מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פיגמנטציה בשינייםצילה24/11/2010
יש לי שני בנים בגלאים 18 ו21 יש להם סימני פגמנטציה בשיניים החותחות קדמיות עליונות
במהלך השנים הסימנים החומים התפרסו כמעט על כל השיניים לבן הגדול היה בהתחלה בגיל 16 בערך רא בשן אחת ולאט לאט זה התפשט עכשיו גם לבן הצעיר מה עושים? ואיזה טיפול מתאים ?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פיגמנטציה בשיניים - תגובה
ד``ר גלית כהן26/11/2010עושים דהפיגמנציה.
הדרך הקלה ביותר היא בלייזר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים בשן התחתונה מצד ימיןיעל24/11/2010
שלום,
לפני כחודשיים התחילו לי כאבים בשן בלסת התחתונה(כאבים בעיקר בלעיסה)., הלכתי לרופא שיניים שאמר לי כי השן נראית בריאה ואם המצב ימשך אני אצטרך לעבור טיפול שורש. לאחר שבועיים בערך הלכתי לרופאה אחרת שאמרה שיש לי חור בשן, עשיתי סתימה אך הכאבים נמשכו. הרופאה החליטה להחליף לי את הסתימה אך גם טיפול זה לא עזר. לבסוף, הוחלט על ביצוע טיפול שורש למרות שהשן עצמה נראית בריאה והכל נראה תקין למראית עין. יש לציין כי התחיל לרדת לי דם ליד השן כאשר אני מצחצחת שיניים.
רציתי לשאול האם זה הגיוני לבצע טיפול שורש למרות שבצילומים השן נראית בריאה או שמא יכול להיות שמדובר בדלקת חריפה שניתן לטפל בה בלי לפתוח את השן?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים בשן התחתונה מצד ימין - תגובה
ד``ר גלית כהן26/11/2010אם הדלקת בשן, צריך לפתוח אותה לטיפול שורש. אם הדלקת סביב השן, בחניכיים הטיפול שונה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים לאחר טיפול שורשמורן24/11/2010
שלום,
ביום ראשון עברתי טיפול שורש חלקי, הרופאה שמה לי תרופה בפנים ואני אמורה לחזור להמשך הטיפול בשבוע הבא.
היום (3 ימים אחרים הטיפול) התחילו לי כאבים חזקים בכל צד ימין של הפה.השן שעברה טיפול היא בלסת העליונה, אך גם הלסת התחתונה כואבת.
התחלתי לקחת מוקסיפן היום.
האם זה הגיוני שהכאב מתחיל אחרי כמה ימים? ושכל הצד כואב?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים לאחר טיפול שורש - תגובה
ד``ר גלית כהן24/11/2010יתכן שיופיע כאב לאחר מס ימים. כב שלמקורו בעצב הוא כאב מקרין . יכול להיות בכל הצד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שן בינה כלואה - מרפאה או בית חולים?תום23/11/2010
שלום.
היו לי כאבים חזקים ונפיחות בשן בינה כלואה תחתונה .
קיבלתי אנטיביוטיקה לחמישה ימים .
עשיתי צילום פנורמי והרופא אמר שצריך לעקור אותה .
האם לעקור במרפאה או בבית חולים ?
האם זה קרוב לעצב ?
אבקש את חוות דעתך.
מצ"ב צילום פנורמי.
תודה ,
תום.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירת שן בינה כלואה - תגובה
ד``ר גלית כהן24/11/2010שורשי השיניים קרובים ביותר לעצב.
חשוב שהעקירה תעשה עי מומחה לכירורגיה פה ולסת* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים קדמיות קצת נשברויניב23/11/2010
שלום רב,
שני השיניים הקדמיות שלי מעט נשברו ( מילימטר שניים) בקושי רואים את זה .
אני מעוניין לטפל בבעיה ומעוניין לשמוע מה הם הדרכים המקובלות לטפל בשבר
ממש קטן בשן שהיא קדמית ומה סדר הגודל של המחיר .
