חשד לאנדומטריוזיס

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • חשד לאנדומטריוזיס
    נורית
    04/12/2009

    שלום רב
    אני בת 30 ללא הריונות , הגעתי לרופא הנשים לבדיקה תקופתית כמו בכל שנה. הרופא ביצע אולטרסאונד וגנלי ואלו הממצאים 5 ימים מתום הוסת (היום ה 8 למחזור): בעל קול רחם מרכזי רגיל, רירית 10 מ"מ, שחלה ימין עם ממצא ציסטי עכור בקוטר 27 מ"מ היכול להתאים לאנדומטריומה, בשחלה שמאל ממצא עכור 23 מ"מ ללא נוזל בדוגלס.
    שלח אותי לפאפ דק- יצא תקין
    שלח אותי לבדיקת CA125 יצא ערך 37 מ"ג(גבוה מהנורמה ביום ה9 למחזור)
    שלח אותי לאולטרסאונד FLOW - עדיין לא עשיתי
    יש לי 3 שאלות
    1.האם האולטרסאונד FLOW מסוגל לאשר או לפחות לרמז על אנדומטריוזיס?
    2.האם אני צריכה לעבור ניתוח גם אם אין לי שום תסמינים ואני לא סובלת מכלום ?
    3.האם הממצאים שהרופא מצא בבדיקה השיגרתית אכן מרמזת על אנדו?
    אין לי תסמנים לאנדו כלל, לא סובלת מכלום
    אודה להתיחסותך
    נורית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    חשד לאנדומטריוזיס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חשד לאנדומטריוזיס

    ד''ר אבישלום שרון
    05/12/2009

    שלום נורית,
    בוודאי שאין שום הוריה לניתוח כאשר אין תלונות. לא מדובר בבעיה המסכנת חיים, ולכן כל פעולה בגופך צריכה לבוא לאחר שיקול פרטני והצדקה רפואית ברורה מאד.
    ה- flow לא מאבחן ולא מרמז על אנדומטריוזיס. בדיקת CA125 מבוצעת בד"כ ביום ה- 12 למחזור, לכן מציע לחזור עליה.
    מה שחשוב הוא הסיפור שלך (תלונות, כאבים במחזור, בקיום יחסי מין ועוד) והממצאים בבדיקה (רגישות, גוש באגן ועוד) וכן או לא ממצאים בבדיקת האולטראסאונד.
    כאמור, לאחר איבחון מדוייק ומלא, מגיע השלב של הדיון לגבי אופן הטיפול אם בכלל.
    בברכה,
    ד"ר אבישלום שרון

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו