מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
מנהל הפורום

- תוצאות בדיקת פרופיל הורמונליתהילה22/11/2023
שלום ד"ר
להלן תוצאות בדיקת פרופיל הורמונלי ביום ה- 3 למחזור:
E2- 155
Progesteron: תוצאה< 1.2
LH: 2.8
FSH: 13
אצל הבעל הכל תקין.
שאלתי: 1) האם אפשר להיכנס להריון טבעי בקלות?
2) מה יכולה להיות הסיבה ש fsh גבוה ו lh נמוך, האם הם לא אמורים להיות מסונכרנים?
3) איך ניתן להוריד fsh? ע"י פעילות אירובית כל יום? הורדה במשקל? דיקור סיני?
אני לא מעוניינת בטיפולי פוריות. ילדתי פעם אחת בעבר, לפני 5 שנים, הריון אחד תקין.
תודה רבה:)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פרופיל
פרופ` דוד בידר22/11/2023הדבר הכי חשוב שלא ציינת זה גילך, וזה הכי קובי.
1.לא יהיה הריון בקלות
2. ה FSH הגבוה ,יחסית, עולה עם הגיל ומראה על היכולת השחלתית. אם את מעל גיל 40 זה מראה על רזרבה נמוכה של השחלה.
3.לא ניתן להוריד.
כל עוד אינך מעונינת בטיפול כלשהוא תנסי להרות לבד, אולי זה יקרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כדורי הרגעה במהלך שאיבהדנה22/11/2023
האם ניתן לקחת במהלך טיפולי פוריות ולפני שאיבה כדורי לוריוון ואמביאן? יש חשש שיגיעו לביציות ויפגעו בעובר עתידי /מומים ואוטיזם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כדורי
פרופ` דוד בידר22/11/2023אפשר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מה הסיכויים לפי טרימסטטריםנועה22/11/2023
שלום פרופ׳
מה הסיכוי להפסקת דופק בשליש ראשון/שני/שלישי
מה הסיכוי ללידה שקטה ומה הגורמים?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
לידה שקטה
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי22/11/2023לידה שקטה מוגדרת לפי אירגון הבריאות העולמי כ-"ולד שנפטר ברחם לאחר תום של 20 שבועות היריון (דהיינו 22 שבועות מתאריך הווסת האחרון), או שנפטר ברחם קודם שמלאו 20 שבועות היריון אך משקלו 500 גרם ומעלה".
הסיבה למות העובר לרוב אידיופטית -אינה ידועה,ניתן למנות בין הסיבות האפשריות האחרות למות עובר במחצית השניה של ההיריון-בעיות בשליה, בעיית בקרישה, בעיות בגדילה, מומים עובריים, זיהומים וקשר הדוק בחבל הטבור.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
אין הערכה מדוייקת בישראל להערכתי מדובר ב-1% מכלל הלידות
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי22/11/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת ציטוטק בשבוע 13מיכל22/11/2023
בהמשך לשאלה על הציטוטק שלקחתי 2 ציטוטק בשבוע 12-13 כהכנה לגרידה אך בחרתי לא לעבור גרידה- המליצו לסיים הריון -האם החשש הוא ממומים שלא ניתן לאתר בסקירות (להזכיר כי העובר שבוע 13 כבר שלם איברים(או שמא מחשש שהרחם התערערה ושליה יכולה להתנתק בשבועות מאוחרים יותר? האם מצב זה שכיח? האם המצב הזה יכול להימנע דרך מעקבים בהריון? האם באמת יש סיכון למומים בשלב זה שיחסית מאוחר סוף טרימסטר ראשון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נטילת
פרופ` דוד בידר22/11/2023עניתי לך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אורגזמה וכיווץגינה21/11/2023
האם אורגזמה כ 3 שעות לאחר החזרה פולטת את העובר?
כלומר ההתכווצות יכולה לערער את ההשתרשות שלו?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אורגזמה
פרופ` דוד בידר22/11/2023אין הוכחות לכך אך אנחנו ממליצים 3 ימים לא לקיים יחסים.
אם תהיה בהריון סימן שהאורגזמה עזרה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ביוץ מים וזמן ספיגתואני21/11/2023
אני עם כדורי לטרוזול להשראת ביוץ
המים ששתיתי מסתבר הודיעו שהם עם חיידקים
למחרת סידרו ותיקנו. האם זה משהו שמשפיע על ביוץ?
ותוך כמה זמן הכדור נספג בגוף מרגע לקיחתו?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ביוץ
פרופ` דוד בידר21/11/2023לא משפיע על הביוץ
הכדור מתחיל להיספג מיד עם בליעתו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נטילת ציטוטק וסיכון לשלמות הריוןמיכל21/11/2023
לקחתי 2 ציטוטק כהכנה לגרידה בשבוע 12
בסוף התחרטתי ולא עברתי לגרידה
היו דימומים ניכרים באותו יום שפסקו לגמרי כעבור מס שעות. השק נשאר שלם והעובר עם דופק
רופאים יעצו/הורות לי להמשיך בגרידה היות ויש חשש למומים מוזר לי כי בשבוע-13-12 האיברים כבר שלמים וכן היה פרופ שטען כי בגלל הציטוטאק מבנה הרחם לא יציב והשליה התערערה ולכן יש סיכויים גבוהים ללידה?מוקדמת בשבוע 24 לוולד מת או עם שיתוק.
אודה לידיעתכם בנדון ואם אין כאן אומר הטעיה /הפחדה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נטילה
פרופ` דוד בידר21/11/2023יש חשש להריון אך את יכולה להמשיך ולבדוק תקינות לאורך ההריון.
רצוי ללכת למעקב על פי הוראות רופא מטפל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מימון טופס 17 על ידי קופהעידית21/11/2023
אם מומן לי סבב הקפאות על ידי תורם ויש מוקפאים ע"י טופס 17.
מה קורה עם הכרתי שותף והייתי רוצה סבב ivf עימו כולל החזרה ושאיבה? הקטנה תאשר טופס 17 למרות שיש כבר עוברים מוקפאים מתורם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מימון
פרופ` דוד בידר21/11/2023על הרופא המטפל לכתוב שוב בקשה לשלב א וב.
יאשרו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אכלתי אבוקדו מקולקל וחרדותדנה20/11/2023
היי פרופ,
שבוע 28 והיום פתחתי אבוקדו ואכלתי חצי ממנו. הוא לא היה נראה רקוב אבל היו עליו כמה חוטים חומים ועכשיו קראתי שזה מעיד על עובש ואני ממש בחרדות
למה לשים לב? האם חלילה יכול להיגרם נזק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אבוקדו
פרופ` דוד בידר20/11/2023אין שום סכנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היריון ראשון שבוע 8שלום20/11/2023
שלום ד״ר!
היריון ראשון,
הייתי היום פעם ראשונה אצל רופאת נשים, לפי ווסת אחרונה אני שבוע 8,
הרופאה אמרה שהעובר שבוע 7+3,
בבדיקת דופק, היא בדקה את הדופק והיה לו מעט איטי מהרגיל,
כשהיא סובבה את האולטרסאונד היה רגע שהדופק היה תקין ואז כששוב סובבה את האולטרסאונד שוב נהיה איטי קצת..
ביקשה ממני להגיע לביקורת באולטרסאונד שבוע הבא,
רציתי לדעת אם זה בסדר ואם זה הגיוני?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הריון
פרופ` דוד בידר20/11/2023קשה להבין בדיוק מה ראצה ומה הכוונה, צריך להמשיך הלאה ולראות בהמשך האם הכל תקין.
אין דבר כזה דופק תקין, ופתאום בסבוב המטמר שיהיה איטי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היריון- בדיקת ביטאמחכה ומצפה20/11/2023
היי ד"ר תאריך ווסת אחרונה 11.10. ב- 8.11 עשיתי בדיקת דם ויצא לי ביטא 139.8. לאחר כמה ימים ב-12.11 עשיתי בדיקת דם נוספת לראות הכפלה- יצא 1,126. כעת הרופאה שלחה אותי לעשות בדיקת ביטא נוספת כי היא טוענת שהביטא קפצה בהרבה, וצריך לבדוק. עשיתי היום בדיקת ביטא נוספת- יצא 12,150.4. לפי החישוב אני היום בשבוע 5+5.. הקפיצות של הביטא גבוהות, האם זה תקין?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בטא
פרופ` דוד בידר20/11/2023אחרי שתי בדיקות לא היה צריך לבצע עוד בדיקות אלא לבצע אולטרה סאונד.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההיריון - בדיקת ביטא
מחכה ומצפה20/11/2023נכון. הרופאה אמרה לי לעשות אולסראסאונד רק בשבוע 7. לגבי המדדים של הביטא זה נראה לא תקין? או שהקפיצה בנורמה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
פרופ` דוד בידר20/11/2023זה בכלל לא משנה רמות הבטא , ובכל בטא קובע האולטרה סאונד?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צינון לאחר החזרת עובריעל20/11/2023
היי, אני לאחר החזרת עובר קפוא ביום התפתחות 5. עוד ביום ההחזרה התחלתי לפתח צינון וכבר מספר ימים שאני חולה. ככלל, לא היה לי חום (לילה אחד היה 37 ובשאר הפעמים שבדקתי לא היה חום), אבל כן יש חולשה כללית, עייפות, כאבי גרון, אף סתום וגם שיעולים והתעטשויות שמכווצים מאוד את כל הגוף (לרבות את אזור הבטן). לא נטלתי תרופות והקפדתי על מנוחה וצריכת נוזלים מרובה. האם עלול להשפיע לרעה על סיכויי ההחזרה וההשתרשות? תודה רבה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
בנתונים שתארת סביר להניח שלא תהיה חכך השפעה מהותית
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי20/11/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה ממש ממש דחופהצוף20/11/2023
שלום, אני בת 36 ומנסה להיכנס להריון. התחלתי זריקות גונאל 75 מג בתאריך 26.10 למשך שבוע ו ב 27.10 עשיתי זריקת אוביטרל 250 מקרו גרם. בתאריך 3.11 עשיתי הזרעה ראשונה וב 4.11 התחלתי לקחת דופסטון כתמיכה להריון ועד לרגע זה אני לוקחת דופסטון בהמלצת הרופא פוריות.
ב 15.11 עשיתי בדיקת בטא ראשונה ויצא תוצאה של 42 שאין לי מושג מה זה אומר. האחות אמרה לי לחזור לעשות שוב בטא ב 19.11, עשיתי ויצא 332 בטא ושוב האחות בהמלצת הרופא אמרה לי לחזור על הבטא יומיים לאחר מכן כלומר ב 21.11.
אני צריכה בבקשה קצת הסברים דחוף לגבי זה כי אני מרגישה קצת שהלכתי לאיבוד. השאלה שלי למה אני צריכה לחזור שוב על הבדיקות דם? האם הבטא נחשבת לנמוכה? האם זה הריון או שמה הורמונים בגוף? יש לציין שעשיתי ביום שבת ב 18.11 וביום ראשון ב 19.11 בדיקות ביתיות ויצאו 2 פסים. מה זה אומר?
אשמח אם תוכל לעשות לי פה סדר בבקשה כי אני באמת אבודה. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המשך
פרופ` דוד בידר20/11/2023עניתי לך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהשאלה ממש דחופה
צוף20/11/2023תודה רבה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אני אובדת עצות. אשמח לתשובה חדה וברורה בבקשהצוף20/11/2023
שלום, אני בת 36 ומנסה להיכנס להריון. התחלתי זריקות גונאל 75 מג בתאריך 26.10 למשך שבוע ו ב 27.10 עשיתי זריקת אוביטרל 250 מקרו גרם. בתאריך 3.11 עשיתי הזרעה ראשונה וב 4.11 התחלתי לקחת דופסטון כתמיכה להריון ועד לרגע זה אני לוקחת דופסטון בהמלצת הרופא פוריות.
ב 15.11 עשיתי בדיקת בטא ראשונה ויצא תוצאה של 42 שאין לי מושג מה זה אומר. האחות אמרה לי לחזור לעשות שוב בטא ב 19.11, עשיתי ויצא 332 בטא ושוב האחות בהמלצת הרופא אמרה לי לחזור על הבטא יומיים לאחר מכן כלומר ב 21.11.
אני צריכה בבקשה קצת הסברים דחוף לגבי זה כי אני מרגישה קצת שהלכתי לאיבוד. השאלה שלי למה אני צריכה לחזור שוב על הבדיקות דם? האם הבטא נחשבת לנמוכה? האם זה הריון או שמה הורמונים בגוף? יש לציין שעשיתי ביום שבת ב 18.11 וביום ראשון ב 19.11 בדיקות ביתיות ויצאו 2 פסים. מה זה אומר?
אשמח אם תוכל לעשות לי פה סדר בבקשה כי אני באמת אבודה. תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אני
פרופ` דוד בידר20/11/2023זה הריון ובדיקת הבטא עלתה בסדר.
הרופא ביקש עוד בדיקה כדי לראות שזה מתקדם טוב.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקיקים ודם - לקראת שאיבהרוני19/11/2023
שלום,
בת 39, רזרבה נמוכה.
יום 9 למחזור.
באולטרסאונד נמצאו 2 זקיקים:
מימין - 14 מ"מ
משמאל - 18 מ"מ
בדיקות דם:
E2 - 1069
Progesterone - 1.1
LH - 1.5
בשתי השחלות נראו עוד מספר זקיקים קטנים.
הרופא ביקש ממני לחזור על הבדיקות גם מחר, מה שמעיד לדעתי על רצונו להורות להזריק אוביטרל לקראת שאיבה.
שאלתי:
האם במצב הנוכחי אפשר להקריב את הזקיק הגדול בתקווה שהקטנים יתפתחו? או שהביוץ קרוב והשניים הקיימים הם המקסימום שאפשר להניב במחזור הזה? (בסבב קודם 5 זקיקים הצטרפו באזור היום ה12 להזרקות).
תודה,
רוני* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר 
אני תומך בעמדתו דל הרופא שלך והולך על שני הזקיקים הייעודיים
פרופ' יעקב (ג'קי) אשכנזי19/11/2023* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)