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיניים קדמיות קצת נשברו - תגובה
ד``ר גלית כהן24/11/2010תלוי כמה קטן.
שברים קטנטנים לעיתים מלטשים ולא משלימים.
השלמות קטנות בקצה הסגרי, הן השלמות עם אחיזה חלשה יחסית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתר בלי מבנה - ?לירז23/11/2010
שלום, עברתי חידוש טיפול שורש וכעת אני בודקת איפה לעשות את המבנה והכתר. אתמול הייתי אצל רופא, לייעוץ, שאמר שלדעתו עדיף שלא לעשות מבנה כדי שלא יווצר סדק בשורש (וכך גם העלות תוזל מעט)ושיחליט סופית אם כן או לא רק אחרי שיוריד את הסתימה הזמנית ויראה כמה בשר נשאר מסביב לשן .. עוד הוא אמר שלא כל הרופאים מסכימים איתו ... האם מומלץ לעשות כתר ללא מבנה? מה הסיכונים הכרוכים בכך? תודה רבה, לירז
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתר בלי מבנה - ? - תגובה
ד``ר גלית כהן24/11/2010ככלל צריך מבנה, ויש מס סוגים של מבנים חלקם מסכנים יותר את השורש וחלקם פחות, תלוי בכמות השן שנותרה וצורתה.
ישנם מקרים של "לשכה עמוקה" שלא מצריכים מבנה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- יישור שיניים ולחץ שלא מאפשר לעיסהמורן22/11/2010
שלום רב,
יום שישי עשיתי גשר (הודבקו לי סמכים שקופים מחרסינה ועליהם חוט מחרסינה) יש לי לחץ שעדיין לא עבר ואני לא מצליחה ללעוס עדיין.
האם זה נורמלי? מתי אוכל לאכול כרגיל?
כמו כן אודה להסבר כיצד לצחצח את השיניים לאחר הדבקת הסמכים (הסמכים מקשים עליי את הצחצוח)
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר יישור שיניים ולחץ שלא מאפשר לעיסה - תגובה
ד``ר גלית כהן23/11/2010צפוי וטבעי שתהיה תחושת לחץ מס ימים לאחר הדבקות.
פני לשיננית לקבל הדרכה לצחצוח והמלצה על עזרים מתאימים לתקופה זו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הלבנת שינייםענת22/11/2010
האם קיים סיכון בביצוע הלבנת שיניים בשיטה הביתית (באמצעות סד הלבנה) למי שעברה בעבר טיפולי כימותרפיה והקרנות עקב מחלת הודגקין ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הלבנת שיניים - תגובה
ד``ר גלית כהן23/11/2010אם את סובלת מיובש פה בעקבות הטיפולים, רצוי להמנע מהלבנה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מכה חזקה מאד בשןצבילי21/11/2010
היום בסביבות השעה 13:00 נפלה עלי חתיכת מתכת מגבוה ישירות לשן הקדמית.
בהתחלה כאב מאד מאד ואחרי כשעה בהדרגה נרגע הכאב החזק אבל נשאר כאב כשנוגעים בשן עם הלשון או עם השן שמולה.
כרגע (21:30) עדיין כואב, לא יכול לנגוס בכלל.
אני בן 30 אם זה רלוונטי.
לחכות יום יומיים? להגיע בדחיפות לרופא שיניים? אם כן עד כמה דחוף?
תודה רבה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מכה חזקה מאד בשן - תגובה
ד``ר גלית כהן21/11/2010להגיע בדחיפות לרופא שיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- רגישות לחום וקוריוסי20/11/2010
שלום !
מזה כשלושה חודשים יש לי רגישות לחום וקור בשן מס' 38. לפני כחודש וחצי, ערכתי בדיקה תקופתית במהלכה צולמה השן. הרופא (מכבידנט) טען שהשורש תקין ואין צורך בהתערבות בשלב זה.
