קרע במיניסקוס

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • קרע במיניסקוס
    הילה
    08/08/2011

    בת 32. רצתי 7 ק"מ ודיוושתי באופן קבוע, במשך כשנתיים.
    לפני כחצי שנה התחילו כאבים מאחורי ברך ימין בעת הריצה והדיווש.
    מרחתי משחות לכאב, לקחתי טיפול תרופתי אנטי דלקתי (ארקוקסיה). ללא שיפור. הפסקתי את הפעילות הגופנית.
    אח"כ הכאבים הופיעו גם בעליית מדרגות, והליכה בשיפוע עולה.
    היום בהליכה רגילה יש כאב קל שמתגבר ככל שהולכים. הכאב בקדמת הברך בצד ימין, מעל השוק. כאב חזק ומגביל תנועה בזמן קיפול/כיפוף הברך.
    במנוחה בעיקר כשאני מיישרת את הרגל יש הרגשת לחץ באזור, כאילו השרירים נתפסו.

    צילום רנטגן ואולטרא סאונד-אין ממצאים.
    במיפוי SPECT נמצא "מוקד קליטת יתר באספקט המידאלי-אחורי בקצה הדיסטלי של הפמור מימין. להמשך בירור לשלול אוסטאויד אוסטאומה". נאמר לי שאין קשר לכאב.
    לא ביצעתי MRI.

    אורתופד ברך קבע שיש לי קרע במיניסקוס הלטראלי ושיש לבצע ניתוח ארתרוסקופיה.
    הרופא לא ענה על שאלותיי, ואני מהססת "לרוץ" לניתוח.

    שאלותיי:

    1. האם אין צורך ב- MRI על מנת לקבוע את סוג הקרע, והאם הניתוח הכרחי?
    2. האם יש טיפול תחליפי או מקדים, כגון פיזיותרפיה?
    3. האם התאמצות (הליכה, כיפוף ברך המלווים בכאב) תחמיר בינתיים את המצב?
    4. מה עושים בניתוח, מה הסיכונים, אחוזי הצלחה?
    5. אחרי הניתוח, האם הברך חוזרת לקדמותה ולפעילות רגילה ולריצה? ואם כן - אחרי כמה זמן?
    6. האם בטווח הארוך הבעיה תחזור?

    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    קרע במיניסקוס

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • קרע במיניסקוס - תגובה

    ד''ר חגי אמיר
    09/08/2011

    1.. האם אין צורך ב- MRI על מנת לקבוע את סוג הקרע, והאם הניתוח הכרחי?

    MRI מדגים את אברוני ברך אולם אין מנתחים לפי MRI. קביעת הניתוח נעשית לפי הבדיקה הקלינית. בעת הארתרוסקופיה ניתן לראות את כל המיבנים בברך ובמידה וניתן לתקן באותה עת מתקנים.

    2. האם יש טיפול תחליפי או מקדים, כגון פיזיותרפיה?

    ניתן לטפל על ידי פיזיוטרפיה אולם הדבר לא בהכרח יעזור. במידה ואין שיפור על ידי פיזיוטרפיה לאחר כחדשיים ורוצים להמשיך או לחזור לפעילות הגופנית אין טעם להמשיך וכדאי ללכת לארתרוסקופיה.

    3. האם התאמצות (הליכה, כיפוף ברך המלווים בכאב) תחמיר בינתיים את המצב?

    אינני מאמין גדול בפעילות עם כאב. הכאב הוא מנגנון התראה של הגוף . אם כואב סימן שאנו עושים נזק. רק במיקרים בודדים ולפי הצורך כדאי לעבוד כנגד כאב. וזה לא במיקרה שלך.

    4. מה עושים בניתוח, מה הסיכונים, אחוזי הצלחה?

    בניתוח קודם כל עושים סקירה של תוך הברך ורואים ובודקים את שלמות האברים הפנימיים זוהיא ארתרוסקופיה אבחנתית. במידה ומוצאים קרע במניסקוס ניתן שליף או לתקן את הקרע, ואם מוצאים קרע ברצועה מחליטים מה לעשות אתה בעתיד לפי המצב שנמצא בארתרוסקופיה. זה ניתוח עם כל הסיכוניים שיכולים להיות החל מסיכוני ההרדמה, סיכוני זיהום וסיכונים של פגיעה במשהו שלא רצינו לפגוע בעת הניתוח. החל מהחתך העורי ועד החתכים והתיקונים בתוך הברך. אחוזי ההצלחה גבוהים מאד, שכן רואים את הבעיה ובמיקרים רבים מתקנים אותם. כמובן שהדבר דורש פיזיוטרפיה אינטנסיבית לאחר הניתוח.

    5. אחרי הניתוח, האם הברך חוזרת לקדמותה ולפעילות רגילה ולריצה? ואם כן - אחרי כמה זמן?

    בהתאם לפגיעה שנמצאה בניתוח כך תהיה הפרוגנוזה, ככל שהפגיעה יותר חמורה או שהפגיעה בסחוסים המפרקיים כך הנזק יכול להשפיע יותר זמן ולמנוע חזרה לרמת הפעילות שהיתה לפני כן.
    הרמה הסופית תלויה כמובן ברצון של המשתקם. ככל שהרצון וההשקעה רבים כך השיקום הסופי יהיה טוב יותר.

    6. האם בטווח הארוך הבעיה תחזור?

    יתכן והבעיה ניגרמה מבעיה מובנית ולכן יתכן שהבעיה תחזור. אולם אם תיקון טוב ושיקום נכון סיכוי טוב לחזור לפעילות מלאה ולהפתר מהבעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו