מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- כאבי שיניים חזקים דלקת חריפהיוסי13/12/2010
יש לי כאבי שיניים חזקים הייתי אצל רופא שניים והוא אמר לי שיש לי דלקת בשן לא ישנתי כבר 3 ימים אם הכאבים הרופא הביא לי אנטיביוטיקה אוגמנטין 875 ונורסין עכשיו אני לוקח טטיפול ואני מרגיש שזה ממש ממש לא עוזר כבר יומים שאני לוקח טיפול מה עושים בבקשה תעזרי?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי שיניים חזקים דלקת חריפה - תגובה
ד``ר גלית כהן14/12/2010חוזרים לרופא בדחיפות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- מברשת שינייםחן13/12/2010
צהריים טובים,
יש לי שאלה...
אני סובלת מדלקת חניכיים קטנה לא חמורה אני משתמשת במברשת שיניים חשמלית עם סיבים רכים וראש קטן מסתובב רציתי לדעת אם זה טוב לי בגלל בעיית החניכיים או שעדיף מברשת רגילה עם סיבים רכים במיוחד?
ועוד שאלה קטנה...במברשת שיניים חשמלית נטענת עוברת קרינה כלשהי בזמן הצחצוח??
תודה והמשך יום מקסים:-)* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר מברשת שיניים - תגובה
ד``ר גלית כהן14/12/2010אין קרינה ממברשת חשמלית.
אין הבדל בין המברשות אם הסיבים רכים.
אבל אני מקווה שאת גם בטיפול של רופא שיניים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
חן14/12/2010תודה רבה על תשובתך המהירה
כן אני בטיפול של רופא שיניים מה שיש לי זה לא חמור ואני משתמשת במשחת שיניים פרודנטקס שמאוד עוזרת לי בשטיפות ובחוט דנטלי פעמיים ביום..
זה מה צריך לעשות במקרה כזה נכון?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - תגובה
ד``ר גלית כהן20/12/2010נשמע טוב
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שתלים וכתריםיהודה אלמנובי13/12/2010
שלום.
אני מעוניינת לשאול האם ידועה השיטה כל שתלים וכתרים שרופא מתקין לפצייאנט ואינו
מתקין אותם באופן קבוע אלא באופן זמני לתמיד.
כלומר ,במידה ומתי שהשן זזה או אינה קבועה מספיק יש לגשת לרופא על מנת שידביק אותם שוב היטב .
זו שיטה ידועה ? ומה דעתך עליה ד"ר ?
תודה ויום טוב ,
שרית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שתלים וכתרים - תגובה
ד``ר גלית כהן13/12/2010זו דרך ההדבקה הנכונה של שתלים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שיניים משחירות ,נסיגה באמייל ודם.דן13/12/2010
חלק מהשיניים שלי השחירו, בעיקר מקדימה. ולפחות בשן אחת אפשר לראות ולהרגיש שפשוט חלק מהשן כאילו התפרק והיא נהיית דקה יותר ויותר. אם נוגעים במקום הזה, אז מרגישים ששם כאילו חסרה שכבה והמקום נראה כהה. זה ממש מתחת לחניכיים.
וכל שאר השיניים שהשחירו, גם מתחת לחניכיים.
עוד בעיה שיש לי, זה שכל פעם בזמן צחצוח, מתחיל לרדת אצלי דם. ממש כל פעם.
אודה לכם אם תסבירו לגבי הבעיות שתיארתי ואיך ניתן לטפל בזה. וחוץ מזה, לאן עדיף לי לפנות עם הבעיות האלה?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שיניים משחירות ,נסיגה באמייל ודם. - תגובה
ד``ר גלית כהן13/12/2010פנה דחוף לרופא שיניים!!!!!!!!!!!!
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חורים בשינייםטליה12/12/2010
אני צריכה לעשות סתימה עקב חור דיי גדול שמתקרב לעצבים ואמרו לי כי אני אצטרך הרדמה מקומית,האם אפשר לעשות זאת באמצעות ספריי או אמצעי אחר שלא קשור לזריקה?
ומה הסיכונים בהרדמה מקומית בחניכיים?
תודה
^^* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חורים בשיניים - תגובה
ד``ר גלית כהן13/12/2010אי אפשר בלי הרדמה, כי יכאב מאד.
אין כל סיכון בהרדמה מקומית* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעקבות ימי הקור האחרוניםסיון12/12/2010
יש לי שן קידמית שנשברה ועליה בנו לי כתר לפני כשלוש שנים
ב3 ימי הקור האחרונים היא החלה לפתע לכאוב מאוד
בעיקר בחוץ או במגע עם מים קרים .
האם ייתכן שהשורש העצב התעורר לחיים ?
מה עושים במצב כזה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעקבות ימי הקור האחרונים - תגובה
ד``ר גלית כהן13/12/2010פונים לבדיקה, לא צריך להיות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- אכילה לאחר טיפול שינייםאביטל12/12/2010
שלום, אני בתהליכים של טיפולי שיניים סתימות טיפולי שורש וכתרים. השאלה שלי היא כמה זמן אפשר לאכול אחרי כל טיפול ואיזה אוכל? אמרו לי שאחרי כתר לא כדאי לאכול אוכל עם צבעי מאכל. אשמח שתענו לי
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אכילה לאחר טיפול שיניים - תגובה
ד``ר גלית כהן13/12/2010תלוי איזה טיפול, ישנם טיפולים שניתן לאכול אחריהם מייד, ויש כאלה שצריך לאכול 24 שעות מזון רך,
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חידוש טיפול שורשמאיה12/12/2010
בצעתי חידוש טיפול שורש אצל מומחה. לאחר כחודש בצילום האזור נראה דלקתי. לשאלתי ענה המומחה כי קודם לכן היתה דלקת אקוטית וכיום דלקת כרונית. כמו"כ המליץ על בצוע מבנה ומעקב על השן עוד 3 חודשים. שאלתי אם לא היה צריך לפתוח ולנקז את הדלקת קודם לעשיית המבנה ומה תתן המתנה של 3 חודשים. האם למעשה נכשל הטיפול?
אודה לתשובתכם.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חידוש טיפול שורש - תגובה
ד``ר גלית כהן13/12/2010זב המהלך התקין והנכון.
יש לבצע מבנה מייד, כי סתימה זמנית לא אוטמת נספיק טוב.
ניקוז הוא פתיחה דרך החניכיים, אחוזי ההצלחה נמוכים בהרבה, זה השלב הבא אם לא יראה ריפוי* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- הרופא שיניים קדח לי חלק מהשפהאליה11/12/2010
לפני כחצי שנה עברתי טיפול אצל רופא השיניים באמצע הטיפול הוא הפנה את הראש לחפש משהו והשאיר את המקדחה פועלת בפה שלי והיות והייתי תחת הרדמה הרגשתי עקצוצים ומשכתי לו את היד שיפנה את הראש הוא הסתובב ואמר אוייש סליחה ופתח עיניים כשיימתי את הטיפול כל פנים השפה שלי ניתתה חתוכה מבפנים וכשההרדמה פגה המקום ממש התנפח ונהיה אדום עם מוגלה,כשחזרתי אליו הוא אמר שזה יעבור עם הזמן..הכאב אמנם עבר אחרי מספר חודשים אבל נשארה צלקת עם מוגלות ולפני מספר ימים כשאכלתי בטעות נשכתי את המקום ועכשיו שוב יש לי כאבים איומים וומש שורף לי,המקום עצמו דימם בהתחלה ועכשיו הפסיק ,מה עליי לעשות?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר הרופא שיניים קדח לי חלק מהשפה - תגובה
ד``ר גלית כהן11/12/2010מחייב בדיקה. אולי תפני למומחה לכירורגיה פה ולסת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סתימות פשוטותאביטל11/12/2010
שלום, לא הייתי אצל רופא שיניים 10 שנים ורק עכשיו אני משקמת אותו, טיפולי שורש וסתימות. הבעיה היא שגם סתימות פשוטות הופכות להיות בסופו של דבר טיפטלי שורש וזה לא נראה הגיוני. הרופא שלי הסביר לי שהבעיה היא שאני עושה סתימה לבנה והיא יותר רגישה לחום וקור מאשר סתימה שחורה הרגילה. בכל אופן בסופה של כל סתימה הרופא אומר לי שזאת הייתה סתימה פשוטה ואחרי חודשיים זה הופך להיות טיפול שורש כי עדיין יש לי רגישות באותה שן. אני לא מבינה את המצב אשמח שתסבירו לי מה קורה פה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סתימות פשוטות - תגובה
ד``ר גלית כהן11/12/2010קשה מאד לתת תשובה לתאור מופשט ללא בדיקה.
אבל ככלל, מוקדי עששת עמוקים יכולים להגיע לטיפול שורש. לעיתים ממש בעת ביצוע הסתימה ולעיתים קרוב אחכ. אם לא היית בטיפול 10 שנים יתכן והיו לך "חורים" עמוקים. אבל בלי בדיקה וצילום לא ניתן להיות ספציפיים יותר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתריםדניאל08/12/2010
שלום רב!
לאחרונה התחלתי טיפול שיניים מקיף אצל רופא פרטי חדש. בהתחלה הכל נראה טוב ויפה. עשיתי אצלו סתימות,עקירה וכתרים.
אני פונה אליכם במטרה להבין כמה דברים,בעיקר לגבי הכתרים.
אני מבינה שללא ראייה של השיניים לא ניתן לתת חוו"ד רצינית. השאלה שלי יותר על מנת לאשר או לדחות את החששות שלי שהרופא לא עושה את המוטל עליו ולא חושב על טובתי.
אז ככה, 3 כתרים טוחנות,כולם בוצעו ביחד לפני פחות מחודש: 2 למעלה בימין ושמאל ואחת למטה. התחתונה כואבת לי מידי פעם ואני לא יודעת אם זה בגלל הסתגלות או שיש איזשהיא בעיה, שאמרתי זאת לרופא עוד שהיה הכתר הזמני,הוא די התעלם, כאילו הכל בסדר.מה הכאב הזה יכול לבטא? (השן שלידה נעקרה ואני חוששת שאולי היא נדבקה ממנה)בנוסף, יש שקע בשן וזה אומר שרוב הזמן אני עסוקה לחלץ ממנה אוכל שנתקע ונדבק בה.
השמאלית למעלה הייתה בעלת כתר זמני מגושם וגדול(שנעשה בטיפול אצל רופא אחר-בקופ"ח) והרופא משום מה החליט לעשות את הכתר הקבוע באותו גודל.למרות ששאלתי לפני ווידאתי שהכתר הקבוע לא יהיה בממדים כאלה. וכשהערתי לו על כן, שהשן לא בפרופורציה ושחשבתי שהיא תהיה יותר קטנה, הוא פשוט שלח אותה לטכנאי שוב.השן חזרה אטומה לגמרי(היא לא נראית כמו שאר הכתרים ובהחלט אפשר לשים לב שמדובר בכתר(כתר מכוער). בנוסף, הכתר לא יושב בתוך החניכיים אלא יש מרחק קל מהחניכיים בצד החיצוני ומרחק ברור יותר בחלק הפנימי. כלומר, המבנה הכסוף נראה בבהירות בצד הפנימי. כששאלתי את הרופא הוא אמר שהשן נראית מצויין לטעמו ושהמרחק מהחנייכים זה כדי לשמור על השן המקורית וכדי לא להשחיז אותה יותר מידי. לפי דעתי הוא עשה טעות עם גודל הכתר בהתחלה ובמקום ליצור כתר חדש הוא פשוט ביקש להקטין אותו מה שגרם לצבע האטום.המרווח מהחניכיים לא ברור לי. האם דבר כזה באמת קיים או שזו פשוט עבודה גרועה?
הכתר הימני למעלה נראה לי בסדר,אבל החששות הן בכלל לגבי כל הטיפול. שילמתי הרבה כסף על הכתרים האלה ואני מאוכזבת מהתוצאה. האם בכלל יש טעם לפנות לרופא עם כל התלונות האלה אם הוא מתרץ כל דבר(בצדק או שלא בצדק)?
אשמח לכל תשובה שהיא, גם שהיא לא מקצועית.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתרים - תגובה
ד``ר גלית כהן10/12/2010כפי שכתבת ממש לא ניתן לחווד ללא בדיקה.
אבל מס הערות. לא תמיד מסיימים כתרים בתוך החניכיים. לעיתים , כאין בעייה אסתטית מסיימים מעל החניכיים, זה בריא יותר לחניכיים ומאפשר מעקב טוב יותר אחרי השן בעתיד.
שיניים אחוריות גדולות יותר מהקדמיות באופן טבעי.
עושים בשן חריצים , כמו שיש בשיניים טבעיות, אם חריץ הוא עמוק מדי וכולא מזון, ניתן לרדד אותו* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה לקראת טיפולטל07/12/2010
שלום
בעקבות לסת עליונה צרה וחוסר מקום - צמחה לי שן אחת (בלסת העליונה) לתוך החיך (מקבילה לשן אחרת).
השן הנ"ל כואבת כבר זמן רב מאחר והיא דוחפת את השיניים הצמודות לה ובגלל שיש בה חור...
רופאת השיניים המליצה לעקור אותה בגלל המיקום הבעייתי שלה.
יש לי שתי שאלות -
1. במידה ואני אחליט לעקור את השן - האם יש צורך בעקירה כירורגית? והאם יש סיכונים/סיבוכים בעקירת שן ממיקום כזה?
2. האם עדיף לעשות סתימה בשן - במקום לעקור?
אני חוששת לפני טיפול השיניים שנקבע למחר..
אודה לך על תשובה מהירה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה לקראת טיפול - תגובה
ד``ר גלית כהן10/12/2010מחייב בדיקה, תלוי איזו שן, המיקום, האם ניתן ורצוי ליישר כד
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- דחוף! יש לי 3 כתרי חרסינה מחוזוהר07/12/2010
מחוברים .התקלפה החרסינה בכתר האמצעי,בצד החיצוני של הכתר ואתמול התקלף החלק הפנימי.שני הכתרים הנותרים מצוינים.מבחינה אסטטית אני רוצה לצפות רק את הכתר האמצעי שהתקלפה החרסינה.המבנה יציב ושלם.ניתן לעשות זאת מבלי להוציא את שלושת הכתרים מהפה?אודה לתשובה.דחוף ביותר.תודה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר דחוף! יש לי 3 כתרי חרסינה מחו - תגובה
ד``ר גלית כהן10/12/2010ניתן לתקן, אך החיבור מאד חלש ולא יחזיק זמן רב. לעיתים ניתן לבנות כתר על גשר, או להחליף רק כתר אחד אם ניתן לחלק את הגשר לכתרים בודדים וזה תלוי בתמיכת השיניים הנותרות
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משחה להלבנת שינייםמלכה משה07/12/2010
שלום רב
האם אתם יכולים להמליץ על משחת שיניים מלבינה -ללא אשליות.
* היכן ניתן להשיג משחת שיניים (ללא סד) של אופלסנס
תודה מראש* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משחה להלבנת שיניים - תגובה
ד``ר גלית כהן10/12/2010אופלסנס נמכר רק בפיקוח רפואי במרפאות שיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן חלב שלא נעקרה לגמרידני06/12/2010
לבני בן התשע נדנד שן חלב שהלכה ליפול - עד שהיא נפלה בשעה טובה
הבעיה שהיא לא ממש נעקרה אלא חתיכת שן נשארה תקועה בפנים, והשן שבחוץ כאילו שבור לה אחד השורשים
מה עושים?
תודה רבה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן חלב שלא נעקרה לגמרי - תגובה
ד``ר גלית כהן10/12/2010פונים לרופא שיניים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם את/ה טיפוס בוגדני?
.jpg)
.jpg)
.jpg)



.jpg)

.jpg)




