תהיה לגבי טיפול

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תהיה לגבי טיפול
    אורנה
    23/08/2011

    שלום,
    אני בת 44 ללא ילדים. בשנה האחרונה עלה חשד לאנדומטריוזיס בשל הופעת הפרשות חומות בערך שבוע עד 10 ימים לפני המחזור. המחזור סדיר, נמשך 7 ימים, דימום די כבד, אבל כך היה אצלי מאז ומתמיד. בזמן המחזור אני נוטלת נקסין לפני הצורך.
    בדיקת CA125 אחרונה היתה 95.5, ולפני כשנה 38.
    ב-US אחרון נכתב: "שתי השחלות מוגדלות עם גבולות לא סדירים ולא ברורים ייתכן עקב הידבקויות. הממצאים הטפולתיים וכן היעדר נוזל חופשי יכולים לכוון לאנדומטריוזיס מפושט או ממצא דלקתי ישן. בדופלר של השחלות קיימת וסקולריזציה ערה אך לא נמצאו כלים בעלי תנגודת נמוכה".
    הרופא יעץ לי להתחיל לקחת YAZ ברצף שלושה חודשים, בגלל ההערכה שהכל מורה על אנדומטריוזיס. איני סובלת מכאבים, להוציא יום לפני המחזור ובזמן המחזור, ולכן אני תוהה אם ההפרשות יכולות לנבוע גם ממשהו אחר, וחוששת להתחיל לקחת גלולות בגילי המתקדם... אשמח לקבל עיצה.
    תודה על הסבלנות משאלתי הארוכה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תהיה לגבי טיפול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תהיה לגבי טיפול - תוספת

    אורנה
    23/08/2011

    פאפ יצא תקין, וכן בדיקות דם CEA ו- AFP-TUMOR MARK.
    שאלתי - 1- האם ההפרשה היא חלק מתופעות האנדומטריוזיס? ממה היא נובעת?
    2- בהנחה שאין שינוי, האם ניתן להמשיך ללא טיפול תרופתי כלשהו?

    תודה, אורנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תהיה לגבי טיפול - תוספת - תגובה

    ד''ר ירון חמני
    28/08/2011

    שלום אורנה

    בהנחה שציינת את כל הבירור שעברת הרי שנראה לי שהדימום החום שלך דורש בירור נוסף כגון ביופסיה של רירית הרחם(פיפל). גם המראה של השחלות והאגן ב US דורש בירור נוסף. רק לאחר השלמת הבירור ניתן יהיה להחליט אם טיפול בתכשיר הורמונלי מספק.
    שתי נקודות נוספות:
    1. דימום חריג עלול להופיע כאשר יש מוקד אנדומטריוטי (אדנומיוזיס) בדופן הרחם.
    2. אם אינך מעשנת ולא סובלת מהוריות נגד אחרות, אין מניעה משימוש בגלולות בגילך.

    בהצלחה, דר ירון חמני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תהיה לגבי טיפול - שאלה נוספת

    אורנה
    28/08/2011

    שלום,
    ראשית תודה על התשובה.
    כתבת ש"המראה של השחלות והאגן ב US דורש בירור נוסף" - למה הכוונה?
    אני מבינה שלצורך בירור הדימום החום יש צורך בפיפל. האם יש צורך בבדיקות נוספות להבנת מראה השחלות?
    ושאלה נוספת - האם מוקד אנדומטריוטי בצואר הרחם יכול לגרום ל-CA125 כה גבוה?

    תודה, אורנה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תהיה לגבי טיפול - שאלה נוספת - תגובה

    ד''ר ירון חמני
    29/08/2011

    שלום אורנה

    1.. התכוונתי שבבדיקת ה US מצויינים מספר פרמטרים המעלים סימן שאלה כגון זרימת הדם בממצאים. מצד שני חסרים נתונים נוספים כגון תוכן הממצא ועוד. לכן חשוב מאד לבצע בדיקה גניקולוגית באופן מיומן, לבצע US על ידי מומחה לעניין ולהשלים בדיקות כגון CT לקבלת מידע מקסימלי לפני החלטה.
    2. נגע אנדומטריוטי בצוואר עלול להעיד על המצאותם של נגעים נוספים באגן. את הנגע בצוואר ניתן לראות מכיוון שהוא חיצוני ואילו האחרים נעלמים מהעין מכיון שהם בתוך האגן ודרושה לפרוסקופיה על מנת לזהות אותם. לכן נגע כזה יכול להיות קשור בעליית CA125.

    בהצלחה, דר ירון חמני

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו