מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הרפס בעינייםטליה26/10/2013
בתחילת השבוע שעבר ביקרתי אצל רופאת עיניים עקב צריבה חזקה בעין שמאל. .הרופאה זיהתה שני פצעים שהוגדרו על ידה כפצעי הרפס. כבר באותו התחלתי טיפול בזובירקס משחה. למשך 5 ימים עד 7 ימים. לאחר חמישה ימים ביקרתי אצלה לבדיקה והיא אמרה שהיא אינה רואה פצעים ככל הנראה היו קטנים ואין צורך להמשיך בזובירקס אבל המשכתי עד היום שבת. שאלתי מדוע העין עדיין צורבת עם או בלי המשחה אם הפצעים אינם???? אני חוששת מכיוון שאני סובלת מלחץ תוך עיני, הטיפות טראבתן לא כל כך מפחיתות לחץ בעין שמאל כי הדמעות לא מאפשרות לטיפות להספג. נאם חשנה סיבה לדאגה?? מדוע העין ממשיכה לצרוב הגם שהפצעים נעלמו??? אודה לתשובתכם
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרפס בעיניים - תגובה
ד``ר יורם שוחט28/10/2013יש סיבות רבות לצריבה בעיניים, שאינן נובעות מפצעים בעיניים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בדיקהשמואל כהן26/10/2013
שלום דר אופנתי לשני בדיקות עיניים 1 ICG וזה פינוח עין ימין מוקד היפופלוסנטי עליון עין שמאל מוקדים היפופלורסנטים בשלבים מוקדמים בקוטב אחורי ומעבר לארקדות 2 בדיקה של צילומי עיניים פלורסצאין פינוח בוצעה בדיקה צילום עין ימין ושמאל עם הזרקה תוך ורידית של חומר ניגוד פלורסצאין להלן פענוח הממצאים עיו ימין אזור היפופלורסנטי בהיקף הטמפורלי העליון של הרשתית ורושם שכלי הדם מטפס באזור הרמה בהיקף CAPPILARY DROPUT עם היפופלורסנציה הקפית עין שמאל מילוי לא הומוגני של הכורואיד בשלבים מוקדמים בהיקף CAPPIARY DROPOUT עם היפופלורסנציה הקפית דר בבקשה הפשר לקבל הסבר בפינוח של שני הבדיקות בבקשה גיל שלי 48 סובל מי NF1 בבקשה דר תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בדיקה - תגובה
ד``ר יורם שוחט28/10/2013כפי שנענית בעבר, פענוח ממצאי בדיקות ההדמייה צריך להעשות בקורלציה לשאר הנתונים והממצאים. פנה לרופא המטפל, שבידיו כל המידע.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פגיעה בראיהאביב26/10/2013
שלום
אמא שלי בצ 82 אושפזה לפני שבוע עם חשד לאירוע מוחי.
היא סובלת מבעיות עיניים אבל שמנו לב שהראיה שלה
נפגעה עוד יותר.. במהלך האשפוז אובחן חסר גבוה בויטמין b12
שכנראה דימה סימפטומים של אירוע מוחי. היא מטופלת בזריקות.
שאלתי היא האם חסר בויטמין b12 אכן עשוי ליצור ירידה חדה
בראיה או שמא יש כאן שילוב של אירוע מוחי וחוסר בויטמין?
בדקו לה לחץ תוך עיני. אילו בדיקות נוספות עשויות לאבחן את
הסיבה לירידה המשמעותית בראייה שלה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פגיעה בראיה - תגובה
ד``ר יורם שוחט28/10/2013בדיקת הלחץ התוך עיני אינה מספקת לקביעת האבחנה. יש צורך בבדיקת עיניים מקיפה, כול שדה ראיה, ובהערכה נוירולוגית. יתכן קשר בין חסר בויטמין B12 לפגיעה בראיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אלרגיה בעינייםמאי25/10/2013
שלום יש לי היסטוריה של כמה חודשים של אלרגיה בעיניים המלווה בהפרשות, צריבה, אדמומיות וגירוד. השתמשתי בטיפות, כדורים ומשחות אך ללא הועיל.
לפני כמה ימים הופיעה לי מן שלפוחית מתחת לכל עין המלווה בגירוד עז שלאחר מכן הפכה את כל קו הריסים לנפוח. מה לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אלרגיה בעיניים - תגובה
ד``ר יורם שוחט28/10/2013קשה לתת אבחנה על פי צילום, אך יתכן שמדובר בתגובה אלרגית בעור לאחד מהתכשירים בהם את משתמשת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מינונים של טיפותדן24/10/2013
שלום דוקטור,
הרופא אבחן אצלי התחלה של דלקת במפגש בין הלחמית להיקף של הקרנית? (המפגש בין החלק הלבן של העין לצבע של העין) ונתן לי טיפול של טיפות סולפציד 6 פעמים ביום במשך שבועיים + טיפות פלרקס 4 פעמים ביום במשך 10 ימים.
דבר ראשון רציתי לדעת האם המינונים מתאימים וסבירים, אני ידוע שפלרקס זו תרופה שמכילה סטרואידים, 4 פעמים ביום במשך 10 ימים זה מינון סביר? צריך לבדוק אחרי זה לחץ תוך עיני?
שאלה שנייה, אני סטודנט ויש ימים בהם אני לומד מהבוקר עד הלילה, וההפסקות קצרות מדי בשביל לשים טיפות בהפרש של 10 דקות (בייחוד שאני צריך להספיק עוד כמה דברים) מספר פעמים ביום, האם ניתן לשים, ב-3 ימים מתוך השבוע, 2-3 טיפות (מכל סוג כמובן) ביום ובשאר הימים לשים לפי ההנחיות?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מינונים של טיפות - תגובה
ד''ר יובל דומניץ25/10/2013אני נותן טיפול אחר . המינונים לפי החלטת הרופא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמה הכוונה?
דן25/10/2013בוודאי שהם על פי החלטת הרופא, לכן אני שואל האם המינונים הם סבירים/נכונים?
והאם צריך לבדוק לחץ תוך עיני או משהו כזה?
ובנוסף כפי שרשמתי, האם יש בעיה באותם ימים לשים 3/4 טיפות ולא 6?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נא עזרתכם ..רונה23/10/2013
שלום רב, יש לי אלרגיה בעיניים שמתבטאת באודם קל בציד העין ולפעמים שריפה קלה, הרופא נתן לי רסלטט או אופטילסט לקחתי אופטילסט הבעיה כשאני משתמשת בטיפות זה ממש שורף ונעשה אודם שעובר לאחר חצי שעה .. האם זה טבעי? האם האלרגיה תעבור לבד ללא הטיפות? לא נוח לי לקחת טיפות ואין לי תור קרוב לרופא מה עצתך ? נא עזרתך מקווה שתעזור לי .. תודה רבה לך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נא עזרתכם .. - תגובה
ד``ר יורם שוחט24/10/2013על פי התאור שלך לא בטוח שמדובר באלרגיה. יש עוד מצבים שיכולים לגרום לאותן תופעות. מעבר לכך לא ניתן לענו ללא בדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיה בעינייםריקי22/10/2013
שלום
אני בת 52 .בריאה .בבדיקה שעשיתי הרופאה אמרה לי שהנוזל שבתוך העיין עכור וזו הסיבה שהראיה לא טובה ושאני רואה "עננים". חוץ מזה היא לא ראתה שום בעיה.
שאלתי ממה זה נובע? האם יחמיר במהלך השנים .? האם הבעיה שכיחה ומה הטיפול?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה בעיניים - תגובה
ד``ר יורם שוחט24/10/2013עכירויות בג'ל הנמצא בעין (הנקרא זגוגית העין) הן תופעה נפוצה מאד. שכיחותה עולה עם הגיל, והיא מופיעה יותר אצל קצרי ראייה. זה קורה עקב שינויים בזגוגית.
הופעה של עכירויות כאלה, או שינוי בעכירויות שכבר קיימות (כגון התרבות העכירויות, ראיית הבזקי אור, שינוי בצורת העכירויות), מחייבת בדיקת רופא עינים לשלילת קרעים ברשתית. אם הרשתית נמצאה תקינה, העכירויות אינן מעידות על סכנה.
במקרים רבים התופעה מציקה פחות ככל שעובר הזמן, אך יכולה גם להתגבר. כאמור, במקרה כזה יש לפנות לבדיקה.
תמצאי חומר רב בגוגל לפי "עכירויות בזגוגית העיניים".* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהרונה21/10/2013
שלום רב, אני סובלת מאלרגיה בעיניים ומשתמתשת באופטלסט האם האלרגיה שחוזרת מסכנת את העין ? האם זה חולף לבד ללא צורך בטיפות? והאם יש סיבה לאלרגיה? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר יורם שוחט24/10/2013חפשי בגוגל "אלרגיה בעיניים" ותמצאי שם את כל התשובות לשאלותיך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חייל ,לחוץ בדיקת עייניםלביא21/10/2013
מספר שאלות יש לי 1.האם פפיפולות בהיפוך העיינים זה מסוכן? 2. והאם צלקת זה מסוכן?אני עלול לאבד את הראייה בשל הממצאים האלה? שאלות נוספות 3. האם שפשוף עיניים זה דבר חמור? והאם לשים ולהסיר משקפיים פוגעים בראייה ובעיניים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חייל ,לחוץ בדיקת עיינים - תגובה
ד``ר יורם שוחט21/10/20131. לא.
2. תלוי במיקום הצלקת.
3. שפשוף עיניים עלול לגרום נזק ויש להמנע מכך.
4. הרכבת משקפיים או המנעות מהרכבתם אינה פוגעת בראייה אלא אם מדובר בילדים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איבוד ראייה זמני ,בת 18לורה19/10/2013
קורה לי הרבה פעמים שאני מאבדת את הראייה לכמה שניות לרוב לא יותר מכ10 שניות ובזמן שזה קורה לי כואב לי הראש. יש לי את התופעה הזאת כבר כשנה שנתיים בערך.
היום איבדתי את הראיה למשך דקה שתיים ובו זמנית היה לי כאב ראש חזק מאוד, סחרחורת והרגשתי חולשה ברגליים (עמדתי כשזה קרה לי והייתי צריכה להאחז במשהו כדי לא ליפול)
רציתי לדעת האם יש איזשהו הסבר לאיבודי הראייה האלה ולאיזה רופא כדי לי לפנות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איבוד ראייה זמני ,בת 18 - תגובה
ד``ר יורם שוחט21/10/2013ייתכנו סיבות שונות לתופעה שציינת. פני לרופא המשפחה והוא יכוון אותך לבדיקות והתייעצויות עם מומחים נוספים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעורה בעין שלא רוצה לעבורהילה19/10/2013
שלום אני בחורה בת 23 יש לי שעורה בעין אחת למטה כבר שנה וחצי שמסרבת לעבור.הלכתי לרופא עניים שנתן לי 3 משחות שונות מרחתי במשך חודשים שמרתי רתיעות של מים חמים ותה וכלום לא עוזר. עשיתי 2 ניתוחים בעין להוציא את השעורה וגם הניתוחים לצערי לא ריפאו את העין. כיום אחרי שנה וחצי עדיין קיימת נפיחות ושעורה. מה כטד ניתן לעדות? תודה רבה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעורה בעין שלא רוצה לעבור - תגובה
ד``ר יורם שוחט21/10/2013דרושה בדיקה על ידי רופא עיניים מומחה לעפעפיים (אוקולופלסטיקה). לאור העובדה שעד כה לא נפתרה הבעיה, לא ניתן לענות ללא בדיקה ואפשר יהיה להציע טיפול רק אחרי בדיקה יסודית של רופא כזה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאבלהאורית18/10/2013
לאחרונה אני מרגישה אי נוחות בעניינים אני מרגישה אני חייבת להרים תעיניים למעלה מרגישה וראיה מטושטשת נקודות שחורות לאחרונה סבלתי הרבה מסחרחורות הרופא חושדת שזה ורטיגו מרגישה לחץ קצת בראש. מה זה יכול להיות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאבלה - תגובה
ד``ר יורם שוחט18/10/2013לא ניתן לענות ללא בדיקה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- druzen של עצבי ראיהנטלי16/10/2013
שלום, לפני חודש וקצת החלקתי על הקרח באילת ונפלתי. נחבלתי חזק בראש ובמיון שלחו אותי לבדיקת CT מוח לבדוק עם נגרם נזק. בצילום גילו משהו מוזר DRUZEN בעצבי ראיה מיד שלחו אותי לכל מיני צילומים ובדיקות עניים. הבדיקות ממשיכות עד היום.
השאלה שלי העם יכול להיות שקיבלתי את זה עקב החבלה בראש? כי אף רופא לא נותן לי תשובה חד משמעית.
אשמח לקבל קצת אינפורמציה לגבי הDRUZEN הזה ואיך זה יכול להשפיע על מצבי?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר druzen של עצבי ראיה - תגובה
ד``ר יורם שוחט17/10/2013דרוזן של עצבי הראיה הם הצטברות של חומרים מסוימים בעצב הראיה. אין כל קשר לחבלה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שעורה ונפיחות רצינית מסביב לעיןהילה12/10/2013
שלום,
לפני שלושה ימים התחילה לי נפיחות בעפעף העליון עם גרד ועקצוצים, רופא שראה את זה די בהתחלה אבחן את זה כשעורה ונתן משחה וטיפות שטרם השתמשתי בהם, מאחר ובינתיים התחילה גם נפיחות רצינית ב״שקית״ מתחת לעין. אין ׳ראש׳ לשעורה בעפעף העליון אך יש אדמומיות, דמעות. בעיקרון זה נראה כאילו חטפתי אגרוף רציני...
עשיתי קומפרסים חמים של קמומיל כמה פעמים ביום אבל זה לא עוזר בכלום ונראה שרק מחמיר את הנפיחות מתחת לעין.
האם להמשיך בקומפרסים החמים?
האם לקחת את הטיפות והמשחה (מקסיטרול וסינטומיצין) כשהרופא ראה אותי לא הייתה נפיחות מתחת לעין.
אנא חוות דעתך
תודה רבה ושבוע טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שעורה ונפיחות רצינית מסביב לעין - תגובה
ד``ר יורם שוחט13/10/2013ממליץ לפנות לרופא שוב. לא ניתן לענות ללא בדיקה. ייתכן מאד שאכן מדובר בשעורה, אך יתכנו גם אפשרויות אחרות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עדשות מגהאבי11/10/2013
שלום ד"ר
לפני כמה שנים הגעתי לחנות של רשת אופטיקנה כדי לרכוש זוג חדש של עדשות..
האופטימטריסטית עשתה לי בדיקת ראייה ואמרה לי שהיא לא ממליצה לי להמשיך להרכיב עדשות קבוע אלה רק כמה שעות ביום ושכדאי לי לרכוש משקפיים..
כשהגעתי אליה העיניים היו אדומות כי לא הורדתי את העדשות בלילה..
כששאלתי אותה למה אז היא אמרה משהו שלא כל כך הבנתי..משהו כמו שהעיין לא מקבלת אוויר מספיק בגלל העדשה ושהעיין מתאמצת לנשום וזה פוגע ברישתית וכך נכנס לאט לאט דם לאזור וזה מסוכן לעיין...מאז הייתי במספר בדיקות אצל אופטימטריסטים בשביל העדשות כולל בדיקה של שדה ראייה ואף אחד לא אמר לי את זה ולא סיפרתי להם .שזה מה שאמרו לי...האם יש סיבה לדאגה? והאם על סמך מה שהיא אמרה כדאי לרדת מהעדשות? זה יפגע לי באיכות החיים..
תודה....* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עדשות מגה - תגובה
ד``ר יורם שוחט12/10/2013הרכבת עדשות מגע עלולה לגרום לתופעות שונות כגון חדירת כלי דם לקרנית, יובש, גרוי, זיהום ועוד. תופעות כאלה עלולות לגרום לנזק לעיניים.
פנה לרופא עיניים לבדיקה יסודית. על סמך הממצאים יוחלט על האפשרות להמשיך להרכיב עדשות המגע.
אם תתבקש להמנע מהרכבת העדשות או להפחית את מספר שעות ההרכבה ביום, וכדבריך איכות החיים תפגע, תוכל לשקול ניתוח להסרת משקפיים (בכפוף לבדיקת התאמה).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם עצבניים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




.jpg)
