מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- הבנה וביצוע פעולות - בת שנה + 5אילונה01/11/2010
היי שלום וערב טוב,
ביתי בת שנה + 5 (כרונולוגית). נולדה פגית וגילה המתוקן: שנה + 3. ביתי היא ילדה מאוד חייכנית, עירנית, חברותית, סקרנית ופעלתנית. ממלמלת המון. מדברת המון בשפתה (מרכיבה משפטים מצחיקים בגיבריש). אומרת תדה - תודה, הינה - הנה, אמ אמ - אוכל, טטה - סבתא, דדה - דודה, בא - אבא, דה - כדור וגם בובה. ביתי לא מצביעה ולא מוחאת כפיים. מצליחה לנקוש בקוביות. לא מחקה קולות של חתול או כלב או פרה. נהנת מתכניות בטלויזיה, נהנת לשמוע סיפורים שאני מקריאה לה מספר ושירים שאני שרה לה. מגיבה לשמה, מבינה ומזהה אנשים, מזהה את עצמה בראי, מושיטה ידיים כשרומה, מבינה: בואי וקחי ותני . לא מגיבה למילה "לא". אומרת "לא" עם ראשה. משחילה טבעות, מכניסה קוביות לקופסא. לא בונה מגדל קוביות ולא מוכנה לאחוז בצבע ולשרבט על דף. מכניסה הרבה דברים לפה. מבחינה מוטורית: עוד לא הולכת. מתהלכת בעזרת חפצים דוממים (שולחן, ספה). לא מוכנה לצעוד עם בימבה או עגלה. היא מחזיקה, מרגישה שזה לא בטוח ומייד מתיישבת. לא מוכנה להחזיק בקבוק לשתיית מים לבד. אך לקראת השינה במצב מאונך, היא מחזיקה בקבוק. לא אוכלת ממש לבדה. אני חותכת לה את האוכל לחתיכות לצלחת ומשם היא לוקחת בידיה ומכניסה לפה. ברור לי שישנו כאן עיכוב כלשהו. מה התרשמותכם מהתיאור שלי? האם הפעולות שאינה מבצעת ולא מבינה מעידים על פיגור ?
אשמח לתשובתכם הכנה.
בברכה,
אילונה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הבנה וביצוע פעולות - בת שנה + 5 - תגובה
דבי גרוס דולב02/11/2010הי אילונה
אין שום עיכוב ואין בעיתיות בהתפתחות של ביתך.
אי החזקת הבקבוק היא התנהגותית בלבד ולא מוטרית בגיל זה ואפשר פשוט להמשיך ולהתעקש על זה. הליכה עצמאית אנו מצפים לראות עד גיל שנה וחצי וביתך בת שנה ושלושה חודשים לפי גילה המתוקן ולכן אינה נמצאת בעיכוב.
הפעולות שאינה מבצעת אינן מעידות על קושי ספציפי, המשיכי להציג פעולות אלה בפניה וגם הן יגיעו.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
עד כמה חשוב לכם המראה החיצוני שלכם?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



.jpg)
(1).jpg)