מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- איך מבררים האם רופא הוא אורטודנט?שירן15/08/2012
שלום. באתר orthoisrael הצלחתי למצוא רשימה של אורתודנטים מומחים, אבל לא מצאתי למשל את שמה של ד"ר שירלי ויינברגר, שלפי הבנתי הינה גם כן אורתודנטית מומחית. האם יש אתר המכיל מידע על כל רופא שיניים שעבר את הבחינות בארץ ומוגדר כאורתודנט מוסמך (מומחה או לא)
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך מבררים האם רופא הוא אורטודנט? - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין16/08/2012אתר ההסתדרות לרפואת שיניים. שירלי ויינברגר אכן מומחית ומוזר שאינה מופיעה באתר שהזכרת. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא מצאתי את שמו של הרופא מה עושים?
מישאל21/08/2012שלום כמו שכתבתם נכנסתי לאתר הרישמי של הסתדרות רופאי השיניים ולא מצאתי את שמו של ד"א אלנתן ראובן . האם הוא רופא מומחה ליישור שיניים?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלא מצאתי את שמו של הרופא מה עושים? - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין23/08/2012אם אינו ברשימת המומחים לאורתודונטיה באתר ההסתדרות לרפואת שיניים, כפי הנראה אינו מומחה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיטת Damonשירן15/08/2012
שלום. אני בחורה בת 26, בעלת צפיפות שיניים בלסת עליונה ואי התאמה בסגירה בין הלסתות. המליצו לי ליישר שיניים בשיטת Damon.
הייתי בהתייעצות אצל אורטודנט מומחה, וגם אצל רופאת שיניים שעברה הכשרה לטפל בשיטה הנ"ל. האם זה נראה לכם בסדר לבצע את היישור אצל רופאה שאורטודנטיה אינה המומחיות שלה? האם בשיטת טיפול הנ"ל הכשרה לטיפול מספיקה? (אציין שעלות הטיפול זולה משמעותית)
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיטת Damon - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין16/08/2012ללא כל ספק עדיף המומחה. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אצבע בפהדניאלה15/08/2012
אני בת 20 כן ועדיין נשאר לי משקע ילדות אחד- האצבע בפה
האם אני חייבת להפסיק הרגל זה פני הטפול?
והאם רסן יכול לעזור לפתרון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אצבע בפה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין15/08/2012אם הבעיה במראה השיניים נובעת ממציצת האצבע, כמובן שיש להפסיק את ההרגל. יש מכשירים אורתודונטיים, שיכולים למנוע את המציצה, אם את מעוניינת בכך. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה על יישור שינייםאנונימית15/08/2012
שלום, אני בת 14 , לפני יומיים שמו לי גשר
בנוסף שמו לי חומר כלשהו מאחורי שתי השיניים הקדמיות העליונות החומר קשיח ונראה כמו קוביות בצבע ורדרד שמודבקות לשיניים מאחור.
ה"קוביות" האלו לא מאפשרות לי לסגור את השיניים וכתוצאה מזה אני גם לא יכולה לנגוס ולאכול
מה שמו לי בשיניים, ומתי אני אוכל לסגור אותם?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה על יישור שיניים - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין15/08/2012שמו לך מה שנקרא מקצועית "הרמת מנשך קדמית". תאכלי תחילה מזון רך. תוכלי לסגור את השיניים האחוריות כשהן תבקענה. אין ספק שתתרגלי למצב. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אפשר לשים גשרלא חשוב14/08/2012
שיש קיבוע?
הורידו לי את הגשר אני לא מרוצה ורוצה כבר לשים גשר אחר...* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אפשר לשים גשר - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין15/08/2012ניתן להסיר את הקיבוע ולישר בשיניים שלא מרוצים ממיקומן. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור שן אחת ללא קיבועטל13/08/2012
מומחה לשיקום הפה מציע ליישר לי שן (שנמצאת 3 שיניים מצד ימין לאמצע ) בלסת התחתונה . לדבריו זה יקח כמה חודשים ולאחר מכן הוא לא מתכוון לקבע לשיניים סמוכות כי זה יפריע לי בניקוי של השיניים.
1. האם יישור שיניים לא מחייב קיבוע כדי שהשן לא תחזור למצבה הקודם ?
2. האם 2500 שקל זה מחיר סביר ליישור של שן ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שן אחת ללא קיבוע - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין15/08/2012ייתכן יישור שהסיכוי לשינוי בו קטן. רצוי שתפנה למומחה לאורתודונטיה בעניין היישור ולא למומחה לשיקום הפה.בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור שינייםענת13/08/2012
אני בת 25 לקראת סוף תהליך יישור שיניים(בשיטה הפנימית) לטענת הרופא ( רופא פרטי). אך שמתי לב שהשיניים בלסת העליונה אינם מול השיניים בלסת התחתונה ורואים שהמרווח בין 2 החותכות הקדמיות בלסת העליונה אינו מול המרווח של 2 החותכות בלסת התחתונה . הרופא אומר לי שזה בסדר והוא לא יכול לשנות את זה ואם אני לא מרוצה אני צריכה להשחיז את השיניים כדי להזיז אותן שיהיו אחת מול השנייה. השאלה האם זו תשובה הגיונית? והאם זה נקרא סוף טיפול?
האם פיזיולוגית זה בסדר ולא גורם לבעיות בשיניים כתוצאה מחיכוך לא תואם בין השיניים? כמו כן שמתי לב שיש שינוי גדול לרעה בחיוך שלי והשפה התחתונה מתאמצת כלפי מעלה כדי לסגור את הפה. הרופא מנסה לשכנע שגם זה בסדר . מה עלי לעשות האם אוכל להתייעץ עם מיישר אחר השאלה אם מישהו יסכים מבחינה אתית לקבל אותי לביקורת? למי אוכל לפנות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שיניים - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין13/08/2012קוי האמצע אינם חייבים להיות תואמים. את יכולה לפנות לכל אורתודונט לחוות דעת נוספת. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- תהליך יישור שיניים ופציעת החניכייםשירה10/08/2012
ערב טוב,
אתמול התחלתי בטיפול יישור שיניים (סמכים שקופים).
היום התחלתי לחוש בכך שהסמכים מתחככים בצידי החניכיים,וממש פוצעים אותם (הרגשת צריבה). האם זה מצב תקין? כיצד ניתן לטפל בכך?
אודה לתשובתכם* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תהליך יישור שיניים ופציעת החניכיים - תגובה
ד``ר אריאל דינבר11/08/2012את צריכה לשפר את רמת הצחצוח שלך, זוהי תופעה ידועה המתרחשת כאשר לא מקפידים לנקות את השיניים ביסודיות. החניכיים מתנפחות ומגיעות למגע עם הסמכים. גשי לשיננית על מנת לבצע ניקוי יסודי ותבקשי הדרכה בהיגיינה אוראלית. בכל מקרה יש להציג בפני הרופא את בעייתך כדי שיוכל לאשר שאכן זוהי בעייתך ולא אחרת. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גשר גורם לרווח בשיניים הקידמיותשיר10/08/2012
שלום אני בת 14, לפני חודש שמו לי גשר היום ראיתי שפשוט נוצר לי רווח בין שתי השיניים הכי קדמיות בפה רווח שנראה לעיין בצורה ברורה
הדבר ממש מדאיג אותי,יכול להיות שהאורתודנט עשה לי משהו לא בסדר?
אם זה אמור להיות כך תוך כמה זמן השיניים יחזרו להיות בלי הרווח הזה?
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גשר גורם לרווח בשיניים הקידמיות - תגובה
ד``ר אריאל דינבר11/08/2012אין לך מה לדאוג זוהי תופעת לוואי ידועה . בהמשך הרווח יסגר ספונטנית או באופן יזום ע״י הרופא שלך
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- איך מחליטים על אורטודנט?סיגל09/08/2012
יש לי תאומים בני 13 וחצי. לקחתי את שניהם למספר אורטודנטים לקבל הצ"מ .
אורטודנטית אחת אמרה שאחד מהבנים לא צריך יישור ואילו אחרת אמרה ששניהם צריכים אותו טיפול בדיוק ע"י פנדולום .
אין לי המלצות על אף אחת מהרופאות .
איך מחליטים ? העניין כרוך בעול כספי לא קטן (יותר מ-20 אלף יחד !!! ) וכן שנה וחצי-שנתיים טיפול....
אודה על תשובתכם בהקדם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר איך מחליטים על אורטודנט? - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין09/08/2012חשוב לבדוק אם האורתוודונטים מומחים לאורתודונטיה או לפחות עברו התמחות במוסד מוכר להתמחות על ידי משרד הבריאות. רשימה תוכלי למצוא באתר ההסתדרות לרפואת שיניים או אתר האגודה האורתודונטית בישראל. רוב המקרים האורתודונטיים מטופלים בגלל סיבה אסטטית. אם המצב אינו חריג אסטטית אין חובה לטפל גם אם הסגר/המנשך אינו מושלם, כך שהייתי נוטה לקבל את דעת האורתודונטית שאמרה שאחד הבנים אינו צריך טיפול. כנראה שהחריגה מהנורמה אצלו אינה מהותית. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאותה בעיה
אמא15/08/2012גם אני באותה בעיה, מחפשת מישהו עם המלצות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גומיות בין הלסתותאנונימי09/08/2012
שלום רב,
האם ניתן לאכול עם גומויות בין הלסתות, או רצוי להסירן בעת האכילה?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גומיות בין הלסתות - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין09/08/2012אם הן לא מפריעות לך לאכילה, אין בעיה בשמוש בהן, אלא אם כן האורתודונט שלך מתנגד לכך. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור שיניים בשתלים דנטליםאבי08/08/2012
שלום, עשיתי השתלת שיניים בירושלים לפני כמה שנים ורציתי לדעת האם אפשר לעשות יישור שיניים לשתלים או שזה מסוכן ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שיניים בשתלים דנטלים - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין08/08/2012לא ניתן להניע אורתודונטית שתלים, כי הם אמורים להיות מקובעים לעצם, אך ניתן להניע את השיניים האחרות והשתלים יכולים להוות מקור עיגון מצויןץ בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- up-rightingחגית07/08/2012
שלום לד"ר עתליה ותודה על התייחסותך לשאלתי .
האם כפי שהבנתי ממך את ההליך יש לעשות רק כשהרווח נגמר ?
כמה זמן לוקח לזקוף שן תוחנת?
ושאלה נוספת מה פירוש שורשים לא מקבילים?
ותודה שוב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר up-righting - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין08/08/2012לא חייבים, אבל זה מה שעושים בחלק מהמקרים. לא ניתן לקבוע זמן. שורשים לא מקבילים מתיחסים זה לזה כמו קווים שאינם מקבילים. כלומר יש זווית מסוימת בין צירי האורך שלהם. אם הזווית אינהה חדה במיוחד, אין לחוסר המקביליות משמעות קלינית. בהצלחה
סמכי על האורתודונט שלך.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- up- rightingחגית05/08/2012
שלום
אני מטופלת בגשר כשנתיים ואני בת 37 .
כשהתחלתי את היישור ,הייתה חסרה לי תוחנת מספר 36.
האורתודונט צמצם את הרווח שהיה בין התוחנות אך רק הכותרת זזה לכיוון הרווח ולא השורשים .
הייתי אצל רופא השיניים שלי שמטפל בי באופן כללי והוא עשה לי צילום ובצילום רואים שאכן הכותרת זזה ולא השורשים .הוא אמר לי שאני צריכה לעשות up-righting לשן.
ניגשתי לאורתודונט שלי והוא אמר שיעשה לי בסוף הטיפול אך זה לא יצא מושלם .
השאלה שלי לא ניתן לעשות עכשיו את הההליך ,מדוע צריך לחכות לסוף הטיפול .
שאלה שנייה איך זה מתבצע ,ארצה לקבל מעט פרטים על אופן הביצוע .
ושאלה שלישת ואחרונה מה הכוונהלא יצא מושלם .
תודה מראש על תשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר up- righting - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין06/08/2012uprighting לפני שהרווח נסגר ימנע את המשך הסגירה של הרווח. ניתן לבצע זאת על ידי כיפופים מתאימים של קשתות המתכת. לא מושלם - הכוונה ששורשי השיניים לא יהיו מקבילים ו/או שישאר רווח. בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן עליונה לוחצת על קוביה בשן תחתונהטל05/08/2012
שלום,
התחלתי טיפול, הרופא שם לי את הקוביות, אחרי 4 ימים הכאבים יורדים ואני יכול קצת ללעוס אוכל בצד אחד ובצד השני שן עליונה לוחצת על קוביה בשן תחתונה וזה יוצר לחץ וכאב. השאלה- האם כך צריך להיות או שהקובייה בשן התחתונה צריכה להיות ממוקמת קצת יותר למטה ואז השן העליונה לא תלחץ על הקוביה בשן תחתונה ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן עליונה לוחצת על קוביה בשן תחתונה - תגובה
ד``ר עתליה וסרשטיין06/08/2012או כפי שכתבת או שמבצעים הרמת מנשך זמנית למנוע את המגע המתואר. פנה לאורתודונט.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




