מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בתי הבת שבעה חודשיםגלית21/03/2011
היינו אצל רופאה בטיפת חלב. היא אמרה שש לה גמישות יתר ומעט איחור התפתחותי במוטוריקה הגסה. כשהיא עליי היא מרימה את הראש ומתיישבת לבדה. כשהיא מתהפכת מהגב לבטן היא מטה את ראשה למעלה. אבל כשהיא במצב שכיבה מלא כמו למשל על מזרן היא איננה מרימה את הראש.
יש לי כמה שאלות:
מה אני יכולה לעשות כדי שהיא תתחיל להרים ראש?
עד עכשיו בגיל שבעה חודשים מה עליה לעשות מבחינה מוטורית (גסה ועדינה)?
היא מתהפכת מהבטן וגם מהגב, היא מוחאת כפיים. היא מושיטה ידיים ומגיעה לצעצועים בכל המזרן ומשתמשת בהתפכויות כדי להגיע אליהם. לפעמים נדמה לי שהיא זזה מעט אחורה. כשהיא על הבטן היא מסתובבת במקום לכל הכיוונים. היא מכניסה אצבעות לפה וגם מכניסה אצבעות לאף.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שכחתי להוסיף
גלית21/03/2011אני מדברת על הרמת ראש כשגילי שוכבת על הגב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהבתי הבת שבעה חודשים - תגובה
דבי גרוס דולב21/03/2011הי גלית
תינוק איננו אמור להרים את ראשו כשהוא שוכב על הגב, זהו שיבוש התפתחותי הגורם למתח רב ולהתישבות משובשת ולכן אין לצפות לזה ובטח לא לתרגל את זה.
לפי תיאורך לא נשמע לי שלביתך יש עיכוב התפתחותי. בגילה אנו מצפים לראות התהפכויות לשני הצדדים ולפעמים סימני זחילה ראשוניים. בכל מקרה נרצה לראות זחילה עד גיל 10 חודשים ולכן ביתך לא בעיכוב.
יתכו ויש לה גמישות יתר בלי קשר להישיגיה עד כה אבל את זה לא אוכל לדעת ללא היכרות.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדבי, תודה על התגובה. שאלה נוספת...
גלית21/03/2011אז למה הרופאה אמרה עיקוב במוטוריקה הגסה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהדבי, תודה על התגובה. שאלה נוספת... - תגובה
דבי גרוס דולב22/03/2011הי גלית
זו שאלה שאת צריכה להפנות לרופא, במה בא לידי ביטוי העיכוב במוטוריקה הגסה?
אני בטח לא יכולה לדעת למה הייתה כוונתו. לאחר שיתן לך את תשובתו, את מוזמנת לחזור אלי.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אתם אובססיבים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)



.jpg)

(1).jpg)