מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שריטה בעפעףענבר01/12/2015
שלום רב,
לשאלתי זאת מצורפות תמונות שצולמו היום (4 ימים לאחר השריטה)
ביום שלישי חתולתי שרטה אותי בעפעף וכתוצאה מכך "נטלש" חלקית לי חלק מהעור שהודבק בחזרה ע'י פלסטר סטרי סטריפ.
שני פלסטיקאים ראו את השריטה - האחד אמר שלא תשאר צלקת כלל וכלל השני אמר שיכול שתשאר צלקת.
החלק הנטלש (ניתן לראות בתמונה) הוא נפוח ומחליף צבעים- מאדום לכחול וכרגע סגול באופן חלקית.
עושה רושם שהוא לא מודבק טוב וניתן בקלות להוציא אותו- בעיקר את הצ'ופצ'יק הסגול בקצה.
אני כרגע מורחת עליו סינטמיצין 5% וטיפה תריאולון ומידי פעם ויטה מרפן.
שאלותי:
1. האם להערכתך תשאר לי צלקת באיזור?
2. אם כן, זה דבר הניתן לתיקן? להחזיר את העפעף למצבו הקודם?
3. האם היו צריכים לעשות תפרים באיזור? (כי פלסטיקאי אחד אמר שיש לעשות תפר - גם עכשיו כמה ימים לאחר הפציעה ופלסטיקאי סירב בכל תוקף לעשות תפר ואמר שלא תשאר צלקת)
אשמח מאוד לתשובתך.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שריטה בעפעף - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן04/12/2015יכול להיות שאם השריטה שטחית לא ישאר סימן , צריך לאחר חודש למרוח קל וקולט למספר חודשים , בכל מקרה מקום זה מתרפא ממש יפה .
כדאי להיות זהירה משריטות כאלו כי זה יכל לגרום לבעיה בעין !* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- פילינג עמוק _שאלה.דניאל01/12/2015
שלום רב ,
יש לי שאלה
הסרתי 3 נק חן לפני חודש
2 בגילוח כירוגי 1 בלייזר
היה לי אקנה בפנים עבר לי וכרגע יש לי פצעים קצת ..
האם מותר לי לעבור טיפול פילינג עמוק אצל קוסמטיקאית????* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פילינג עמוק _המשך לשאלה..
דניאל01/12/2015אני לא רוצה שיהיו לי יותר פצעים
או שהנק יחזרו ..
?..* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- האם הידרוקינון מסרטן?מיה01/12/2015
שלום
הידרוקינון 5% במריחה על הפנים כחלק מקרם הבהרה גליקמן בכמות 30 גרם.
בבקשה תשובה כנה עם הידע שלך על מחקרים.
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר האם הידרוקינון מסרטן? - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן01/12/2015לא !
תרופה שקיימת שנים רבות טובה מאד וצריכה להיות מותאמת אינדיבידואלית .* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלמה בחלק מהמדינות היא נאסרה לשימוש?
מיה01/12/2015תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ויטמין D - אפשר בלי שמש בכלל?ירון30/11/2015
שלום, אני בן 25, לוקח 5 טיפות ויטמין d3 מדי יום ובבדיקה האחרונה של ויטמין די, קיבלתי 81 (תקין).
אני מאוד נזהר מלהיחשף לשמש כדי למנוע נזקים לעור וברור לי שהתוצאות התקינות הן בזכות הטיפות.
האם בעצם יש בעיה להמשיך לא להיחשף לשמש אם הבדיקה מראה שרמות הויטמין די אצלי תקינות? הגוף חייב את השמש בכל מקרה גם אם הוא מקבל טיפות ויטמין די?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ויטמין D - אפשר בלי שמש בכלל? - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן01/12/2015מעט שמש נחוץ . שמחה מאד על הזהירות .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נקודה שחורה קטנה באצבעאלמוג30/11/2015
צצה לי נקודה שחורה מתחת לעור באצבע ביד, רציתי לדעת אם זה דחוף לפנות לרופא עור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נקודה שחורה קטנה באצבע - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן01/12/2015כן לפנות לרופא עור
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלאחר ביקור
אלמוג02/12/2015הייתי אצל רופאת עור, היא אמרה שיכול להיות שטף דם וצריך לעקוב אחרי זה, האמת זה קצת מדאיג אותי, מה זה יכול להיות עוד אם לא שטף דם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עור שומנידור29/11/2015
נולדתי עם עור שומני בפנים, כנראה דבר גנטי מאחר שלאמי יש גם את זה..זה די לא נוח כיוון שאני תמיד משתמש במגבונים לפנים ואז אף פעם לא יעיל ותמיד העור השומני גורם לי להראות כאילו אני מזיע...שאלתי מה ניתן לעשות כדי לפתור את זה ושעורי יהיה רגיל כמו של כולם?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עור שומני - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן01/12/2015יש דרך לטפל בפנים ומגבונים זה לא. ניקוי ללא שישפוף של העור עי חומרים לעור שמן , כדאי להתייעץ עם רופא עור פרטני
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתמים גדולים אדומים בכל הגוףאיריס29/11/2015
שלום
מזה כחודשיים אני סובלת מגרד כן בכל הגוף זה התחיל ברגליים אחכ בבטן בידיים בגב ועוד מדובר בכתמים אדומים עגולים יבשים שמתפשטים ומתרבים במהירות רופא עור טוען שזו אלרגיה נתן לי כל פעם סוג אחר של כדורים ס לאט איור ומשחות אלקום בטקורטאן ושום דבר לא ממש עזר. בגרד הן נוראי ועז ואף באזור הציפורניים בידיים ממש כואב ?יש לציין שלקחו לי ביופסיה טרם הגיעו תוצאות מה זה יכול להיות? יש תמונה בקובץ מצורף
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתמים גדולים אדומים בכל הגוף - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן01/12/2015כנראה מדובר במחלת עור אלקגית או דלקתית ויש לקבל את כל הנתונים לאבחנה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נשירת שיערטומי28/11/2015
שלום רב
האם השימוש ב HAIR GAIN 5% יעיל כשהנשירה (אצל נערה) היא כתוצאה ממתח נפשי (תוצאות בדיקות דם תקינות).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נשירת שיער - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן04/12/2015בהחלט עוזר שימוש לפחות 4-6 חודשים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- קרע בעוריעל28/11/2015
שלום רב
אתמול אני ובן זוגי קיימנו יחסים והוא מתח לי את הישבן, כלומר תפס את פלחי הישבן ומשך.. כתוצאה מכך אני מרגישה כאילו נקרע לי העור בין הפלחים, ממש מתחת לגב התחתון. ראיתי שגם יצא קצת דם, וזה נורא כואב ושורף.
כאב זה קרה לי גם בעבר, לא בגלל אותה סיבה, אינני יודעת למה וזה היה שהייתי קטנה יותר.
מה אפשר לעשות, אשמח לעזרתך
תודה רבה יעל* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר קרע בעור - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן01/12/2015אפשר למרוח ביבי פסטה ובמקביל משחה אנטיביוטית למשך 5 ימים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גירודי שוקיים עזיםקלר28/11/2015
שלום , אני בת 19, בשנה האחרונה התחילו לי גירודים עזים חזקים בצידי שוקיים רק שם, זה מגיע למצב של שריטות עם דם ובשביל להפסיק אני גם צובטת את עצמי ויש שטיפות דם מרוב צביטות וזה עדיין ממשיך לגרד , הלכתי לרופא עור אמרו לי שזה בגלל שאני מגלחת שם עם סכין גילוח , אני מתגלחת מגיל 13!
וממש לא נראה כלכך קשור .. כי בחורף אני לא מגלחת כי זה בלונד , וגם שהשיער ארוך זה מגרד !! אוץו דבר בלי שינוי! עם גילוח או בלי אין שינוי , כל כמה זמן מגרד ? כל כמה ימים , לא כל יום , פתאום יש בתקף גירוד , וזה מגרד בשניהם שאי אפשר להפסיק ואני מתגרדת עם מספריים עפרונות , אציין שהעור לפני גירוד לא אדום רק אחרי גירוד , יש שריטות ושטיפות דם ,אי אפשר יותר מה זה? תודה רבה ! ואיזה תרופה עם מרשם או בלי לקנות ,יש רופא במשפחה יכול לרשום לי מרשם ! * הוספתי תמונה של חלק קטן אך זה בכל השוקיים ככה תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גירודי שוקיים עזים - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן04/12/2015יש יובש ניכר בעור וזו סיבה גם לגרד , לעתים גילוח יכול לגרום לגירוד עקב שיער כלוא תת עורי. ותמיד יש פעם ראשונה . ממליצה להתייעץ עם רופא נוסף, למרוח קרם לחות בעונה זו לפחות פעמיים ביום , ולשקול הסרת שיער בטכנולוגיה אם את מתאימה לפי צבע השיער.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה לד"ר מוניקה אלמןעפרה26/11/2015
לפני יותר מעשרים שנה, רשמת לי טיפול מוצלח בנגע דמוי פסוריאזיס בכף הרגל, שמשלב שתי משחות, אחת שחורה ואחת לבנה, למריחה לסירוגין ביום ובלילה.
זה היה הטיפול היחיד שבאמת עזר, וגרם להפוגה ארוכה מאוד.
לפני כחמש שנים הנגע חזר שוב, רציתי לפנות אלייך, אך נוכחתי שכבר אינך משתייכת לקופ"ח הכללית, מאז אף רופא עור לא מצליח לפתור את הבעיה כפי שאת עשית, וגם נאמר לי שהופסק הייצור של המשחה השחורה. האמנם? אודה מאוד אם אם תוכלי לאמר באילו משחות מדובר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה לד"ר מוניקה אלמן - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן28/11/2015שלום עפרה ממליצה לאחר זמן כה רב להתייעץ עם רופא עור כי נגעים משתנים . המשחה השחורה הייתה תכשיר על בסיס של זפת .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הסרת ציסטה - לייזר או חנקן?רחלי26/11/2015
שלום, אני צריכה להסיר ציסטה שנוצרה ליד העין, הרופא אומר לייזר או חנקן ושבשניהם ישאר סימן. איזה שיטה עדיפה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הסרת ציסטה - לייזר או חנקן? - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן28/11/2015אף אחת , ציסטה היא שילוב של תוכן בתוך העור הטיפול פתיחה של הציסטה .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהיתכן שהמונח אינו ציסטה
רחלי28/11/2015רופא עור איבחן ואמר שהפתרון הוא לייזר או חנקן, לא בטוחה איך נקראת התופעה, בכל מקרה הוא אומר שזה לא משהו שיחתכו ויעלם, אלא יצמח שוב. השאלה מה עדיף מבחינת הצלקת.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- היידורין20/11/2015
היה לי שטף דם ממש קטן בפנים ומרחתי עליו טראומיל במשך שלושה ימים, אחרי שלושה ימים נוצרה באיזור כוויה(באיזור שמרחתי ממש ממש אדום), האדום חלף לאחר יומיים אך עכשיו יש במקום ממש יובש כאילו העור מקולף שם וסדוק..האם יש סיכוי שהמשחה גרמה להידקקות העור באיזור ולנזק באיזור? או שזה משהו שיהיה חייב להסתדר בסוף? אני ממש מפחדת שזה לא יעבור.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר היי - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן21/11/2015להפסיק כל טיפול למעט מעט קרם לחות וסבלנות .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חומצותשרונה19/11/2015
קיבלתי מקוסמטיקאית חומצות אזלאית (20%) ולקטית 10% לשימוש יומיומי (אפילו בוקר וערב) לשיפור העור לפיגמנטציה ולחיזוקו. לאחר מכן נתקלתי במאמר שטען שממש לא מומלץ להתשמש בחומצות כי עלול להגרם יותר נזק מתועלת כגון הדקקות של העור וגםהאפקטיביות שלהן היא מועטה - המאמר טען שאם לעשות משהו אז עדיף פילינג אצל רופא בצורה מסודרת ולא לסכן את העור עם חומצות שהתועלת שלהן בספק וגורמות לנזק. האם זה נכון האם להמנע מהחומצות שו שאפשר להשתמש ולא צריך לחשוש - אם אפשר מה התדירות המומלצת כך שלא יגרם נזק?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חומצות - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן19/11/2015חומצה לקטית ואזלאית במינון כזה הוא טיפול קוסמטי,לא קשור לפילינג אלא לתחזוקה נכונה של העור לפי הוראות .
לגבי פילינג רפואי נכון להתייעץ עם רופא עור שעוסק גם באסתטיקה מידת התאמה לפי בעיית העור הרלבנטית ( כתמים צלקות שיפור מרקם העור).* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רואקוטן או מכשיר פוטו שמשפר מרקם?נילי18/11/2015
יש לי עור בעייתי שכולל סבוריאה, רגישות, אודם, פצעונים ושומניות.
גוון לא אחיד של העור וגבשושיות-מרקם לא טוב ולא חלק.
כל השנים נמנעתי מלעשות משהו כי פחדתי מרואקוטן והפצעים שלי בפנים ובחזה הם דומיננטים אבל לא לא מאד. אבל כן מפריעים....
האם כדאי אחת ולתמיד לקחת רואקוטן? או לעשות טיפול לייזר במכשיר פוטו במכון יופי שאמרו לי שישפר את מרקם העור?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רואקוטן או מכשיר פוטו שמשפר מרקם? - תגובה
ד``ר מוניקה אלמן18/11/2015ממליצה לחזור לרופא העור לקבל חוות דעת על רואקוטאן , ולאחר הטיפול לבצע טיפול אסתטי.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרואקוטן או מכשיר פוטו שמשפר מרקם? - תגובה - תגובה
ד``ר סמדר שרייבר23/11/2015לפי מה שכתבת טיפול פוטודינמי יכול להועיל מאד לעור עם דלקת עור סבוראית, והוא מקומי ובטיחותי. ואז אין שום צורך לקחת רואקוטן שזו תרופה עם תופעות לואי רבות.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם מכורים לאינטרנט?
.jpg)
.jpg)
.jpg)









.jpg)
.jpg)
.jpg)
.jpg)
