מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- בעיה בהתיישבות בן 11 וחצי חודשדנה27/04/2011
בני בן 11 וחצי חודשים, זחל גחון, זוחל על שש, נעמד ומסתובב סביב חפצים אך אינו מתיישב לבד. כשהוא נעמד הוא כבר למד להוריד את עצמו, הוא עושה תנועה של ישיבה מזיז את האגן אחורנית אבל כאילו לא מספיק יציב כדי להחזיק את עצמו ולכן לא מגיע ממש למצב של ישיבה. מה ניתן לעשות? בפיזיוטרפיה אמרו לי כיוון שהוא ממש קרוב לישיבה להושיב אותו עם רגליים קדימה ולשבת מאחוריו אבל לא לגעת בו ולתת גירויים עם חפץ למעלה, בצדדים כדי שילמד לייצב את עצמו. מנגד אני יודעת שלא טוב להושיב לפני שהם יושבים לבד. מה את ממליצה לעשות??
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיה בהתיישבות בן 11 וחצי חודש - תגובה
דבי גרוס דולב28/04/2011הי יעל
כשתינוק מגיע לגיל זה, זוחל, נעמד ואף מתחיל מעט ללכת אך עדיין לא מתיישב, יש לכך סיבה פזיולוגית, יש קושי תנועתי שמוןנע ממנו,למרות ההתפתחות הכללית, מלשבת.
בד"כ מדובר בחוסר תנועתיות מספקת בגב ובעמוד השדרה שמקשים על התעגלות הגב לצורך התיישבות.
העיצה הטובה ביותר שאני יכולה לתת לך היא פשוט לבדוק מהי הסיבה לחוסר ההתיישבות. מכיוון שבפזיוטרפיה קיבלת תשובה כזו כדאי לשקול ליווי התפתחותי בו בוודאי תקבלי סיבה ספציפית יותר בחיווי תרגילים מתאימים. אשמח לעזור.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשךתינוק בן 11 וחצי חודש לא מתיישב
דנה28/04/2011תודה על תשובתך.
הייתי איתו לפני כחודשיים באיבחון אצל מלווה התפתחותית ואין לו בעיה של התעגלות הגב
אלא אמרו כי עיקר הבעיה היא חוסר בשיווי משקל ואני עושה איתו קצת תרגילים כמו אוירונים. מה יש עוד לעשות? לא ענית לי אם זה בסדר להושיבו כמו שהסבירו לי עם הרגליים קדימה כשאני סביבו ומושיטה לו דברים בכיוונים שונים?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשךתינוק בן 11 וחצי חודש לא מתיישב - תגובה
דבי גרוס דולב28/04/2011הי יעל
קשה לי להמליץ על תרגול על סמך אבחון שאיני מכירה. אם אכן מדובר בקושי של שיווי משקל אז הכי נכון באמת הוא לעשות אווירונים ותנועה במרחב לסוגיה. יחד עם זאת לתינוק שיש קושי בשיווי המשקל יהיה גם קושי לעמוד.
במקרים מסוימים הושבת התינוק לפני שלמד לעשות זאת בעצמו עלולה לקבע את הקושי, במקרים אחרים לא. ובכל מקרה, אם כבר להושיב את התינוק אז בישיבה משוכלת כי מישיבה זו אפשר לרדת לעמידת 6 ומעמידת 6 מגיעים לישיבה משוכלת.
בברכה
דבי גרוס דולב* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)








.jpg)
(1).jpg)