הרגישות ממשיכה, האם ללכת למומחה בטיפולי שורש ? האם להמתין ?
תודה.
יוסי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר רגישות לחום וקור - תגובה
ד``ר גלית כהן21/11/2010אם הרגישות קלה ניתן לנסות משחה לשיניים רגישות. אם יותר מכך, חזור לבדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- צילום פנורמי לאחר עקירהממננ20/11/2010
האם יש איזשהו סיכון בצילום פנורמי מבחינת הקרינה לאחר עקירת שן בינה כשהאזור עדיין פתוח (שן בינה עליונה עקירה רגילה )
ואם כן כמה זמן כדאי לחכות?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר צילום פנורמי לאחר עקירה - תגובה
ד``ר גלית כהן21/11/2010אין כל בעיה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות בלי סוףיום טוב20/11/2010
שלום האם לאחר השתלות שיניים.לא בזמן הקרוב.לא לאחר שהושתלו .בהמשך החיים יהיו כאבים כמו בשיניים הביולוגים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלות בלי סוף - תגובה
ד``ר עדי אריאלי20/11/2010בשתלים לא תהיה עששת ולכן לא יהיו כאבים דנטינליים כמו אלה שבשן, אולם עלולות להיות בעיות חניכיים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתמים על השינייםדנית19/11/2010
שלום,
יש לי בעיה. בערך אחת לחודש-חודשיים אני צריכה לגשת לרופא שיניים או שיננית לניקוי השיניים הקדמיות בעקבות כתמים שחורים שמופיעים עליהם.
לאחר הניקוי הכתמים נעלמים אבל כאמור חוזרים בתוך כחודש. זה די מתסכל.
אני בת 30, אינני שותה קפה או תה יותר מפעם ביום ואני מצחצחת שיניים בפרודונטקס.
מה יכולה להיות הבעיה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתמים על השיניים - תגובה
ד``ר עדי אריאלי20/11/2010שלום דנית,
הכתמים שאת מתארת נגרמים כתוצאה מחיידקים הגורמים לפיגמנטציה שחורה (בעיקר באזור הקרוב לחניכיים ובאזורים מחוספסים). נוכחות חיידקים אלה דווקא טובה שכן הם גוברים על חיידקי העששת.
שיפור של ההגיינה האורלית לעיתים מפחית את קצב הופעת הצביעה. מלבד זאת, רק ניקוי אבנית לעיתים תכופות יותר יפתור את הבעייה האסתטית.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שורש לאחר עקירת השן.יום טוב19/11/2010
שלום האם לאחר עקירת שן מלפני שנים יש שורש איפה שהיה השן גורם לכאב או זה שורש מת .
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שורש לאחר עקירת השן. - תגובה
ד``ר עדי אריאלי20/11/2010לרוב שורש שנותר בעומק העצם נספג ונעלם. לעיתים שארית שורש עלולה לגרום לתגובה הדורשת הוצאה שלו.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלות לאחר עקירת שן בינהטלי19/11/2010
שלום רב
לפני כ3 שבועות עברתי עקירה של 3 שיני בינה
בצד ימין למטה אני מרגיש שהחניכיים "רופפות" ולא הצמדות לשן הסמוכה לשן הבינה, וכל הזמן נתקע שם אוכל שאני לא מצליח להוציא בעזרת מברשת שיניים.
כמו כן כשאני אוכל משהו מתוק אני מרגיש שם כאב איום.
האם ייתכן והעצב נחשף? האם זה אמור לעבור?
איך אני אמור להוציא שיירי אוכל שנתקע?
תודה מראש
אלכס* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר עדי אריאלי20/11/2010לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_כירורגית_פה_ולסת_סרטן_הפה_והלוע' id=link]כירורגית פה ולסת, סרטן הפה והלוע[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אתם קמצנים?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)
.jpg)




