סדק בצלעות - איזו פעילות מותר לעשות

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • סדק בצלעות - איזו פעילות מותר לעשות
    ארז
    13/12/2011

    שלום.
    לפני כחודש קיבלתי מכה חזקה בצד ימין האמצעי של הגב, וחטפתי סדק בצלעות.
    אני נוהג להתאמן בחדר כושר עקב בעיית בלט דיסק בגב תחתון - וחוסק פעילות מגביר לי את הכאבים.
    כ-3 שבועות לא עשיתי פעילות עקב הסדק, לאחר מכן (וכנראה מוקדם מידי) התחלתי להתאמן מספר פעמים, וזה הגביר לי את הרגישות והכאבים של הסדק.
    (חשים במיוחד בכאבים בנשימה עמוקה, עיטוש ושיעול, ובהרמת היד)
    הייתי אצל אורטופד, הוא אמר לי שזו היתה טעות להתחיל אימון מלא לאחר 3 שבועות, ושאני צריך להיזהר עכשיו חודשיים, ולהתחיל את הספירה מחדש.

    1. האם אני צריך להימנע מכל פעילות ? אם כן - לכמה זמן?
    2. האם הליכה בהליכון / אופני כושר בישיבה מותרת? (פעילות לחלק התחתון)
    3. האם להיזהר מנשימות עמוקות או מהרמת יד כדי לא לפגוע בהחלמה?

    תודה רבה
    ארז

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • סדק בצלעות - איזו פעילות מותר לעשות - תגובה

    ד''ר יונה יניב
    13/12/2011

    לא חייבים להמנע מפעילות בכלל, הבעיה היחידה אלו הכאבים. יש רצי מרתון שרצים עם שברים בצלעות, פשוט כי סף הכאב שלהם שונה.
    הבעיה עם שברי צלעות אלו הכאבים והעובדה שלפעמים הם באים יחד עם חבלה לריאה. אם אין לך בעיה נשימתית פרט לכאבים אינני רואה בעיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו