מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- חומר להלבנהרונית06/12/2010
איזה חומר עדיף להלבנה בסד night white או opalescence?
מה ההבדלים בין החומרים?
אני מתלבטת בין שני מרפאות שמשתמשות בחומרים שונים
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חומר להלבנה - תגובה
ד``ר גלית כהן10/12/2010אין הבדל משמעותי, החומר הפעיל דומה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חייבת את עזרתכם הדחופה - שאלוןדינה05/12/2010
שלום לכל רופאי השיניים שבפורום! במסגרת עבודת הגשה לבגרות באזרחות אני צריכה לראיין רופא שיניים. אני אשמח אם אחד מכם יוכל לענות לי על השאלון הקצר (אל תדאגו, קרדיט מובטח ;) ). העבודה באזרחות עוסקת בסכנות שטמונות באי אזהרת הצרכנים בדוכני טעימה שיכולים להימצא זיתים עם חרצנים גם במיכל שכביכול מיועד לזיתים ללא חרצנים. השאלות עצמן נוגעות לסכנה באכילת כל סוג של משהו קשיח בתוך אוכל:
1. מהן הסכנות הטמונות באכילת חרצן (או כל דבר קטן וקשיח בתוך אוכל) לטווח הקצר/ארוך?
2. מה תדירות המיקרה? האם באו אליך הרבה אנשים עם שן שבורה מאוכל?
3. מה מחיר הטיפול לשן שבורה או לסתימה שנפלה?
4. האם העובדה שאדם יידע שישנה סכנה לחרצנים תעזור למנוע מקרים כאלה?
5. עד כמה המקרים של שן שבורה/שן נופלת/סתימה שיוצאת ממקומה נחשבים לחמורים?
תודה רבה מראש לכל מי שיענה וכמה שיותר - יותר טוב! :)
דינה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חייבת את עזרתכם הדחופה - שאלון - תגובה
ד``ר גלית כהן10/12/2010שלום דינה, תשובות קצרות לשאלותיך:
הסכנה התמונה באכילת מוצר קשה , כשאתה לא יודע לצפות לו, היא שבר שן. שיניים עם סתימות גדולות או טיפולי שורש נוטות יותר להשבר.
הגיעו אלי אנשים עם שבר, זו לא תופעה נפוצה כ"כ, אבל קורית.
עלות הטיפול משתנה מאד, תלוי כמה חמור השבר. לעיתים ניתן לתקן סתימה ולעיתים השן מפוצלת וצריך עקירה ושתל. ז"א בין מאות שקלים לאלפי שקלים.
כשאדם מודע לכך שיש חרצנים או אגןזים וכד הוא נזהר. הרי אנו אוכלים דברים קשים כל הזמן. הבעיה קורית כשהאדם מוכן ללעיסת דבר רך וניתקל בקשה.
החומרה תלוייה במה שקרה, כפי שכתבתי קודם.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כאבי שינה וכדורי שינהדודו05/12/2010
ערב טוב, אני שבוע לאחר עקירת 2 שיניים- בשלב זה אני כבר לא סובל מכאבים רק בלילות וזה גורם לי לנדודי שינה, כבר שבוע שאני קם 5 פעמים בלילה אם זה לנוחיות או סתם מתעורר- לפעמים מצליח להירדם מיידית ולפעמים לא, דודתי המליצה לי לקחת מידי פעם כדור שינה המביאן CR (לא בטוח שכתבתי נכון) לטענתה הוא אינו ממכר והיא משתמשת בו קבוע- רציתי לקבל חוות דעת מקצועית האם כדורי שינה יכולים להוות פתרון טוב לכאבי שיניים חלשים?... תודה.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כאבי שינה וכדורי שינה - תגובה
ד``ר גלית כהן10/12/2010כדור נוגד כאב הוא הפתרון לכאבי שיניים.
ניתן לקחת כדור שינה לבעיית שינה, אך לא לבעיית שיניים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלה דחופה בנוגע לניתוח הארכת כותרתשירן05/12/2010
שלום רב!
יש לי תור השבוע לניתוח הארכת כותרת.
אני כרגע עם כתר זמני ולאחר הניתוח אמורים לעשות לי את הכתר הקבוע.
אני בהריון בשבוע 23 ב"ה.
ורציתי לדעת האם אין בעיה לבצע את הניתוח הזה כאשר אני בהריון?
הרופא אומר שאין בעיה אך אני לא רגועה.
אני מפחדת שהניתוח ישעה לי כאבים חזקים והחלמה איטית ממנו ואף אולי לטיפול תרופתי בגללו.
האם כדאי לדחות זאת לאחר הלידה???
אשמח מאוד לתשובתכם המהירה כי הטפול שיניים הוא השבוע.
תודה מראש,
שירן* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה דחופה בנוגע לניתוח הארכת כותרת - תגובה
ד``ר גלית כהן10/12/2010אין בעיה לעשות ניתוח זה בהריון ואם יהיה כאב אחכ יש תרופות נוגדות כאב שאין בעיה לקחת בהריון
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- כללי היגיינהלולו03/12/2010
שלום,
אני מעט מוטרדת בעקבות ביקור אצל שיננית.
שמתי לב שהיא לא החליפה את הפיה של השאיבה וגם לא כפפות בין מטופל למטופל.
האם הדאגה שלי מוצדקת או שזה הנוהל?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר כללי היגיינה - תגובה
ד``ר עדי אריאלי03/12/2010זה בהחלט צריך להדאיג.
כללי הסטריליזציה במרפאת שיניים חייבים להשמר בקפדנות.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בעיית שיניים וכאבי פניםבתיה02/12/2010
יש לי חוסר שיניים בלסת תחתונהמשני הצדדים אמרו לי שאין אפשרות להשתלה,והתיעצתי וכל אחד אומר אחרת, רופא אחד אמר גדרים והשני אמר שאי אפשר ןעדיף תותבת נשלפת שלמה, האם תותבת כזאת לא תעשה נזק לשיניים קיימות שהן גם לא כל כך טובות? (אני בת 59). בקיצור אני חסרת אונים ולא יודעת מה לעשות.
בעיה נוספת היא שאני חורקת שיניים וסובלת מכאבי ראש קשים ניסיתי סד לילה עליון ולא התרגלתי. לא יודעת מה עושים ולאן פונים.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בעיית שיניים וכאבי פנים - תגובה
ד``ר עדי אריאלי03/12/2010שלום,
איני יכול לענות ללא בדיקה.
לגבי כאבי הראש והשחיקה אפשר לפנות למחלקה לרפואת הפה בהדסה עין כרם למרפאת כאב.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- ציפוי חרסינהזהבה02/12/2010
שלום,
אני רוצה לעשות ציפוי חרסינה ואני מתלבטת בין ציפוי לימנייט לציפוי לומינרס?
רציתי לדעת:
1. איזה ציפוי יותר טוב (לא משנה מה המחיר)?
2. מה ההבדלים ביניהם מבחינת האיכות, החוזק והמראה הטבעי שלהם?
3. מה המחיר לשן של כל אחד מהם?
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר ציפוי חרסינה - תגובה
ד``ר עדי אריאלי03/12/2010שלום זהבה,
קיימות מספר שיטות לביצוע ציפויי חרסינה (חזיתית בעברית). אחת השיטות הן לומינרס אך קיימות שיטות נוספות. אין שיטה יותר טובה מהשנייה והבחירה היא בהתאם למצב הקליני.
יש לבדוק את עמדת השיניים, את שקיפות המשנן הסמוך ואת אופי הסגר ובהתאם לכך לבחור את השיטה המתאימה. ממליץ לך לבצע את הטיפול אצל רופא שמנוסה בטיפול זה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהציפוי שיניים לד"ר אריאלי
זהבה05/12/2010תודה על התשובה
רציתי לדעת מה המחיר של כל אחד מהציפויים?
לא חייב מחיר מדויק אפשרי בטווחים* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- בן 7- לא צמחו חותכות עליונותאיה02/12/2010
שלום רב,
בני בן שבע. שתי החותכות העליונות החיצוניות החלביות נשרו אך הקבועות לא צמחו.
הדבר קרה לפני כחצי שנה.
השיננית בביה"ס אמרה לו שקרוב לוודאי שהן כבר לא תצמחנה.
האם זה נכון?
והעובדה שהן לא צמחו - מה זה אומר?
אשמח להבין את כל ההשלכות של הסיטואציה: אם הן כלואות מה זה אומר ואם הן אינן לחלוטין מה זה אומר ומה האופציות העומדות לפנינו בכל אחד מהמקרים
אני מתלבטת האם כדאי לעשות לו צילום רנטגן ולבדוק כי... אם הן שם הן לבטח תצמחנה, ואם לא אז למה להקרין אותו לחינם?
בתודה מראש, איה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר בן 7- לא צמחו חותכות עליונות - תגובה
ד``ר עדי אריאלי03/12/2010שלום איה,
לא ניתן לקבוע אם יצמחו שיניים קבועות ללא צילום רנטגן. זה שעדיין לא צמחו השיניים הקבועות אין זה אומר שהן לא יצמחו אך יש לברר האם קיימים נבטים של שיניים אלה או האם משהו מונע את בקיעתן. עלייך לגשת עם בנך לבדיקה אצל פדודונט (מומחה לרפואת שיניים לילדים).
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- משחת שיניים---02/12/2010
שלום רב,
לפני כ-9 חודשים פחות או יותר בביקור אצל שיננית גיליתי שיש לי דלקת חניכיים די חריפה.
היא הדריכה אותי כיצד לנהוג, בין היתר להגיע אליה בחודשים העוקבים שוב (מאז הייתי אצלה פעמיים נוספות).
דבר נוסף שהיא אמרה לי זה לצחצח שיניים בפרודונטקס.
כבר 9 חודשים שאני מצחצח במשחה זו. לפני חודש וחצי בביקור אצל השיננית היא טענה שיש התקדמות מעודדת במצב החניכיים, אך בקשה שאמשיך להשתמש בפרודונטקס.
שאלתי היא, האם לאור השיפור ניתן לחזור לקולגייט, לא בגלל שקשה לי עם הטעם של פרודונטקס, התרגלתי, אלא מאחר והמשחה הזו גורמת לי ליובש בשפתיים ומתחת להם.
תודה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר משחת שיניים - תגובה
ד``ר עדי אריאלי03/12/2010שלום רפאל,
הבחירה במשחת שיניים תלויה בהעדפה האישית של כל אחד ובהמלצה של רופא שיננית בהתאם למצב הרפואי. איני יכול להמליץ לך על משחה מכיוון שלא בדקתי אותך, אבל אני יכול לומר שמה שחשוב זו טכניקת הניקוי. משחת שיניים מתאימה כמובן שמסייעת ותורמת אבל היא לא העיקר.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שאלהא.ח01/12/2010
שלום דר.
יש לי דלקת חניכיים הנובעת מכך שצמחו לי שיני בינה והן דוחקות את כל השיניים האחרות כך שבלסת התחתונה שלי השיניים נראות לא ישרות אלא באלכסון. שאני מצחצחת שיניים יורד לי דם מהחניכיים התחתונות. רופאת השיניים שלי המליצה לי על שיננית.
כמה שאלות יש לי אלייך בבקשה:
1.האם ריח רע בפה יכול להיגרם בגלל דלקת חניכיים ? או שמא שיננית באמת תעזור?
2.מה אוכל לעשות לגבי השיניים שלא ישרות? רופאת השיניים שלי אמרה כי שיני הבינה גורמות לזה ( הלסת העליונה לא הושפעה מכך והשיניים ישרות .שיני הבינה צמחו בלסת התחתונה) וצריך לעקור אותן על מנת שהשיניים יסתדרו.
3. לגבי דלקת החניכיים. איפה ניתן לקבל טיפול לדלקת? על ידי רופא משפחה או רופא שיניים מומחה?
תודה רבה על זמנך והמשך יום טוב.
א.ח* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שאלה - תגובה
ד``ר עדי אריאלי03/12/2010שלום,
ריח רע יכול להיגרם בין היתר מדלקת חניכיים. הטיפול בדלקות חניכיים דורש הגיינה טובה ונכונה על ידי ציחצוח ושימוש באביזרים דנטליים ובפגישות מסודרות לסילוק אבנית אצל השיננית. מומלת לגשת לבדיקה אצל רופא שיניים כדי לוודא שלא מדובר במחלת חניכיים שאז יש צורך בטיפולים נוספים.
לגבי צפיפות שיניים יש להתייעץ עם אורתודונט מומחה.
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- שימוש במספר משחות שיניים ביוםאסף30/11/2010
שלום,
אני בן 16 ללא בעיות בשיניים.
האם זה בסדר שאני משתמש בבוקר במשחת השיניים קולגייט ובלילה במרידול ?
האם זה לא פוגע בשיניים ובפה בצורה כלשהי?
אני עושה זאת כיוון שבבוקר המרידול לא מספק ניחוח מספיק חזק והקולגייט כן.
אבל בלילה אני משתמש במרידול כיוון שהבנתי שהוא יותר בריא.
ועוד שאלה בקשר לחוט דנטלי, השיננית המליצה לי להתחיל עם זה, האם אני צריך לעבור על כל השיניים או רק על הקידמיות?
נורא קשה לעבור על כל השיניים האחוריות..
תודה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שימוש במספר משחות שיניים ביום - תגובה
ד``ר גלית כהן30/11/2010אין בעיה להשתמש בכמה משחות שינים.
רצוי מאד להתרגל להשתמש בחוט גם באחוריות* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- סדק בשןדרור29/11/2010
נגסתי במשהו קשה ונוצרה רגישות בשן.
יש חשש לסדק.
מהן הבדיקות שרופא יכול לעשות לבדוק אם יש סדק?
האם בדיקה במיקרסקופ יכולה לשלול קיומו של סדק?* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר סדק בשן - תגובה
ד``ר גלית כהן30/11/2010האבחון הוא קליני בעיקרו, אין בדיקה לאבחון סדק.
גם מיקרוסקופ לא תמיד עוזר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- טיפול שורשאביטל29/11/2010
כמה אמור לעלות לי טיפול שורש וכתר?
אני יודעת שזו שאלה בעייתי ויש טווח מחירים, אבל פחות או יותר.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר טיפול שורש - תגובה
ד``ר גלית כהן30/11/2010אין פחות או יותר.
ואני לא מאמינה בחירת רופא לפי מחיר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- המלצה לרופא כירוג מומחה שן כלואהליאת29/11/2010
אני בת 30 ולפני כחודש התחילה לצמוח שן בינה כלואה שיושבת על עצב. עשיתי גם צילום פנורמי וגם CT וניגשתי לכירוג בכללית סמייל, שם נאמר לי ע"י הכירוג כי הם אינם מטפלים במצב שכזה וכי כדאי שאזדרז למצוא כירוג מומחה לעקירה מסובכת שכזאת (הכירוג מקופ"ח אמר לי לסיים את זה עוד השבוע) נכון להיום השן דוחפת את השיניים וגם עיקמה כמה מהן, אני סובלת ממגירנות, כאבים בלסת, אזניים ועוד.
אשמח אם תוכלו להמליץ לי על כירוג מומחה בתל אביב, הגם שאינו יקרן כ"כ.
תודה רבה.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר המלצה לרופא כירוג מומחה שן כלואה - תגובה
ד``ר גלית כהן30/11/2010צר לי אך הפורום אינו ממליץ על רופאים.
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה- חניכיםחוקוק29/11/2010
אהלן. אני בן 24, בריא, משתמש ברטלין בגלל הפרעת קשב וריכוז.
מאז התחיל לי הרגל קומפולסיבי של חוסר מנוחה - בלשון בתוך הפה. היא תמיד חייב להיות בתנועה, ורוב הזמן היא משחקת עם השינים הקדמיות בלסת התחתונה (ובחיבור שלהם עם החניכים למטה)
הייתי לא מזמן בבדיקה אצל רופא שינים שהוא גם מומחה בחניכים (פעם ראשונה שהוא רואה אותי) והוא אמר שיאן לי נסיגת חניכים ובסה"כ המצב טוב. מעט דלקת.
שאלתי אותו ספציפית גם על האיזור שבו אני "מחטט" יותר - והוא אמר שלא ניכרת שם בעיה כלשהיא.
אני עדיין חושש שאני גורם נזק. (אגב, זה לא משהו שאני שולט בו באופן מודע כמו שניתן להבין..)
האם דבר כזה יכול לגרום לנזק? מה אפשר לעשות? אני חושש שאני הורס לעצמי את הבריאות של הפה והחניכים.
תודה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר חניכים - תגובה
ד``ר גלית כהן30/11/2010אם מומחה לחניכיים לא ראה בעיה, אזי כנראה שאין
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)




