גזים בגיל חודש וחצי

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גזים בגיל חודש וחצי
    גיא
    11/05/2014

    רציתי לדעת באיזה גיל הגזים אמורים לחלוף? אני מבינה שזה קשור לבשלות של מערכת העיכול זה נכון?
    הבן שלי כבר בן חודש וחצי ואין ערב שלא מתחיל בשבע ומתסתיים באחת בלילה בצרחות והתכווצויות.
    אני רק מחבקת ועושה מה שאני יכולה לעשות וזה הרבה על הידיים, קופצת על כדור פיזיו, יש לי מנשא שקצת מסתכבת איתו אני מודה.
    מה עוד אפשר לעשות ומתי זה יחלוף?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גזים בגיל חודש וחצי

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גזים בגיל חודש וחצי - תגובה

    נירה מירון
    11/05/2014

    "גזים" זהו שם כללי שהורים לתינוקות צעירים מרבים להשתמש בו על מנת להסביר בכי רב, בעיקר בשעות הערב.
    עם זאת לעיתים הבכי בשעות אלה נובע מכך שבמשך היום לא סופקו לתינוק תנאים מסויימים, כך שהתינוק מגיע לשעות הערב עם בטן כואבת מהסיבות המפורטות:
    1. האכלת יתר: מחקרים מראים שהמענה הראשון של אמהות לבכי הוא האכלה. אך תינוקות בוכים לא רק מרעב, הם בוכים מעייפות, מצורך בתנועה ובמגע.
    תינוק בריא , שעלייתו במשקל תקינה, יש להאכיל בהתאם להמלצות משרד הבריאות ולא בטווח זמן קצר יותר. תינוק שאוכל יותר מדי יגיע לשעת הערב כשבטנו עמוסה במזון שלא הספיק להתעכל.
    2. תנועה לא מספקת. גם תינוקות קטנים , בשלושת החודשים הראשונים לחייהם, זקוקים לתנועה. כשתינוק לא מונע ולא מתנועע עקב שכיבה מרובה בטרמפולינה, או כיסא רכב או דומיהם- מערכת העיכול פעילה פחות.
    3. שכיבה מרובה על הגב: תינוק שמושכב רוב זמן הערות על הגב או על משטחים מוטים דוגמת טרמפולינה- יהיה בעל שרירי בטן מפותחים ונוקשים. עובדה זו אינה מקלה על כאבי הבטן.
    אז מה אפשר לעשות?
    - להקפיד על מועדי וכמויות האכלה בהתאם להמלצות משרד הבריאות
    - להשכיב את התינוק על בטנו בערות
    - להמעיט את השימוש בטרמפולינה וכדומה
    - לערסל
    בהצלחה!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • הגזים חולפים בד"כ סביבות

    שירלי
    12/05/2014

    גיל שלושה חודשים, לפעמים קצת יותר.
    תקופה לא פשוטה ומתסכלת אבל כמו שנירה ציינה יש דרכים להקל.
    נסי לא להאכיל בכל פעם שבוכה, אלא לנסות לזהות מתי מדובר ברעב, כדי לא להעמיס על הקיבה שלו מה שיגרום ליותר גזים. תחפשי חלופות כשהוא בוכה ואת לא בטוחה אם הוא רעב - כמו להרים אותו ולערסל בזרועותייך (אם את מסתבכת עם המנשא), לחבק, ללכת איתו בחדר, לקפוץ על הפיזיו ותראי אם מוקל לו.
    לגזים את יכולה גם לתת גרפווטר, אני נתתי כל התקופה הזו של הגזים וזה הקל.
    כל שילוב של תנועה, מגע וקול עוזרים, פשוט תנסי ותראי מה הכי מתאים לך ולו.

    ואולי לא מנחם ואפילו מעצבן לקבל את התשובה הזו, אבל עוד חודש וחצי בערך זה מאחורייך...

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    גיא
    13/05/2014

    אני אנסה את הגרפווטר. הבעיה שלי אים מזהים בין בכי של עייפות לבין בכי של רעב?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה - תגובה

    נירה מירון
    13/05/2014

    אם התינוק עולה במשקל ושומר על האחוזון זמני האכילה אמורים להיות בהתאם להמלצות משרד הבריאות( כל שלוש שעות) .

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו