מבקשת להבין....

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מבקשת להבין....
    רחל
    02/07/2009

    אני בת57, (אל וסת מגיל 50,) עברתי הסטרוסקופיה שאבחנתה ההיסטולוגית הייתה:Well differeioid adnocacinoma
    כתוצאה מכך עברתי כריתת רחם בלפרסקופיה ובהסטולוגיה הסופית נמצא:
    גידול מסוג Endometrioid adeno carcinoma
    Stage IC
    Grade 2

    בסיכום נכתב:
    "שאת רירית הרחם. בשלב IC התמיינות בינונית. לא נדגמו קשריות עקב קשיים בניתוח.
    יש מקום להשלים קרינה לאגן וברכיתרפיה."

    אז הנה השאלה שלי שהאונקולוג לא הסביר לי (ואני מודה שכל כך לא ציפיתי לתוצאה הזו שגם לא עלה בדעתי לשאול...):
    אם הרחם הוצא עם כל הסרטן שקינן בו אז לאן בדיוק מכוונת הקרינה? האם אין סכנה שבמצב כזה הקרינה יכולה לעשות יותר נזק מתועלת כי בעצם אין צבר של תאי סרטן מסויים שאליו ניתן לכוון את הקרינה, מה גם שאולי בכלל תאי הסרטן התפזרו למקומות אחרים?
    לא עברתי שום בדיקה נוספת פרט לבדיקות דם סטנדרטיות במהלך הניתוח ולפניו.
    אודה לתשובתך.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מבקשת להבין....

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • Endometrial adenoca.

    ד''ר אבישלום שרון
    02/07/2009

    שלום,
    התשובה ההיסטולוגית אומרת שהגידול חדר עמוק לשריר הרחם. במקרה זה הטיפול הוא אכן ניתוח לכריתת הרחם בשלמותו והשחלות, וכן בלוטות לימפה אגניות. אצלך לא בוצעה כריתת בלוטות לימפה, ויש חשש שיש פיזור של הגידול אל מעבר לרחם שהוצא. במקרה זה, מומלצת הקרינה למקומות אלו.
    בברכה, ד"ר שרון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו