מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- גזים בלילהרוני18/07/2012
האם כשהתינוקת סובלת בלילה מכאבי גזים אפשר לתת לה תכשירים להקלה כמו סימיקול (פשוט מומלץ לתת לפני האכלה ובמהלך הלילה הזמן בין הארוחות ארוך יותר ואני עדיין רוצה להקל עליה)
תודה..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גזים בלילה - תגובה
ד``ר אנדריי וולביץ`18/07/2012התשובה היא כן.
בכל אופן שווה לחשוב עם הרופא המטפל האם מדובר בבעית גזים בלבד או אולי רגישות לחלב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויטמין dליאת17/07/2012
שלום,
בתי בת חודשיים ואני נותנת לה ויטמין d ,שתי טיפות כל יום ,אני נותנת לה בכפית וקצת יוצא לה החוצה,מה עליי לעשות,להוסיף עוד טיפה?האם יש פיתרון אחר במקום כפית?
מחכה לתשובה תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויטמין d - תגובה
ד``ר אנדריי וולביץ`18/07/2012לא מומלץ להוסיף מכוון שאנו לא יודעים כמה נכנס וכמה יצא...
ניתן להוסיף לבקבוק לכמות קטנה של אוכל כך שתגמור את כל הכמות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תולעים וורמוקסמיה17/07/2012
שלום ותודה על העזרה,
בתי בת שנה וארבעה חודשים, נמצאת איתי בבית ובאופן כללי ילדה שמחה וחברותית. מאז החיסון של גיל שנה (שהגיבה אליו מאוד קשה) היא כמעט כל הזמן חולה במחלות שונות. בימים האחרונים סובלת מאוד בערבים ובלילות ורק אקמול מצליח להרגיע אותה מעט. רופא הילדים חשד שיש לה תולעים ולכן נתן ורמוקס (בגלל חוסר שקט, בגלל שהיא מתקפלת כאילו כואבת לה הבטן וגם בגלל שגם אני מרגישה גירוד ויכלו להיות שהדבקנו אחת את השנייה). יום אחרי מתן הורמוקס התופעות החריפו והיא בכתה רוב שעות היום בכי שמראה שמשהו באמת מציק ומפריע לה. תופעה זאת נראית לי חריגה כתופעת לוואי של התרופה
איני יודעת מה לעשות ומרגישה חסרת אונים בטיפול בה
תודה על העזרה,
מיה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תולעים וורמוקס - תגובה
ד``ר אנדריי וולביץ`18/07/2012אם לבתך אכן תולעים וורמוקס גורמת להם לצאת החוצה. לכן הגיוני שהתופעה עלולה להחמיר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת גרון עם סטרפטוקוקיובל16/07/2012
משטח הגרון לסטרפטוקוק של הבת שלי יצא חיובי.
האם מומלץ בד"כ לטפל עם אנטיביוטיקה למרות שהחום חלף וכבר אין מוגלה?
הבת שלי מקיאה אנטיביוטיקה מבקבוק והרופא רשם זריקת דורביוטיק 1.2 MIU - האם זה מינון מקובל למשקל 15 קילו? (רשום בדף המידע 0.3 עד 0.6 MIU).
כמו כן הוא רשם זריקת ליגנוקאין - לאיזה צורך משמשת התרופה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת גרון עם סטרפטוקוק - תגובה
ד``ר אנדריי וולביץ`18/07/2012עד משקל 30 ק"ג מומלץ לתת חצי מנה של דוראביוטיק: דהינו 600K.
מכוון שהזריקה ניתנת לתוך שריר והחומר עצמו הוא מכאיב מאוד, נהוג לדלל את התרופה עם לידוקאין שהוא חומר מאלחש. כך שהכאב מהזריקה יהיה פחות בצורה משמעותית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תופעה מוזרהמיש16/07/2012
שלום
ביתי בת 7 חודשים ושמתי-לב לאחרונה שכשאני מחזיקה אותה בתנוחה מסוימת , כזו שמעט לוחצת את הרגל פנימה , הרגל שלה מכחילה, ברגע שאני משנה תנוחה זה מסתדר. כמו-כן שמתי לב שזה קורה כשהיא שוכבת מעט על הצד על הרגל הזו והיום זה קרה בשתי הרגליים כשאחזתי אותה על צידי כשהיא בפיסוק.
אשמח להסבר לתופעה.
תודה
מיכל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תופעה מוזרה - תגובה
ד``ר אנדריי וולביץ`18/07/2012מציע בדיקה של רופא המטפל במידה והתופעה חוזרת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- זקפה אצל ילדענת15/07/2012
שלום רב,
בני בן 3 ועד היום לא ראיתי אצלו אף פעם זקפה (לאחרונה מסתובב הרבה ללא בגדים). האם יש סיבה לדאגה או בדיקה כלשהי?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זקפה אצל ילד - תגובה
ד``ר אנדריי וולביץ`18/07/2012להערכתי אין מכום לדאגה.
זו תגובה פיזיולוגית ותקינה לחלוטין* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בליעת משחת דזיטיןמרב15/07/2012
בני בן השנה לקק קצת משחת דזיטין (משחה לטיפול בתפרחת חיתולים) בזמן שהחלפתי לו חיתול אתמול. כמה שעות לאחר מכן ראינו שהרקמה הרירית על השפתיים ומעט מהרקמה בלשון נראות מקולפות ופגועות (כאילו הוא נכווה), אבל חוץ מזה הוא מתנהג כתמיד ולא נראה מוטרד במיוחד. האם יש משהו שניתן לעשות? האם יש משהו שעלינו להזהר ממנו?
ובאותו עניין - בעלי סטודנט לרפואה (ועל כן אולי סובל מרפואיציטיס, מי יודע), והוא חושש שהמשחה הרגה את הפלורה בפה של הילד, ולכן יכולה להתפתח אצלו פטריה שתתפשט לגרון. האם יש בסיס לחשש הזה?
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בליעת משחת דזיטין - תגובה
פרופ' חיים ביבי22/07/2012דזיטין לא יכול להרוס את הפלורה בפה. במקרה דומה יש צורך בבדיקה ומעקב רופא מטפל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צרחות במקום בכישירי15/07/2012
בן חמישה חודשים יונק מלא, אך מקבל בקבוק מטרנה פעם ביום (כשמתעורר משינה בסביבות 22:00 בלילה) - זאת בשביל להרגיל אותו לבקבוק (לא מוכן שאוב, וגם את המטרנה לא תמיד מסכים לקחת בקלות).
אני חושבת שהמטרנה עושה לו גזים - זה מתבטא בצרחות לא ברורות, צורך להיות על הידיים הרבה זמן ועצבנות יתר.
השאלה שלי היא איך אני יכולה לדעת אם התמ"ל לא מתאים לו? האם זה ניסוי וטעייה בלבד? האם מומלץ להחליף סוג ולראות אם נרגע קצת?
אשמח לשמוע אם יש לכם עוד השערות מה גורם לו לעצבנות ולצרוח בלי סוף.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צרחות במקום בכי - תגובה
פרופ' חיים ביבי22/07/2012הדרך הטובה ביותר לדעת אם יש בעיה במזון היא ניסוי ותהיה-הפסקת הגורם המגרה
ואם יש הטבה חידוש בגורם. אם התופעה נעלמת בהפסקה וחוזרת עם החידוש הרי יש לך את האבחנה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פריחהנטלי12/07/2012
לד"ר, שלום,
לבת שלי בת 1.5 שנה לפני 4 ימים הופיע חום בבוקר 37.3-37.5 עם פריחה בכל הגוף, מהראש עד לכפות רגליים. באותו יום הייתה קצת חלשה, אבל בערב כבר רצתה לרוץ ןלשחק...
היום היום הרביעי, הפריחה הולכת ונהיית יותר בהירה ואף נעלמת, אך עדיין יש, במיוחד בלחיים. בלחיים היא אפילו נהייתה אדומה יותר, לדעתי, זה קשור לחום, הלחיים נהיות אדומות והפריחה מופיעה וגם הכתמים נראים יותר גדולים. במתיחה הכתמים נעלמים.
האם נדרש בירור רופא (לציין כי היא מתנהגת רגיל, זאת אומרת הורגש חולי רק ביום הראשון)...
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פריחה - תגובה
ד``ר אנדריי וולביץ`12/07/2012במידה ובתך מתנהגת רגיל, תאבון שמור, חום חלף לא נראה לי שיש צורך בבירור נוסף כלשהו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פצע בראשאילנית11/07/2012
ילד שלי בן 3 ויש לו בראש פצע גדול ששערות נדבקו אליה. רופא עור אמר שזה לא מדבק וזו פריחה,זה לא נראה כך .יש לי עוד ילדים והפצע נראה כמו אקזמה או פטריה ....והגננת מסרבת לקבל אותו לגן .בבקשה תעזרו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצע בראש - תגובה
ד``ר אנדריי וולביץ`12/07/2012קשה להתרשם מתאור ללא לראות את הממצא.
ממליץ בדיקת רופא ילדים או רופא עור נוסף* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהטעות
אילנית13/07/2012אני הייתי אצל רופא עור נוסף.....הוא שאמר שיש דלקת עור או משהו אחר ...שלך לבדיקה....בלי כל קשר הוא נתן טיפול 2 משחות...וכתב אליהם "בלילה פעם בשבוע"
אני לא מבינה איך זה יכול לעזור עם נמרך רק פעם אחד בשבוע...אולי הוא טעה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקת גרון חיידק סטרפטוקוקאלה10/07/2012
שלום
בני בן 6.5 חלה בדלקת בגרון ואובחן לאחר משטח בסטרפטוקוק קיבל מוקסיפן ל-10 ימים.
לאחר סיום האנטיביוטיקה הכל היה תקין כשבוע ימים עד שהסטרפטוקוק חזר שוב
היתכן שהאנטיביוטיקה לא חיסלה את החיידק וצריך לתת שוב אנטיביוטיקה מסוג אחר?
תודה
אלה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דלקת גרון חיידק סטרפטוקוק - תגובה
ד``ר אנדריי וולביץ`12/07/2012ממליץ לבצע משטח לוע לכל בני המשפחה.
יתכן ואחד מבני משפחה נשאי ומפזר את החיידר וגורם להדבקה חוזרת.
לבנך ממליץ לחזור על הטיפול האנטיביוטי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דלקות אוזניים חוזרותרויטל09/07/2012
בני בן שנה וחצי. סובל מדלקות אוזניים חוזרות. ממש אחת לחודש יוצא שהוא לוקח אנטיביוטיקה. הרופא הציע טיפול מונע באנטיביוטיקה ויש לי כמה שאלות:
האם דלקות אוזניים זה מדבק? (הוא נכנס לפעוטון לא מזמן אז יכול להיות שהמערכת החיסונית שללו עדיין פגיעה?)
האם מינון נמוך של אנטיביוטיקה למשך כמה חודשים יכול להזיק לו?
האם יש טיפול מונע חוץ מאנטיביוטיקה שאתה מכיר וממליץ עליו?
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפות אירוסן מצילות מדלקות אוניים
נאווה11/07/2012אלו טיפות צמחיות חיצוניות שמחסלות דלקת אוזניים
בתוך יום בערך.
בני סבל בשנה האחרונה מכמה ארועים של דלקות אוזניים חוזרות
ולא הסכמתי לגזירה של אנטיביוטיקה חוזרת עד שהאחות בקופת חולים
שלחה אותנו לחפש בגוגל את טיפות אירוסן שפותחו ע,י מטפל אלטרנטיבי
במחלות עור.
מאז שהתחלנו להשתמש באירוסן אין כבר שום דלקות יותר.
פשוט תחפשי בגוגל - טיפות אירוסן
זה מה שאת צריכה לעשות אבל קחי בחשבון שהוא מקבל במרפאה בתל אביב
אם זה חשוב לך.
כל טוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדלקות אוזניים חוזרות - תגובה
פרופ' חיים ביבי14/07/2012דלקת אוזן לא מדבקת אבל נגרמת בחלק מהמקרים מיהומים חוזרים בדרכי הנשימה - זיהומים על רקע שהות בפעוטון.. יש כמה גישות לטיפול בדלקת חוזרת באזניים - אחת הגישות מתן טיפול אנטיביוטי מונע, יש צורך להתייעץ עם רופא א.א.ג - העצה שלי היא להיות צמוד לרופא אחד מאחר שכל שיש יותר מומחים יש יותר דעות - והבלבול גדול. ככלל, רוב הדלקות החוזרות באזניים נעלמות עם הצמיחה בגיל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדלקת אוזניים - תשובה
הדס15/07/2012אני חייבת לציין שהדלקת אוזניים זה פשוט מכה, גם הבן שלי סבל מתקופה ארוכה מדלקת שכל הזמן באה והלכה.
עד שהתייעצתי עם נטורפתית והיא אמרה לי שיש מצב שזה גם כתוצאה מסוג של אלרגיות. אני מציעה לך לבדוק את הבן שלך ולראות אם הוא אלרגי למשהו וגם היא המליצה שאתן לו ויטמין C של סולגאר, כדי שזה יעזור למערכת החיסון שלו להתפתח טוב יותר ולהתגבר על הדלקות השונות.
הרבה בריאות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- התכווצויות בבטן וגרפסיםמרים08/07/2012
בוקר טוב,
היום יום הרביעי שבני בן 7 מתלוננן מכאבי בטן עזים
מוציא ללא הפסקה גרפסים. לא משלשל ולא מקיא. מרבה לישון.לא אוכל ובקושי שותה.
האם מדובר מתולעת, מה ואיזה בדיקות ניתן לעשות.
תודה מראש.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר התכווצויות בבטן וגרפסים - תגובה
פרופ' חיים ביבי14/07/2012אםהילד מרבה לישון יש צורך בבדיקת רופא מטפל. קרוב לודאי שמדובר בזיהום בדרכי העיכול אבל יש עוד אפשרויות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פעוט משלשלאפרת08/07/2012
בני בן שנה ו-8 חודשים, משלשל כבר יום וחצי, ברמה של 10 יציאות ביום. ביום הראשון היה לו חום שלא עלה על 38.3. החום ירד והוא ממשיך לשלשל. הם לקחת אותו לרופא האם יש צורך להיות מודאגים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פעוט משלשל - תגובה
פרופ' חיים ביבי08/07/2012אם יש שלשול בכמות גדולה יש צורך בבדיקה אצל הרופא המטפל על מנת לוודא שהילד לא נמצא בסכנת התייבשות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חצבת בגןע07/07/2012
יש לי תינוקת בת 9 חודשים שטרם קיבלה את חיסון נגד חצבת
הגננת שלנו התקשרה והודיעה שאחד הילדים הגדולים בגן שלא חוסן חולה בחצבת
מה לעשות ?
מה הסכנות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חצבת בגן - תגובה
פרופ' יצחק לוי07/07/2012יש לפנות למשרד הבריאות ולקבל הוראות ברורות מה לעשות מבחינת חיסון התינוקת
שלך
פרום איציק לוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)







.jpg)
(1).jpg)