מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- זחילה על שששירי30/10/2010
בת עשרה חודשים. זוחלת גחון מגיל שבעה חודשים וחצי - אז גם נעמדה לראשונה על שש, אבל למרות זאת עדיין לא זוחלת על שש (עושה מקסימום שניים-שלושה צעדים וחוזרת לזחילת גחון).
חוצמזה עומדת על הברכיים, מתיישבת (בעיקר דרך העמידה על הברכיים) ומנסה כבר לעמוד.
קראתי קצת בפורום את הטיפים שלכן לעידוד זחילה על שש, אבל אני לא רואה התקדמות. היא עוברת מעל מכשולים בלי בעיה, אבל ברגע שצריך לזחול היא חוזרת לגחון.
מה החשיבות של זחילה על שש מבחינת ההתפתחות והיציבה?
והאם בגילה זה כבר נחשב איחור או שעלינו פשוט להמתין בסבלנות?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר זחילה על שש - תגובה
דבי גרוס דולב30/10/2010הי שירי
זחילה על 6 היא שלב הכרחי וחשוב בהתפתחות התינוק ויש לעשות הכל על מנת שלא ידלג על שלב זה. זחילה על 6 מחזקת את חגורת הכתפיים, מלמדת קואורדינציה, שיווי משקל ועוד.
תינוק המתקשה בשלב זה ומקדים לעמוד לפני הזחילה סובל לעיתים מזקיפה גדולה מידי בגב. דבר המעודד עמידה והתישבות דרך עמידת ברכיים אך מקשה על זחילת 6 רציפה.
אנו מצפים לראות זחילת 6 עד גיל 10 חודשים. לאור זה ולאור הקושי האפשרי עליו דברתי, אני ממליצה לשקול אבחון על מנת לבדוק את מקור הקושי וללמוד תרגילים לעידוד הזחילה.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדבי
שירי31/10/2010היי דבי, תודה על המענה.
לאחרונה שמתי לב שהיא גם מרבה להתיישב "ישיבה לא נכונה" - על הטוסיק, כשהברכיים קדימה, אך כפות הרגליים מסובבות לאחור, לצד הטוסיק.
בעבר היה נהוג להזיז לתינוקות שישבו כך את הרגליים למנח ישיבה נכון. האם זה עדיין מומלץ? מה הנזק שעלול להיגרם כתוצאה מישיבה כזו ומה ניתן לעשות כדי למנוע ממנה לשבת כך?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהלדבי - תגובה
דבי גרוס דולב31/10/2010הי שירי
ישיבת W ,זה שם הישיבה שתיארת, באה כפיצוי על קושי בהתישבות נכונה או קושי אחר. לכן תשומת הלב צריכה להיות נתונה לסיבת השיבוש קודם כל. אחד הנזקים הוא לברכיים. כמו שאמרתי קודם, חשוב לאבחן את שורש הבעיה ובנתיים לתקן לה את הישיבה לישיבה משוכלת בה רגל רודפת רגל בברכיים מקופלות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם ישרים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



.jpg)

(1).jpg)