מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- פצעון בחניכייםדיקלה09/11/2010
לאחר שתקופה של מספר חודשים היה לי פצעון מעל שן הניב הלכתי לרופא ומתברר שיש דלקת בשן 13 שבגלל זה יוצא הפצעון באופן קבוע באותו המקום .
למיטב הבנתי והתייעצות עם שני רופאים הוחלט לעשות טיפול שורש.
עשיתי טיפול שורש כולל אנטיביוטיקה אני עכשיו כשבוע אחרי והפצעון עדייין קיים )-:
מה דעתך ?!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר פצעון בחניכיים - תגובה
ד``ר גלית כהן10/11/2010מצריך בדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירת שן בינה כלואה שן 28pipa09/11/2010
לפני כחודש התחילו כאבים בלסתות ובמיוחד בצד שמאל למעלה אחרי ביקור במרפאת שיניים נאמר לי שיש שן בינה כלואה בצד שמאל למעלה השאלות שלי הם האם אני חייבת לעקור האם רופא שנאמר לי שהוא כירוג יכול לבצע עקירה כזאת וכמה ימי החלמה עוד שאלה האם יש סיכון בעקירה כזאת אודה לכם אם תענו דחוף........
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירת שן בינה כלואה שן 28 - תגובה
ד``ר גלית כהן10/11/2010אם רופא בדק והמליץ על עקירה, אני לא יכולה ללא בדיקה לייעץ על טיפול אחר. עקירות נעשות על ידי כירורגים וגם על ידי רופאי שיניים רגילים. תלוי במורכבות העקירה.
לכל טיפול יכול להתלוות סיבוך.
קצב ההחלמה שונה מאדם לאדם, ותלוי בעיקר במורכבות הטיפול* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חוזר הרווח בשיניים לאחר גשרדור09/11/2010
שלום,שמי דור ואני בן 15.
לפני 4 חודשים הורידו לי את הגשר לשיניים(לא יודע אם זה משנה אבל היה לי מעט זמן יחסית,10 חודשים בערך).היום הסתכלתי במראה,ובמקרה שמתי לב שמתחיל לחזור לי הרווח בין השיניים הכי אמצעיות בלסת העליונה,יש לציין שיש לי קיבוע,אבל זה הדבר היחיד שאני משתמש בו בשביל שמירת צורת השיניים,יש לציין שהרופא שיניים שטיפל לי בגשר והכל,אינו זמין יותר בגלל שנסעתי לשליחות זמנית לחו"ל.)
האם אני יכול להשיג פלטה/דבר אחר שיעזור לי לשמור על צורת השיניים בחנות או אצל רופא?ואם כן כמה זה עולה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חוזר הרווח בשיניים לאחר גשר - תגובה
ד``ר גלית כהן09/11/2010רצוי מאד לפנות לרופא ע"מ לוודא שיש שימוק נכון של היישור. אולי נשבר לך הקבוע? הקבוע אמור היה לשמור על המצב.
הדרך היחידה הינה לפנות לרופא שיניים.
אין לי מושג לגבי עלויות, תלוי מה צריך לעשות. רק קבוע או תיקון קל ואז קבוע.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתמים בשןאמא מודאגת08/11/2010
יש לביתי (בת 7) כתמים שחורים בשיניים (מגיל חמש הן הופיעו בשיני חלב לאחרונה הם גם על השיניים הקבועות)
הלכנו לשיננית והיא אמרה שאלו "כתמים ששומרים על השן"
האם אלו באמת כך ?
מבחינה אסטתית זה מפריע לילדה (וזאת לא עששת!)
מה ניתן לעשות?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתמים בשן - תגובה
ד``ר גלית כהן08/11/2010אלו כתמים כרומטוגנים על השיניים. הם מיוצרים עי חיידקים ידידותיים יחסית.
אכן זה מהווה בעיה אסתטית, ניתן לנקות אבל זה חוזר ויש לבצע ניקוי כל מספר חדשים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- נחיצות של עקירת שן בינההלן ראי08/11/2010
שלום,
פניתי לרופא השיניים בעקבות תחושה מציקה שאוכל נדחס לי בקצה השמאלי העליון של הפה.
רופא השיניים אמר שהסיבה לכך היא ששן הבינה השמאלית העליונה ארוכה יותר מקו השיניים ואז נוצר חלל אליו נדחס המזון, וביקש שאתאם תור לעקירה.
האם זה באמת הכרחי לבצע עקירה כזאת? האם לא קיים פתרון אחר ?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר נחיצות של עקירת שן בינה - תגובה
ד``ר גלית כהן08/11/2010אם השן אכן בקיעת יתר, היא מיותרת והטיפול הנכון הוא עקירה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- גובה לא מתאים של שיניים אחורניותשי08/11/2010
הלכתי לרופא שיניים שמתמחה בטיפולי אסתטיקה כדי לטפל בשיניים קדמיות שחוקות (לומיניר). הרופא, שבדק את צילומי הסטטוס שלי טען שהבעיה עמוקה יותר, ושבגלל טיפולים לא נכונים בשיניים האחוריות שלי, הם נמוכים מדי, וכך כל העומס נופל על השיניים הקדמיות, דבר שגורם לשחיקתם וללא טיפול מתאים - אף לאובדנם. הוא טען שיש צורך להגביה את השיניים האחוריות לגובה דבר – טיפול שעולה סכום עתק.
רופאי שיניים קודמים שראו את אותו צילום סטטוס טענו ששחיקת השיניים נובעת מחריקת שיניים והמליצו על סד לילה, אבל לא הזכירו אפילו את האפשרות לטיפול גרנדיוזי שכזה. היה גם רופא שהמליץ לי ללכת לפיזיותרפיה של הלסת.
ושאלתי: האם באופן עקרוני טיפול כזה הוא מקובל, ולאילו מצבים הוא מתאים? ובמידה ואני רוצה ללכת להתייעצות נוספת, מה המומחיות הדרושה בתחום רפואת השיניים כדי לתת תשובה מוסמכת בנושא?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר גובה לא מתאים של שיניים אחורניות - תגובה
ד``ר גלית כהן08/11/2010פנה למומחה לשיקום הפה.
טיפול של הרמת גובה הוא טיפול מקובל בהחלט* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש ממושך בפליפראפרת07/11/2010
שלום רב,
לפני כשנתיים וחצי נשברה לי שן באזור קידמי ובולט ונאלצתי לשים פליפר עד לטיפולבמקום-עקירה כירורגית ושתל, אך בעקבות כניסה להריון והנקה ממושכת, נדחה הדבר. כעט בכוונתי להשלים הטיפול, אך שאלתי היא האם קיים סיכון בריאותי לשימוש ממושך בפליפר, בשל החומרים ממנו הוא עשוי ,נדמה ששלי עשוי מפלסטיק קשיח כלשהו?
אני קצת מודאגת...
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שימוש ממושך בפליפר - תגובה
ד``ר גלית כהן08/11/2010החומרים אינם מזיקים.
הנזק האפשרי הוא נסיגה של עצם מתחת לפליפר ונסיגת חניכיים בשיניים הסמוכות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כתר ובנייהא06/11/2010
שלום לרופאי הפורום.
אני בת 23.לפני יומיים נפלה לי סתימה שהיתה לי לפחות 10 שנים.נעשה לי בזמנו טיפול שורש בשן.
הרופא ביצע צילום ואמר כי אצטרך גם בנייה וגם כתר.
לא ברור לי מה ההבדל בין שתי פעולות?,האם כתר לא אמור להספיק?
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כתר ובנייה - תגובה
ד``ר גלית כהן08/11/2010מעל טיפול שורש מבצעים מבנה ומעליו כתר, אלו שני טיפולים משלימים אך נפרדים
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שיניים בהריוןלירן05/11/2010
אני נמצאת בחודש השני שלי ובעקבות כאבים, פניתילרופא שיניים והוא גילה שאני צריכה לעקור שן שיש עליה כתר כרגע (שן טוחנת) כי השן נבקעה באמצע ויש דלקת מסביב לשורש.אני מפחדת לעשות טיפול שיניים כרגע כשאני בהריון ומפחדת שזה יסתבך עוד יותר.האם ניתן לעשות זריקת הרדמה בעת הריון? האם זה מסוכן? ייתכן שאצטרך גשר או השתלה.האם ניתן לעשת תהליך כזה בזמן הריון?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול שיניים בהריון - תגובה
ד``ר גלית כהן08/11/2010ניתן בהחלט לבצע טיפולי שיניים בהריון. כאב ודלקת גורמים לנזק רב יותר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שן מתנדנדתשרית05/11/2010
לביתי בת 5.5 מתנדנדת שן בלסת התחתונה, השן החדשה כבר צומחת.
האם עלי לקחת אותה לרופא שיניים או לחכות שהשן תיפול בעצמה?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שן מתנדנדת - תגובה
ד``ר גלית כהן08/11/2010תפני לבדיקה, תלוי כמה השן אחוזה, ומה מיקום השן החדשה , בקשת או לא
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאב בשן בינה שעבר-לקחת אנטיביוטיקה?אפרת04/11/2010
הלכתי לעזרה ראשונה אחרי כאב בשן.
הרופאה אמרה שיש נפיחות בשן בינה ושאמתין מס' ימים,
ואז אקח אנטיביוטיקה.
לא ברור לי,
המצב השתפר משמעותית, הכאבים פחתו מאד.
עדיין להתחיל אנטיביוטיקה?
לא התחלתי כי חיכיתי כמה ימים כמו שהיא אמרה.
תודה רבה מראש!
נ.ב.
דחוף לחזור לביקורת וטיפול?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאב בשן בינה שעבר-לקחת אנטיביוטיקה? - תגובה
ד``ר גלית כהן08/11/2010צריך לחזור לבקורת וטיפול. רק הרופא שרשם אנטיביוטיקה יכול לבדוק שוב ולבטל.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבים לאחר גשררונן04/11/2010
שלום. לפני מספר ימים בוצע גשר של 3 שיניים בלסת העליונה לאחר ששתל שהוברג נכשל. היום כשדיווחתי לרופא על כאבים פתאומיים שחולפים אחרי מספר שניות באזור הגשר, נאמר לי שיכול להיות שהגשר הזמני לא אוטם מספיק טוב ולכן נכנס אויר לאזור אבל זה לא משהו שצריך לחשוש ממנו , וכשהגשר הזמני יוחלף בקבוע הכאבים יחלפו. האם באמת אין ממה לחשוש ?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבים לאחר גשר - תגובה
ד``ר גלית כהן08/11/2010מצריך בדיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- עקירה של שן בינה כלואה חלקיתחח04/11/2010
עקירה של שן בינה כלואה חלקית בלסת התחתונה
רציתי לדעת מה נשאר במכתש לאחר העקירה
באיזשהו מקום קראתי שהעצם בונה את עצמה מחדש והחלל מתמלא עם הזמן
האם זה נכון?
ואם לא מה נשאר לאחר העקירה?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר עקירה של שן בינה כלואה חלקית - תגובה
ד``ר גלית כהן08/11/2010העצם ממלאת את עצמה, כמו ריפוי שבר
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- השלמת שן קדמיתאורן04/11/2010
שיניי הקדמיות נשחקו עקב חריקה. מה ההגבלות כאשר משלימים את השן עם קומפוזיט?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר השלמת שן קדמית - תגובה
ד``ר גלית כהן08/11/2010ההשלמה חלשה יותר מהמקור, יש לשמור שהשלמה לא תהיה חשופה לפעילויות חריקה או שחיקה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמבחינת לעיסה...
אורן09/11/2010האם יש להימנע בכלל מלעיסה עם השיניים הקדמיות לאחר ההשלמה?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהמבחינת לעיסה... - תגובה
ד``ר גלית כהן10/11/2010ניתן ללעוס באופן הגיוני ותפקודי
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי ראש לאחר עקירת שן בינהטל03/11/2010
שלום רב
לפני שבועיים ויום עברתי עקירה כירורגית של שן בינה עליונה שמאלית..
כמה ימים אחרי הניתוח החלו להופיע לי כאבי ראש חזקים מאד.. שלא עוברים עד היום.. (גם כאב השיניים נשאר, אבל הוא מתעמעם לו יותר..
הכאב מופיע בעיקר ברקה השמאלית.. אבל לעיתים גם בראש האחורי (צד שמאל) ולעיתים מעל העין ושמאלה..
הכאב נשאר איתי כל הזמן, אבל הוא מתמתן ומתחזק באופן לא סדיר...
הוא בעיקר מתחזק לקראת לילה ובבוקר כשאני קמה..
היו גם לילות שהכאב העיר אותי בלילה..
הבעיה היא שאני אמורה לטוס עוד שבוע לחול לתקופה ארוכה, ואני חייבת עזרה- מה לעשות לפני?
רופא השיניים שלי חושב שזו טראומה ממתיחת שרירים שהיתה בזמן הניתוח...
מומחית פה ולסת ששמעה את הסמיפטומים אמרה שלדעתה זה דריי סוקט- אבל רופאת שיניים אחרת אמרה שלא הגיוני לה שאחרי שבועיים פלוס זה יהיה זה.. מה עוד שהכאב בשן הוא הרבה פחות חזק...
ורופאת משפחה שבדקה אותי היום- הצביעה על אופציה שאלו כאבי ראש שמקורם מהצוואר.. ואכן כשהיא בדקה את הצוואר והכתף והאיזור הזה, ממש ממש כאב לי...
היא רשמה לי אתופן.. מחשש לדלקת.. וגם נתנה לי הפניה לנוירולוג...
אשמח לדעת מה לדעתכם העניין? ואיך הכי טוב לפתור אותו בהתחשב בעובדה שיש לי פחות משבוע?
תודה!!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר העברת הודעה לפורום אחר
ד``ר עדי אריאלי03/11/2010לקבלת תשובה רחבה ומקיפה, יש להציג הודעה זו בפורום: [a href='Forums/פורום_כירורגית_פה_ולסת_סרטן_הפה_והלוע' id=link]כירורגית פה ולסת, סרטן הפה והלוע[/a].
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
מה הסיכוי שלכם לשמור על המשקל לאורך זמן?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)




