מפרק ירך

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מפרק ירך
    דני
    14/08/2011

    שלום רב, אני גבר בן 44. בריא בד"כ. משקל 70 גובה 1.80

    לפני שנתיים, לאחר עליה של כ 20 קומות ברגל הרגשתי כאבים בתוך פרק הירך הימני
    וגם לאורך הירך עד הברך והכאב נמשך במשך שבועות ואף צלעתי.
    בבדיקה של אורטופד ספורט לפני שנתיים הוא הסתכל על צילומי אגן כולל FROG ובדק אותי ביסודיות ואבחן זאת כך - FAI - CAM TYPE RT >lt HIPS SUSP TEAR OF LABRUM SUSP ANTERIOR SUPERIOR ACETABULAR LABRAL TEAR
    בצילומי אגן BUMP מעל לצוואר וראש הפמור המעוות את הצוואר ויוצר CAM יותר מימין מאשר משמאל ושיש ככל הנראה קרע בלברום.
    אורטופד בכיר אחר אבחן זאת כ PISTOL GRIP DEFROMITY גם עם חשש לקרע בלברום אבל אמר שאין עדיין שחיקה משמעותית של המפרק ( אין אוסתיאורטריטיס ) ושזה מה שהכי חשוב.
    היות ולא רציתי להביא בחשבון ניתוח לא ביצעתי בדיקות נוספות. א
    מאז כשנתיים נמנע מפעילות כמו עליית מדרגות או ספורט היות וזה גורם לכאבים אבל כן מצליח ללכת כמה פעמים בשבוע כ 20 דקות הליכה של 5 קמש ולעלות קומה ברגל
    וא זאין כאבים.
    שלשום הלכתי לבחור כסא למשרד וכורסאות. היות וזאת חנות ענקית מצאתי את עצמי
    חצי שעה מתיישב וקם מכסאות ובודק סהכ אולי 50 פעם. בעקבות זאת החל כאב במפרק הירך ובעצם ולראשונה מזה שנתיים אני עם כאבים חזקים יותר ואף צולע.
    ברצוני לשאול
    האם אדם עם קרע בלברום בירך עקב FAI , יכול לגרום קרע משמעותי יותר עקב ישיבה וקימה מכסא כ 40 פעם כך שלעולם לא אוכל לשוב וללכת הליכות של כ 20 דקות בלי כאב?
    האם קרע לברלי בירך יכול להביא למצב של נכות עם כאב תמידי ומצב שבו לא ניתו לעלות מדרגות או ללכת קצת בקניון בלי כאבים? עד כמה זה יכול להדרדר?
    הרי רופא אחד אמר שלברום זה לא משמעותי אלא אם יש אוסטאורתריטיס ואין
    אבל השני אמר שלברום יכול לגרום לנכות
    תודה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    מפרק ירך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מפרק ירך - תגובה

    ד''ר חגי אמיר
    15/08/2011

    גלעד,
    תראה לאן הדרדרת, מלעלות 20 קומות ברגל, אינך מסוגל לעלות קומה אחת.
    אתה יושב על מספר כיסאות וכעת אינך מסוגל ללכת ללא צליעה.
    גש לאורטופד ספורט שיבצע ארתרוסקופיה במפרק הירך ויתקן לך את הקרע בלברום.
    בהצלחה
    דר' חגי אמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אתרוסקופיה

    דני
    15/08/2011

    תודה על תשובתך
    לפי מה שקראתי מעל גיל 40 פחות כדאי לעשות ארתרוסקופיה כי זה פחות מוצלח
    ועדיף לחכות עד שחיקה לגמרי ולעשות החלפת מפרק ירך
    האם נכון?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אתרוסקופיה - תגובה

    ד''ר חגי אמיר
    17/08/2011

    גלעד אתה מערבב מספר דברים.
    ארתרוסקופיה היא ניתוח שמכניסים טלסקופ דרך חור קטן בירך ומסתכלים פנימה ובמידה וניתן לתקן עושים זאת דרך שני נקבים קטנים באורך של כ- 1 ס"מ במפרק.
    לא קשור לשחיקת סחוס.
    במקרה של שחיקת סחוסים של הגיל המבוגר כדאי לחכות כמה שיותר ולא להחליף מפרק עד שהמצב חמור ואז לבצע את הניתוח.
    שני מצבים וניתוחים שונים.
    בהצלחה
    דר' חגי אמיר

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו