בעיה בהתיישבות בן 11 וחצי חודש

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בעיה בהתיישבות בן 11 וחצי חודש
    דנה
    27/04/2011

    בני בן 11 וחצי חודשים, זחל גחון, זוחל על שש, נעמד ומסתובב סביב חפצים אך אינו מתיישב לבד. כשהוא נעמד הוא כבר למד להוריד את עצמו, הוא עושה תנועה של ישיבה מזיז את האגן אחורנית אבל כאילו לא מספיק יציב כדי להחזיק את עצמו ולכן לא מגיע ממש למצב של ישיבה. מה ניתן לעשות? בפיזיוטרפיה אמרו לי כיוון שהוא ממש קרוב לישיבה להושיב אותו עם רגליים קדימה ולשבת מאחוריו אבל לא לגעת בו ולתת גירויים עם חפץ למעלה, בצדדים כדי שילמד לייצב את עצמו. מנגד אני יודעת שלא טוב להושיב לפני שהם יושבים לבד. מה את ממליצה לעשות??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בעיה בהתיישבות בן 11 וחצי חודש - תגובה

    דבי גרוס דולב
    28/04/2011

    הי יעל
    כשתינוק מגיע לגיל זה, זוחל, נעמד ואף מתחיל מעט ללכת אך עדיין לא מתיישב, יש לכך סיבה פזיולוגית, יש קושי תנועתי שמוןנע ממנו,למרות ההתפתחות הכללית, מלשבת.
    בד"כ מדובר בחוסר תנועתיות מספקת בגב ובעמוד השדרה שמקשים על התעגלות הגב לצורך התיישבות.
    העיצה הטובה ביותר שאני יכולה לתת לך היא פשוט לבדוק מהי הסיבה לחוסר ההתיישבות. מכיוון שבפזיוטרפיה קיבלת תשובה כזו כדאי לשקול ליווי התפתחותי בו בוודאי תקבלי סיבה ספציפית יותר בחיווי תרגילים מתאימים. אשמח לעזור.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשךתינוק בן 11 וחצי חודש לא מתיישב

    דנה
    28/04/2011

    תודה על תשובתך.
    הייתי איתו לפני כחודשיים באיבחון אצל מלווה התפתחותית ואין לו בעיה של התעגלות הגב
    אלא אמרו כי עיקר הבעיה היא חוסר בשיווי משקל ואני עושה איתו קצת תרגילים כמו אוירונים. מה יש עוד לעשות? לא ענית לי אם זה בסדר להושיבו כמו שהסבירו לי עם הרגליים קדימה כשאני סביבו ומושיטה לו דברים בכיוונים שונים?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשךתינוק בן 11 וחצי חודש לא מתיישב - תגובה

    דבי גרוס דולב
    28/04/2011

    הי יעל
    קשה לי להמליץ על תרגול על סמך אבחון שאיני מכירה. אם אכן מדובר בקושי של שיווי משקל אז הכי נכון באמת הוא לעשות אווירונים ותנועה במרחב לסוגיה. יחד עם זאת לתינוק שיש קושי בשיווי המשקל יהיה גם קושי לעמוד.
    במקרים מסוימים הושבת התינוק לפני שלמד לעשות זאת בעצמו עלולה לקבע את הקושי, במקרים אחרים לא. ובכל מקרה, אם כבר להושיב את התינוק אז בישיבה משוכלת כי מישיבה זו אפשר לרדת לעמידת 6 ומעמידת 6 מגיעים לישיבה משוכלת.
    בברכה
    דבי גרוס דולב

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו