רק הפריות של איקסי. משמע שוב לא היו הפריות טבעיות.
1.מה יכול להסביר את זה שבכל השאיבות הקודמות היו רק הפריות טבעיות כ80% (עוברים באיכות 4AA) ובשתיים האחרונות לא?
2.עשינו את כל הבדיקות האפשריות הכל תקין, ברקע שלי חצוצרה חסומה.
האם זה שעברתי כבר 5 שאיבות פוגע באיכות הביציות?
3. האם זה שהביציות שהיו בהפריה רגילה לא הופרו, אומר משהו על איכות ההפריות שהצליחו באיקסי?
4. בגלל שהיו רק 3 הפריות, הרופא רוצה להחזיר עובר יום 3 (תמיד הוחזר לי יום 5) ולהחזיר שניים. אני בת 33, בחורה רזה.. האם זה נכון?
אשמח ממש שתענה לי אני מיואשת. תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
לטעמי חייב היה להתרחש משהו מהותי ששיבש את הליל ההפריה שהיה תקין והניב עוברים איכותיים כולל בלסטוציסטים
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי27/11/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- החזרת מוקפא בלסטוציסט יום 5דני26/11/2023
שלום,
החודש עשיתי החזרת מוקפא יום 5 על בסיס ביוץ טבעי.
בתאריך 16/11 בייצתי
בתאריך 21/11 בוצעה ההחזרה
רירית מעל 10.
הפעם לא לקחתי בכלל הורמונים, גם לא אנדומטרין לתמיכה
שאלותיי הן:
1. מתי אוכל לבדוק בטא? כי לכאורה אני אמורה לקבל וסת ב28/11 (עוד יומיים) - אז הספירה היא כרגיל או מיום ההחזרה אם הכל על בסיס טבעי?
2. האם עצם העובדה שויתרתי על נרות כתמיכה מפחיתה לי את הסיכויים?
3. הרירית שלי עבה והפרוגסטרון בתאריך 23/11 היה 45.7
האם זה נמוך וכדאי לי להתחיל תמיכה?
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר החזרת
פרופ` דוד בידר26/11/20231.10 ימים לאחר ההחזרה.
2.הסיכויים לא פוחתים.
3.לא נמוך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בטא ו lh לאחר הזרעהמיכל25/11/2023
שלום. ב 17.11 עברתי הזרעה. יומיים לפני הזרקתי אוביטרל 250. ב 24.11 בטא קטן מ 3. פרוגסטרון 87, lh 1.8. ב 22.11 הבטא היתה 6 (כנראה מהאוביטרל) פרוגסטרון 58,
וה lh היה 3.8. האם יש עוד סיכוי שיש הריון? או הירידה ב lh אומרת שלא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בבקשה אודה מאד לתגובתכם
מיכל25/11/2023אודה מאד למענה תודה!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבטא
פרופ` דוד בידר26/11/2023יש צורך לבצע ביטא , לפחות 10 ימים לאחר ההזרעה.
לא היית צריכה לעשות את הבדיקות מוקדם יותר .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עשיתי בדיקת פרופיל הורמנלידנה25/11/2023
היי עשיתי בדיקת פרופיל הורמנלי ביום השני למחזור ויצא לי פרוגסטרון גבוה 3.0 האם זה אומר שיש בעיה??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עשיתי
פרופ` דוד בידר26/11/2023לא.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

