שתי שאלות...

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שתי שאלות...
    גלית
    19/10/2010

    לילה טוב.
    בתי בת חודשיים. מה עליה לעשות עד עכשיו מבחינת התפתחות מוטורית?

    שאלתי השנייה... אני מאוד מפחדת שהיא תמצוץ אצבע כשתגדל. כעת היא מכניסה את הבוהן או כל אצבע אחרת כל פעם כשהמוצץ נופל לה מהפה. מה עליי לעשות? האם זה בסדר להוציא לה את האצבע מהפה או לתת לה למצוץ?
    אני מפחדת שאחר כך תעדיף את האצבע מהמוצץ והרי קל יותר לגמול ממוצץ מאשר מאצבע. מה נכון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שתי שאלות...

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שתי שאלות... - תגובה

    ליאת קופיט
    20/10/2010

    גלית בוקר טוב.

    מבחינת התפתחות מוטורית בגיל חודשיים:
    מעקב אחר חפץ נע ויצירת קשר עין.
    הופעת חיוך רצוני מידי פעם.
    הבאת הידיים לקו אמצע הגוף ולפה.
    הרמת הראש בשכיבה על הבטן.

    לגבי מציצת האצבע- בתך נמצאת בשלב התפתחותי בו החלק האורלי מאוד מפותח ומגורה, מציצת האצבעו בשלב מאוחר יותר נסיונות של הכנסת האגרוף לפה, הם חלק חשוב בהתפתחות המוטורית והרגשית שלה, יש המון תינוקות שזו דרך ההרגעה העצמית שלהם וזה נהדר.
    לפעמים עדיף מציצת אצבע על פני המוצץ מכיוון שברגע שהתינוקת שלך תתחיל להיות עצמאית יותר ותגיע לשלב הזחילה, טיפוס במשחקים בגני שעשושים וכד'..היא תאלץ להוציא את האצבע מהפה בכדי להשתמש בידיה. כאשר ילד מתרגל למוצץ הוא יכול לבצע את כל הפעולות איתו בפה ולכן הגמילה לעיתים קשה יותר.
    אני ממליצה, בעיקר בשלב זה בחייה, לתת לה להנות ולחקור את גופה גם ע"י הכנסת האצבעות לפה.

    בברכה,

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו