מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שאלהאירנה16/06/2008
שלום לכן! סליחה על השאלה הארוכה...
עשיתי שאיבה (ראשונה) לפני מספר שבועות במטרה להכנס להריון דרך הפריה חוץ גופית. הוציאו לי 9 ביציות, מתוכן 8 הופרו. החזירו לי 2 עוברים ו-6 נשארו כדי שיקפיאו את אלה שיתפתחו. לא נכנסתי להריון מהעוברים שהוחזרו, ואף אחד מהעוברים שנשארו במעבדה לא שרד (ז"א 4 לא התפתחו בכלל, ו-2 התחילו להראות סימנים של התפתחות בשלב מאוחר מידי, כשהתאים התחילו כבר למות, אז לא השאירו אותם). הרופא שלי אומר שאין מה לעשות, פשוט צריך לעשות עוד ניסיונות.
אני ממש ממש רוצה לבדוק כל דבר שאפשר לבדוק אותו ללא הניתוח של השאיבה וכו', לפני הניסיון הבא, בשביל לקבוע בוודאות שיש לנו סיכוי. הבעיה שהובחנה עד עכשיו הייתה בזרע של בעלי (שרק אחוז מאד קטן ממנו שורד לזמן סביר ויש לו צורה "סטנדרטית", כל השאר לא מסוגלים לנוע, או שהראש של הזרעונים הוא לא טוב, או שהם מתים מאד מהר).
1. האם יש דרך לבדוק את הביציות ולראות אם האיכות שלהן תאפשר להן אי פעם להתפתח לעובר נורמאלי?
2. הבנתי שאפשר לעשות בדיקות להרכב הגנטי של הזרעונים ולראות אם יש שברים בכרומוזומים ואם המטען הגנטי הוא מספיק. איפה בודקים את זה? אם בדיקה כזאת תקבע שיש בעיה כזאת, האם זה אומר שהזרע הזה אף פעם לא יוכל להפרות ביצית ושאין טעם לנסות איתו יותר?
תודה רבה מראש! אירנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה
רונית רוזנטל17/06/2008אירנה שלום,
צר לי הנ"ל. צריך להסתכל על התמונה הכוללת.
הטוב ביותר והחשוב ביותר הוא להמשיך.
הפעם נשאבו ,הוחזרו ולא שרדו . בפעם הבאה יהיה טוב יותר!
קיים מנגנון "ניפוי" בטבע וכאלה שאינם טובים לא שורדים.
ממליצה לשבת עם הרופא המטפל ולהחליט מה יש לעשות בנידון.
ביולוגיה זה לא מתמטיקה ולכן הפעם לא הצליח בפעם הבאה יהיה טוב יותר!
שיהיה בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
אירנה17/06/2008רונית, תודה רבה על העידוד!
אני מבינה את זה גם. מצד שני, ממה שקראתי עד עכשיו, ראיתי שיש מצבים שלא משנה כמה מנסים - זה לא יצליח בגלל בעיה שקיימת או בזרע או בביצית או בשניהם. אני רוצה לבטל את האפשרות הזאת, כי זה לא מובן מאליו שהסיכוי קיים.
תוכלי בכל זאת לענות לי על הבדיקות שניתן לעשות בהקשר הזה? כולל בדיקות גנטיות וכו'?
תודה רבה! אירנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
רונית רוזנטל17/06/2008אירנה,
מובן מאליו שהסיכוי קיים ועם זה את צריכה לצעוד קדימה.
רק סבלנות וחשיבה חיובית!
יכולה להתייעץ עם הרופא הישיר שלך או עם המעבדה אליה את מקושרת.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה רבה!
אירנה17/06/2008* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהזרע
יפעת צאיג18/06/2008יש בדיקות שונות של השבחת זרע ובמקרה שלכם אני חשוב לבחור את הטוב ביותר כי אולם צריך רק זרע וביצית אחת טובה ולכן צריך לבחור את הזרע הטוב ביותר עבור ההפרייה. זה נכון שזרע נמדד בכמות השברים וכך גם הביצית המופריית ממליצה לכם אולי לקבל גם חוות דעת של ברטוב למרות שהוא שנוי במחלוקת בעיני הרופאים ואולי זה יקצר את התהליך. העיקר תשארו אופטימיים וחישבו שמתוך מליונים צריך רק אחד כך שהסיכוי הוא די גבוה. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם עצלנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



