תינוקת לחוצה-בת 10 חודשים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • תינוקת לחוצה-בת 10 חודשים
    נורית
    04/03/2011

    בתי בת 10 חודשים, והיא נבהלת מכל מיני רעשים / תנועות במהלך היום, וגם השינה שלה לא רצופה, ולדעתי זה כי היא קופצ מתוך שינה.
    היום למשל היא ישבה בסלון , אני יצאתי לחדר אחר, היא קצת בכתה ואז חזרתי, בשניה שנכנסתי והופעתי מולה ראיתי אותה קופצת בבהלה כמו מבוגר שנבהל ממשהו פתאומי.
    היא נרדמת לרוב בידיים או בעגלה, לא יודעת להרדם לבד, ולפעמים כאשר היא רדומה בידיים היא פתאום קופצת, כשהיא בידיים היא ממשיכה לישון אבל זה מעיר אותה כשהיא במיטה והיא בוכה.
    רוב היום היא רפויה, אבל יש רגעים שידיה קפוצות.
    בביקור בהתפתחות הילד ואצל רופאה התפתחותית הילדה היתה שלווה ורגועה ונאמר לי שאין לה טונוס גבוה.
    האם יש פתרון לבהלות / בכי / שינה לא רצופה?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    תינוקת לחוצה-בת 10 חודשים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תינוקת לחוצה-בת 10 חודשים - תגובה

    אורנה עטאר
    06/03/2011

    שלום,
    קודם כל יש פתרון. אני אנסה לסייע לך ככל שניתן בהמלצות כאן על דפי הפורום. אך מאחר ואין כמו מראה עיניים ייתכן ויהי צורך שמדריכה להתפתחות תינוקות תראה אותה - תאבחן את הסיבה ותטפל בדיוק רב יותר ובהתאם לבתך הפרטית.

    ייתכן ורפלקס מורו (נקרא גם רפלקס הבהלה) שאמור להיעלם בערך בגיל חמישה - שישה חודשים עדיין קיים במערכת ויש צורך "להוציא" אותו בהדרגה.

    המלצות:
    1. לתת לה תנועה בטוחה וקרובה לגוף ככל שניתן. ולראות שהיא פותחת יותר ויותר את הידיים. עם הזמן כשאת רואה שהידיים יותר פתוחות ויש פחות בהלה בעיניים - ניתן להגדיל את התנועה במרחב.
    2. האם היא ישנה על הגב או על הבטן. שינה על הגב גורמת לעידוד של הרפלקס ולכן בגילה הייתי מרדימה על הבטן ואח"כ מעבירה אל הגב. אם היא מתהפכת (ואני מקווה שכן!) - כבר אין לנו שליטה על כך.
    3. שינה לא רצופה יכולה לנבוע מאותה סיבה - אך הייתי גם מתייעצת בפורום שינה ומקבלת מהם ייעוץ.

    מה שחשוב לתת לבתך סביבה בטוחה. אני חושבת שלא יהיה מנוס ממפגש עם מדריכה להתפתחות תינוקות יש לרוב יש כאן צורך בעבודה מעמיקה בכדי להוביל את בתך למקום שקט ובטוח וזאת בכדי שתבטח בסביבה שלה ותגדל להיות ילדה שבוטחת בסביבתה ואינה מבוהלת.
    אנא שיקלי זאת.

    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ועוד שאלה

    נורית
    06/03/2011

    ראשית, הייתי בהתפתחות הילד, והפיזיוטרפיסטית שבדקה אותה לא מצאה שום בעיה, זאת היות ובאותה בדיקה הילדה היתה רגועה , לא קימצה אצבעות , הגיבה יפה לכל מה שעשו איתה.
    אבל יש מצבים בהם אני (האמא רואה הכל ....) רואה שהילדה נכנסת למתח מסוים ואז היא סוגרת את האצבעות חזק, קשה לי לאבחן מתי זה קורה...
    לגבי הקפיצות מתוך שינה, היא ישנה על הצד , ועוברת לגב ולעיתים רחוקות לבטן.
    היא נרדמת בידיים ואז כשמגיעה למיטה ושמים על הבטן היא לפעמים מתעוררת וישר מרימה עצמה. בכלל בכל התעוררות היא עוברת מהצד/ גב לבטן וישר מתאוממת ומחזיקה בסורגים בבכי / צרחות.
    האם יש טיפול מעבר למגע?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד משהו

    נורית
    06/03/2011

    כשהיא ערה היא לרוב נראית רגועה, מוחאת כפיים יפה, ידיים על הראש, צוחקת ומשתפת פעולה.
    אבל אני מבחינה שהיא נבהלת בכל מיני סיטואציות שתינוקות בדרך כלל לא נבהלים, כמו שהיא משחקת ואני קוראת לה / מופיעה מולה וכו'

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • עוד משהו - תגובה

    אורנה עטאר
    08/03/2011

    נורית שלום,
    כמו שאמרת אמא רואה הכל. הטיפול הוא לא רק במגע ובתנועה אלא בחשיבות החשיפה ההדרגתית ולא להימנע מהמצבים האלו שאת יודעת שהיא נבהלת בהם אלא לעשות זאת בהדרגה.
    נסי כשאת קוראת לה אולי לקרוא לה בקול נמוך יותר, כשאת מופיעה מולה - אולי לקרוא לה קודם או לשלב "קוקו" ולראות מה יעבוד.
    אם בהתפתחות הילד לא ראו דבר אני מעריכה שלא מדבור באיזו בהלה שתשפיע על תפקודה כתינוקת ופעוטה ואת גם מתארת אותה כתינוקת רגועה.
    נסי את מה שכתבתי אם תרגישי שאת רוצה שיראו את זה בכדי לקבל עוד חוות דעת את מוזמנת לפנות למרכז "צעד ראשון" לקביעת מפגש עם מדריכה להתפתחות תינוקות.

    בברכה,
    אורנה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו