אולטראסאונד חלק עליון כף רגל שמאל

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אולטראסאונד חלק עליון כף רגל שמאל
    סמדר
    12/08/2011

    עקב נפיחות בחלק העליון של כף רגל שמאל נשלחתי לעשות בדיקת אולטראסאונד
    ובתשובה כתוב כך:

    "הודגם תהליך היפואקוגני ללא זרימת דם בגודל 1.1x0.8 ס"מ. יתכן גנגליון
    התעבות קלה של גיד EDL "

    אשמח לקבל את חוות דעתכם מה זה בדיוק ומה צריך לעשות

    תודה

    סמדר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אולטראסאונד חלק עליון כף רגל שמאל - תגובה

    ד''ר חגי אמיר
    13/08/2011

    סמדר שלום,
    מה שמצאו באולטרסאונד הוא שקית קטנה של נוזל שמקורו כניראה בגיד של מיישרי הבהונות למעלה.
    כל גיד עטוף בשרוול ריקמה שיוצר נוזל סיכוך סביב הגידים.
    במידה ויש ריבוי של נוזל מסיבה כלשהי כגון פגיעה בגיד או דלקת מסיבה אחרת לעיתים נוצרת שקית אליה מתנקז הנוזל. לשקית זו קוראים גלגליון.
    יש לודא שאכן מדובר בגנגליון, ואם כן אם זנ לא מפריע אין צורך לעשות כלום רק לודא שבעיה המקורית שגרמה להווצ רות הגנגליון נפתרה. במידה והגנגליון מפריע ניתן לנתח ולכרות אותו. במקביל יש לודא ש הבעיה המקורית נפתרה, אחרת הגנגליון עלול להתהוות מחדש.
    בהצלחה
    דר' חגי אמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו