מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כתם שחור בעיןמיכל קדוש07/08/2013
לפני כחודשיים התחלתי לראות נקודה שחורה/"זבוב" בעין שמאל, הלכתי לרופא עיניים שבדק אותי (הרחבת אישונים) והסביר לי שזו תופעה שכיחה ולרוב לא מסוכנת וזה יחלוף תוך כמה שבועות,אלא אם יתפתחו סיבוכים.
בינתיים הכתם הולך וגדל טיפונת (אך בעקביות) כל יום.. רופא העיניים הסביר לי שהכתם יכול להראות שונה בכל פעם מכיוון שהוא משנה מיקום/כיוון בתוך העין, אבל הכתם אצלי רק הולך וגדל (ולא נראה פעם קטן ופעם גדול כמו שהסביר הרופא).
נראה שיש כאן מגמה ברורה ולא חיובית.. האם יש משהו שאני יכולה לעשות כדי לפני שאגיע למצב שעלול להיות לא הפיך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתם שחור בעין - תגובה
ד``ר יורם שוחט16/08/2013מדובר בתופעה נפוצה. אם את חשה שהמצב מחמיר יש לפנות לבדיקה חוזרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בשעורהדודו06/08/2013
יש לי שעורה בעין מספר שבועות. בהתחלה קיבלתי מרופא המשפחה סינתומיצין והשתמשתי בה במשך 5 ימים כפי שאמר לי, 3 פעמים ביום. לאחר יומיים ביקרתי אצל רופאת עיניים שאמרה לי להמשיך עם הסינותמיצין בלילות בלבד וביום לשים 3 פעמים ביום בלפאמיד.
1. האם זה תקין להמשיך עם סינתומיצין יותר מ-5 ימים? האם יש בזה סכנה כלשהי?
2. העלון לצרכן של הבלפאמיד די מפחיד (מזהיר מלחץ תוך עיני, טשטוש ראיה וכד') - כך שאני מפחד להשתמש בטיפות. האם יש אמת בחשש שלי?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בשעורה - תגובה
ד``ר יורם שוחט16/08/2013אפשר להשתמש במשחה תקופה ארוכה יותר.
לכל תרופה ייתכנו תופעות לוואי, והרופא בהחלט מודע להן כשהוא רושם תרופה. פעל על פי הוראות הרופא.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה לפני חתונהריתה06/08/2013
שלום רב, יש לי רגישות ואלרגיה בעיניים מרוח ואבק ומחשבים, האם איפור ( איפור כבד לכלה ) יכול לגרום לבעיה בעיניים או דלקת חלילה או פשוט אלרגיה שלא תזיק לעיניים וזה יעבור אחרי שיעבור היום ולא יגרום כל נזק עתידי? תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה לפני חתונה - תגובה
ד``ר יורם שוחט16/08/2013מציע שתנסי את האיפור לפני החתונה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול בעוורון צבעיםאופירה06/08/2013
בוקר טוב, לפני כ-4 שנים נעשה ניסוי מוצלח בקופים ונמצא טיפול חדשני באמצעות החדרת ווירוס. האם התקדם הניסוי גם לבני אדם? האם יש טיפול אחר לעוורון צבעים?
תודה ויום טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול בעוורון צבעים - תגובה
ד``ר יורם שוחט16/08/2013לא ידוע לי על טיפול בעוורון צבעים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- 00לימור06/08/2013
דר שלום אני בת 39. היום בנסיעה במכונית עם משקפי שמש שבצד שמרל שלי נמצאת השמש בשעה 18.30 פתאום התחלתי לראות מלא כתמים שחורים שרצים וזה היה מספר דקות עד שעברנו את השמש וזה הלך והתמעט. לא ברור לי למה כי הייתי עם משקפי שמש וגם ההסתכלות לא הייתה ישירה.האם זה כתוצאה מסנוור או מצביע על בעיה אחרת. אציין שהכתמים היו די גדולים והרבה וכשהסתכלתי על ההגה שהוא שחור הם היו בצבע ירוק. תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתמים שחורים
לימור06/08/2013אציין ברקע לחץ דם מטופלת בקרדילוק ולחץ דם יציב ומאוזן
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- pvd בעין ימיןיפה05/08/2013
נמצא לי pvd בעין ימין, זבוב ענק שמתרוצץ לי במרכז הראיה, חשוב לי לדעת האם הזבוב הזה ישקע מתי שהוא בצד ימין, שמאל, למעלה או למטה ויפנה לי את מרכז הראיה, בעקבות המצב ירדתי במשקל, ומצבי הנפשי לא טוב.
כמה זמן התהליך נמשך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר pvd בעין ימין - תגובה
ד``ר יורם שוחט16/08/2013ברוב המקרים ההפרעה הולכת ופוחתת עם הזמן. אם נבדקת ולא נראו קרעים ברשתית נראה שאת יכולה להיות שקטה. במקרה של החמרה או תופעות חדשות יהיה עלייך לפנות שוב לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מספר גדול יותרדניאל04/08/2013
שלום,
באם מרכיבים באופן קבוע משקפיים עם רבע מספר או צילינדר גדולים מהמרשם הנכון, האם זה יכול להזיק לעיניים או לגרום להחמרת קוצר ראיה וצילינדר?
במקרה של ספק עדיף לתת מספר או צילינדר גדולים יותר? האם הראיה תהיה טובה באותה מידה עם מספר וצילינדר גדולים ברבע מאשר המרשם הנכון?
בתודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מספר גדול יותר - תגובה
ד''ר יובל דומניץ05/08/2013עדיף מספר מתחת למקסימום ממעל למקסימום אך שינוי של רבע מספר או צילינדר לא משמעותי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפות קומביגן ותיקון ראייהירון01/08/2013
שלום.האם שימוש ממושך של מספר חודשים בטיפות עיניים "קומביגן" יכול להשפיע על יתרת צילינדר ומספר שנשאר לאחר ניתוח לייזר?
חלפו כ-5 שנים מאז הניתוח ונשאר בין ימין צילינדר 1.5 - ובעין שמאל נותר רק מספר של 0.5 -.
שאלה נוספת - האם מי שנותח בשיטת LASEK יכול לעבור ניתוח תיקון בשיטת LASIK בה ההחלמה מהירה מאוד?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפות קומביגן ותיקון ראייה - תגובה
ד''ר יובל דומניץ01/08/2013קומביגן לא יוריד את המספר
לא ניתן לבתע לאסיק אחרי לאסק* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עין דומעת בשכיבהאורית30/07/2013
שלום רב,
מזה מספר חודשים כשאני שוכבת במיטה, בעיקר על צד ימין, דומעת לי עין ימין. מעבר לכך אין משהו מיוחד והעין דומעת רק בשכיבה. במצב זה היא לא מפסיקה לדמוע.
מה זה יכול להיות?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עין דומעת בשכיבה - תגובה
ד``ר יורם שוחט31/07/2013לא ניתן לענות ללא בדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קטרט-בדיקה ביומטרית של עדשהחני30/07/2013
שלום רב
ברצוני לשאול במידה ועוברים בדיקה ביומטרית להתאמת עדשה טרום ניתוח ו"העין זזה "במהלך הבדיקה-
האם התזוזה תגרום לכך שיפספסו משהו בניתוח ותיהיה בעיית ראיה לאחריו
כמו כן במידה ויש בעיה ברשתית "יעלו" על זה טרום הניתוח?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קטרט-בדיקה ביומטרית של עדשה - תגובה
ד``ר יורם שוחט30/07/2013אי דיוק בביומטריה עלול לגרום לכך שמספר המשקפיים אחרי הניתוח יהיה שונה מזה שתוכנן.
אם הקטרקט לא סמיך מדי וניתן לראות את הרשתית בבדיקה לפני הניתוח, אפשר לאבחן שינויים ברשתית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקה ביומטרית
חני30/07/2013בהמשך לשאלה הקודמת ,רציתי לשאול אם הבנתי נכון,במידה ויש אי דיוק בבדיקה ביומטרית של עדשה אז הכוונה שהמטופל יוכל לראות פחות טוב ולא שלא יראה כלל
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבדיקה ביומטרית - תגובה
ד``ר יורם שוחט31/07/2013הביומטריה קובעת את מספר העדשה להשתלה. מספר העדשה המושתלת קובע איזה משקפיים יידרשו אחרי הניתוח לראיה מירבית. לכן אי דיוק בביומטריה ישפיע רק על מספר המשקפיים אחרי הניתוח. אי דיוק בביומטריה לא יפגע בראיה שכן עם משקפיים מתאימים תושג הראיה המירבית האפשרית אחרי הניתוח (הראיה המירבית נגזרת מקיום או העדר בעיות נוספות בעין).
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פתאום רואה מטושטש בעין ימיןmichal30/07/2013
שלום,
היום בבוקר קמתי עם צריבה בעין ימין. כעבור כרבע שעה הצריבה עברה אולם מאז אני רואה מטושטש בעין זו. העין אינה אדומה ולא נראית שונה בשום צורה מהעין השנייה. האם עליי לגשת לבדוק זאת בדחיפות? ממה זה יכול להגרם?
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פתאום רואה מטושטש בעין ימין - תגובה
ד``ר יורם שוחט30/07/2013פני לבדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה מאוד דחופה נא עזרתכםרונה30/07/2013
שלום רב, לפתע היום הרגשתי משהו כאילו זז ונע מתחת לעין מלמטה ממש סמוך לעין , האם זה מסוכן או מראה על משהו לא תקין בעין חלילה ? או שזה יכול להיות עייפות ? אודה לעזרה
כי ממש נלחצתי מתחושה זו.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה מאוד דחופה נא עזרתכם - תגובה
ד``ר יורם שוחט30/07/2013לא ניתן לענות ללא בדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שדה ראיהאבי29/07/2013
שלום,
לאבא שלי יש צניחת עפעפיים רצינית שמפריעה לו לראות. שלחו אותו לבדיקת שדה ראיה (120 מעלות) ולהלן התוצאות:
לפני הרמה עין שמאל
not seen-44/120
defect-55/120
seen-21/120
לפני הרמה עין ימין
not seen-59/120
defect-37
seen-24
עין שמאל אחרי הרמה
not seen-13/120
defect-51/120
seen-56/120
עין ימין אחרי הרמה
not seen-24/120
defect-50
seen-46
מה משמעות התוצאות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שדה ראיה - תגובה
ד``ר יורם שוחט30/07/2013לצורך פענוח בדיקת שדה ראיה יש צורך לראות את הבדיקה. כמו כן, הפענוח צריך להעשות בקורלציה לממצאי בדיקת העיניים.
באופן כללי אפשר לומר על הנתונים שצירפת, שהרמת עפעפיים הביאה לראיית יותר נקודות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרפס בעפעפייםרינה26/07/2013
שלום
יש לי גלאוקומה לחץ לא מאוזן ומעוניינת לעשות SLT
אבל בינתיים פרצה מחלת הרפס בעפעפיים ובארובת העין -קיבלתי טיפול
כמה זמן עלי לחכות עד לביצוע בטיפול בלייזר בשיטת SLT ?
תודה למענה
סוזן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרפס בעפעפיים - תגובה
ד``ר יורם שוחט28/07/2013עדיף להמתין עד להעלמות כל הסימנים. למידע מדויק יותר התייעצי עם הרופא שלך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ליפימקסאבי26/07/2013
שלום דר', אני מתעניין לגבי תרופה בשם "ליפימקס"= lipimax המטפלת ביובש בעיניים. קראתי באיזשהו מקור שאנשים עם יובש ניסו תרופה זו והיא שונה מכל מה שניסו בעבר ועזרה להם מאוד. הבעיה היא שאין לי מישהו ספציפי שאני מכיר שניסה כדי לשאול אותו, ותרופה זו משווקת רק באיטליה, רומא. ממה שזכור לי, זו תרופה פרי פיתוחם של שני פרופסורים מאוניברסיטת ת"א אך מיוצרת ומשווקת רק בחו"ל.
האם אתם מכירים את התרופה? או מכירים פציינטים עם יובש שאכן התרופה עזרה להם? אשמח לדעת איך היא עובדת בשונה משאר התרופות? ואם אכן היא מומלצת אנסה להשיג אותה מחו"ל, מאחר שטיפות הרטבה רגילות לא עוזרות לי, וניסיתי כבר הרבה טיפולים ללא הצלחה.
רוב תודות,
אבי.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ליפימקס - תגובה
ד``ר יורם שוחט28/07/2013איני מכיר את התרופה ואיני מכיר אנשים שטופלו בה. אני מניח שתוכל למצוא תשובות ברשת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)





