אנדומטריוזיס

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אנדומטריוזיס
    חסויה
    04/02/2009

    שלום רב ד"ר שרון, נמצאת בטיפולי פריון מזה כשנה על רקע בעיית זרע- מורופולוגיה לקויה, וכן חשד לאנדומטריוזיס. פרופיל הורמונלי תקין, רירית סדירה, צילום רחם תקין. הטיפולים כללו הזרעות במחזורים טבעיים+אוביטרל ו- IVF2 בליווי מינון הורמונים מינימלי- בשל בעיייה בריאותית. לפני כחצי שנה הושג הריון לאחר הזרעה במחזור טבעי שהסתיים בשבוע 7 בגרידה. דיסמנוריאה קשה שהחמירה בעיקר מאז הגרידה וכן כאבי אגן כרוניים. בנוסף, ציסטה אנדומטריאלית בקוטר של כ- 3ס"מ. השחלה בה יש ציסטה הפסיקה לייצר זקיקים מזה כחצי שנה. בנוסף, במשך כחודשיים נצפה נוזל באגן- כרגע אין עדות לכך. במחצית השנה מאז הגרידה מיעוט דימום בווסת, ובחודש האחרון- ווסת כמעט ללא דימום כלל וכאבים עזים כולל שלשולים והקאות עד כדי עילפון. רירית רחם לפני הביוץ-11 מ"מ ואילו ביום 2 למחזור- 3מ"מ. היסטרוסקופיה שבוצעה לפני 3 חודשים- תקינה. טרם אובחנתי בלפרוסקופיה. בעייתי העיקרית כרגע, מלבד הפריון, הינה פגיעה משמעותית באיכות החיים בעקבות הכאבים. שאלותי: 1. האם נוכח המצב לעיל היית ממליץ על ביצוע לפרוסקופיה? רופא הפריון טוען כי ההליך עלול אף לפגוע בפריון בשל הסרת רקמה שחלתית וכן היווצרות הידבקויות. 2. ממה עלול לנבוע המיעוט בדימום הווסתי- האם עשוי להיות קשר לאנדומטריוזיס, ובעיקר, לאן הרירית מתפרקת וכיצד ניתן לבדוק את הנושא? מתנצלת על האריכות בדברי ומודה מאד על מתן מענה לשאלותי.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנדומטריוזיס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אנדומטריוזיס

    ד''ר אבישלום שרון
    04/02/2009

    שלום, את מצליחה להעביר טוב מאד את מצבך בשאלה.
    1- אני ממליץ בהחלט על ביצוע לפרוסקופיה. רקמת אנדומטריוזיס לכשלעצמה ידועה כפוגעת בהשרשה של העובר ברחם, ולכן ביצוע הלפרוסקופיה אף ישפר את סיכויי ההצלחה של IVF. כמו כן, הוצאת הציסטה לא כוללת הסרת רקמה שחלתית, אלא אם מבוצעת בידיים לא מיומנות דיין. אין ספק שיש יתרון למנתח בעל נסיון רב באנדומטריוזיס. ולגבי הידבקויות, הלפרוסקופיה לא גורמת להידבקויות בשונה מניתוח רגיל. כמו כן, ניתן להשתמש בחומר למניעת הידבקויות בתום הניתוח.
    2- אינני יודע כעת, יש לבדוק זאת.
    בברכה, ד"ר שרון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • רב תודות על המענה המפורט

    חסויה
    05/02/2009

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו