מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- תינוק עייף, לא נרדם ומסרב לאוכלארז09/05/2012
בננו בן שישה וחצי חודשים.
עד לפני כחודש וחצי היה יונק הנקה מלאה.
התחלנו לנסות מחיות של פירות וירקות בטעימות.
לאחר מכן עברנו למנות שלמות של פרי פעם ביום והוא אכל מנה שלמה.
ניסינו לשלם ארוחה נוספת של מחית ירק ומאז הכל השתבש, הוא מסרב לאכול פירות וירקות בכלל, אפילו פעם ביום.
גם ניסיוננו לתת לו פורמולה (כדי שאשתי תוכל לחזור לעבודה), לא מצליח.
בנוסף, הילד המתוק היה נרדם לבד- היה עייף, אשתי הייתה מניחה אותו במיטה ותך מספר דקות פשוט נרדם.
היום- בלילה עוד נרדם לפעמים שהוא ממש ממש עייף, אבל במהלך היום, גם כשהוא מותש- פשוט לא נרדם. הוא נרדם אצל אשתי- רק תו"כ הנקה.
הסבתות שלו, כן מצליחות לגרום לו הרדם, כך שזה מוזר מאד.
אשמח לעצות בעניין האוכל וחשוב לא פחות (ואולי אף יותר..) לעניין השינה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר תינוק עייף, לא נרדם ומסרב לאוכל - תגובה
נירה מירון09/05/2012שלום ארז
אני מחליפה את כובעי לצורך מענה ומחליפה לכובע יועצת שינה-
המעבר לאוכל מוצק תלוי במספר גורמים- בשלות שרירי הפה ויכולתם להעביר אוכל מוצק לושט, היכולת של שרירי הגב והבטן לשאת את הגו ביציבות לישיבה מלאה וגם בשלות רגשית שמחייבת היפרדות (גם אם חלקית ) מהיניקה .
נשמע מדבריך שנוצר אצל תינוקכם איזה שהוא אי סדר סביב האוכל והשינה.
פעמים רבות סביב גיל שישה חודשים בתינוק מתפתח הרצון לעצמאות (זה הגיל שבו מתחילה הזחילה) ובמקביל החשש מפני הפרידה מאמא. (גם להתנתק מגופה של אמא ולזחול, או לעבור לאוכל אחר מהנקה -זו פרידה).
נשמע לי שניסיתם לתקוף יותר מדי חזיתות במקביל- מעבר למוצקים במקום ארוחות, צמצום ההנקה ומעבר למטרנה, חזרה לעבודה של אמא (שעדיין לא חזרה-אבל בוודאי מדברים על זה בבית והנושא מעורר מתח וחששות) .
אני מציעה לכם להתרכז כרגע במעבר לאכילה מבקבוק ולא להציע כלל מוצקים למשך שבועיים. לאחר שבועיים חיזרו לזה בהדרגה. ולנושא השינה- קיימו טקס שינה קבוע , הקפידו על חלונות שינה (צרפתי טבלה) ואל תחכו לראות סימני עייפות- פעמים רבות כשהסימנים מופיעים התינוק כבר עייף מכדי להרדם.
בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרק אשמח לדעת עוד משהו
ארז09/05/2012ראשית, תודה על התשובה המהירה והמפורטת!
כבר פעמיים- שלוש (כולל היום), הצליחה אשתי לתת לו 120 מבקבוק (סימילאק).
הוא לא מעוניין יותר, אך ברור שהוא עדיין לא שבע.
אשתי משלימה לו בהנקה (כמובן).
שתי שאלות:
1. האם האינטואיציה שלנו כי צריך להשלים לו נכונה?
2. כמה פעמים ביום לנסות לתת בקבוק ולא הנקה על מנת להרגיל את הילד?
יודגש כי בעקרון בזמן שאשתי בבית היא תעדיף להמשיך ולהניק.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהרק אשמח לדעת עוד משהו - תגובה
נירה מירון09/05/2012ארז שלום
תינוקות מצליחים מהר מאד לאמץ התניות התנהגותיות. מניסיוני תינוקות יונקים עשויים להיות מאד עיקשים וחד משמעיים כשהם רוצים לקבל את מבוקשם.
יש גישות שונות לנושא ואני מציעה להתייעץ עם יועצת הנקה שתסייע לכם בתהליך מכיוון שהוא לא קל לשני הצדדים. ניהול לא נכון של המעבר לבקבוק- גם אם באופן חלקי עשוי לייצר תסכול רב אצל האם והתינוק ולהשפיע גם על הרגלי השינה והערות. (כמו שכבר קורה) .בהחלט יכול להיות שחוסר הרצון של בנכם לישון ביום נובע מכך שהוא מנסה להשלים" זמן אמא" בגלל הגמילה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתינוק עייף, לא נרדם ומסרב לאוכל - תגובה
נירה מירון09/05/2012שלום ארז
אני מחליפה את כובעי לצורך מענה ומחליפה לכובע יועצת שינה-
המעבר לאוכל מוצק תלוי במספר גורמים- בשלות שרירי הפה ויכולתם להעביר אוכל מוצק לושט, היכולת של שרירי הגב והבטן לשאת את הגו ביציבות לישיבה מלאה וגם בשלות רגשית שמחייבת היפרדות (גם אם חלקית ) מהיניקה .
נשמע מדבריך שנוצר אצל תינוקכם איזה שהוא אי סדר סביב האוכל והשינה.
פעמים רבות סביב גיל שישה חודשים בתינוק מתפתח הרצון לעצמאות (זה הגיל שבו מתחילה הזחילה) ובמקביל החשש מפני הפרידה מאמא. (גם להתנתק מגופה של אמא ולזחול, או לעבור לאוכל אחר מהנקה -זו פרידה).
נשמע לי שניסיתם לתקוף יותר מדי חזיתות במקביל- מעבר למוצקים במקום ארוחות, צמצום ההנקה ומעבר למטרנה, חזרה לעבודה של אמא (שעדיין לא חזרה-אבל בוודאי מדברים על זה בבית והנושא מעורר מתח וחששות) .
אני מציעה לכם להתרכז כרגע במעבר לאכילה מבקבוק ולא להציע כלל מוצקים למשך שבועיים. לאחר שבועיים חיזרו לזה בהדרגה. ולנושא השינה- קיימו טקס שינה קבוע , הקפידו על חלונות שינה (צרפתי טבלה) ואל תחכו לראות סימני עייפות- פעמים רבות כשהסימנים מופיעים התינוק כבר עייף מכדי להרדם.
בהצלחה!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)










.jpg)
(1).jpg)