אובדת עצות בבקשה עזרתכם

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אובדת עצות בבקשה עזרתכם
    לילך
    24/11/2013

    שלום,
    כבר זמן רב יש לי ציסטה בשחלה ימנית בגודל משתנה במשך המחזור בין 16 ל 20 מ"מ שחשודה כאנדומטריומה שגורמת לכאב ברגל ימין בזמן הווסת. בחודשיים אחרונים התחלתי טיפולי הזרעות עם הורמונים (גונל אף+אוביטרל) ומאז במעקב בזמן הביוץ הצ'יסטה בשחלה גדלה ל 22*28, זה מאוד מדאיג אותי כי זה כמעט 3 ס"מ והבנתי שעד 3 ס"מ לא מתערבים כירורגית וחוששת שעכשיו אם אמשיך עם ההורמונים היא תגיע לגודל מעל 3 ס"מ בביוץ, מה עושים?? בבקשה אני אובדת עצות, מצד אחד רוצה ילד אך מצד שני ממש לא רוצה שהיא תמשיך לגדול ואצטרך ניתוח? בבקשה עזרו לי ותנו עצתכם

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אובדת עצות בבקשה עזרתכם

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אובדת עצות בבקשה עזרתכם - תגובה

    ד``ר יובל קאופמן
    24/11/2013

    שלום לילך
    ראשית, האנדומטריומה עצמה לא בהכרח מקור לכאבים אלא הדבקויות ונגעים נוספים שנלווים לה הם המקור. ב-95-98% מהמקרים כשיש אנדומטריומה יש נגעי אנדומטריוזיס נוספים באגן.
    לגבי הגדילה של הציסטה תוך כדי טיפולים - תופעה מוכרת. אכן בעייתית מבחינת מה לעשות. האפשרויות הן לנסות עוד מחזור טיפול ובמידה ואין הריון להגיע לניתוח או לפנות ישירות לניתוח, להוציא את הציסטה, להפריד הדבקויות ולהוציא נגעי אנדומטריוזיס. שיקול משמעותי להחלטה בין השניים הוא מידת הסימפטומים. אם יש הרבה כאבים כדאי קודם ניתוח, אם לא אפשר לנסות מחזור טיפול נוסף לפני ניתוח.
    בכל מקרה את הניתוח כדאי לבצע אך ורק אצל מומחה לאנדומטריוזיס.

    בהצלחה
    ד"ר יובל קאופמן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • ממליצה לך לנסות טיפול נוסף

    נטלי
    17/12/2013

    אני סבלתי גם מאנדו והתחלתי טיפול הזרעות, תוך כדי שאני סובלת מכאבים בגב התחתון שהקרינו לברך והרסו לי את החיים.
    אבל חברה הכירה לי את העולם של הרפואה הטבעית, ולמרות שבהתחלה הייתי צינית ולא התחברתי, אין מה לעשות ברגע שהרגשתי הקלה אז לא עניין אותי כלום..כיום, אני אמא לתאומות מהממות בנות שנה וחצי והסבל של האנדו' כבר לא משפיע לי על היום יום אני מטופלת במשככי כאבים ומתמידה בתזונה נכונה וממתינה ללפרוסקופיה...
    בקיצור, אני ממליצה לך בחום לברר על התחום הזה, אני אישית טופלתי אצל מרב גודוביץ בנטורופתיה אבל יש עוד תחומים כמו דיקור והומואופתיה שטובים לזה.
    בהצלחה רבה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו