זחילה על שש

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • זחילה על שש
    שירי
    30/10/2010

    בת עשרה חודשים. זוחלת גחון מגיל שבעה חודשים וחצי - אז גם נעמדה לראשונה על שש, אבל למרות זאת עדיין לא זוחלת על שש (עושה מקסימום שניים-שלושה צעדים וחוזרת לזחילת גחון).
    חוצמזה עומדת על הברכיים, מתיישבת (בעיקר דרך העמידה על הברכיים) ומנסה כבר לעמוד.
    קראתי קצת בפורום את הטיפים שלכן לעידוד זחילה על שש, אבל אני לא רואה התקדמות. היא עוברת מעל מכשולים בלי בעיה, אבל ברגע שצריך לזחול היא חוזרת לגחון.
    מה החשיבות של זחילה על שש מבחינת ההתפתחות והיציבה?
    והאם בגילה זה כבר נחשב איחור או שעלינו פשוט להמתין בסבלנות?
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    זחילה על שש

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • זחילה על שש - תגובה

    דבי גרוס דולב
    30/10/2010

    הי שירי
    זחילה על 6 היא שלב הכרחי וחשוב בהתפתחות התינוק ויש לעשות הכל על מנת שלא ידלג על שלב זה. זחילה על 6 מחזקת את חגורת הכתפיים, מלמדת קואורדינציה, שיווי משקל ועוד.
    תינוק המתקשה בשלב זה ומקדים לעמוד לפני הזחילה סובל לעיתים מזקיפה גדולה מידי בגב. דבר המעודד עמידה והתישבות דרך עמידת ברכיים אך מקשה על זחילת 6 רציפה.
    אנו מצפים לראות זחילת 6 עד גיל 10 חודשים. לאור זה ולאור הקושי האפשרי עליו דברתי, אני ממליצה לשקול אבחון על מנת לבדוק את מקור הקושי וללמוד תרגילים לעידוד הזחילה.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדבי

    שירי
    31/10/2010

    היי דבי, תודה על המענה.
    לאחרונה שמתי לב שהיא גם מרבה להתיישב "ישיבה לא נכונה" - על הטוסיק, כשהברכיים קדימה, אך כפות הרגליים מסובבות לאחור, לצד הטוסיק.
    בעבר היה נהוג להזיז לתינוקות שישבו כך את הרגליים למנח ישיבה נכון. האם זה עדיין מומלץ? מה הנזק שעלול להיגרם כתוצאה מישיבה כזו ומה ניתן לעשות כדי למנוע ממנה לשבת כך?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לדבי - תגובה

    דבי גרוס דולב
    31/10/2010

    הי שירי
    ישיבת W ,זה שם הישיבה שתיארת, באה כפיצוי על קושי בהתישבות נכונה או קושי אחר. לכן תשומת הלב צריכה להיות נתונה לסיבת השיבוש קודם כל. אחד הנזקים הוא לברכיים. כמו שאמרתי קודם, חשוב לאבחן את שורש הבעיה ובנתיים לתקן לה את הישיבה לישיבה משוכלת בה רגל רודפת רגל בברכיים מקופלות.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו