מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- שבר בירך תת ראשי+קיבוע ע"י 3 ברגיםמנשה10/02/2012
שלום,
אני כבן 62,לפני 10 חודשים נפלתי ושברתי את הירך.בוצע ניתוח-שחזור וקיבוע שבר תת ראשי משמאל בעזרת 3 ברגים,בצילומים שעשיתי+MRI מפרק ירך נראה ש"נראה קו שבר עדין סבקפיטלי אך העמדה טובה,ללא תזוזה.רושם שהשבר באיחוי מתקדם,ראש הפמור נראה תקין ללא עדות ל-AVN ללא נוזל מוגבר במפרק,אוסטאופיטים קטנים בהיקף ראש הפמור מימין,נוזל מוגבר במידה מינימלית גם מימין"לסיכום:איחוי טוב,ללא עדות לתזוזה או AVN בשבר בפמור המקורב משמאל
כיום אני סובל מכאבים אך מתהלך בדר"כ בכוחות עצמי עם צליעה קלה (הרגל התקצרה בכ-ס"מ)
בצילום עדכני לאחרונה- AP נמצא שאחד משלושת הברגים מעט חודר והומלץ לי לעבור ניתוח להוצאת 3 הברגים.
נאמר לי שיש סכנה שאם לא יצליחו להוציא את הברגים יהיה צורך בהחלפת המפרק כולו. יש לציין שאני חולה סכרת,לב,לחץ דם ומעשן
שאלותי הם:
1)כיצד מוציאים את הברגים? ע"י איזה מכשיר-מברג/פלייר/מכשיר אחר?
2)מה הסיכונים/סיבוכים בניתוח מעין זה?
3)האם הניתוח מצריך שיקום לאחריו? כמה זמן?
4)מתי אפשר לחזור לפעילות תקינה?
5)האם לאחר הוצאת הברגים הרגל נחלשת ויש סכנה גדולה יותר לשבר חדש באותו אזור?
6)האם לאחר הוצאת הברגים נותרים חורים בעצמות? איך הם מתמלאים?
7)האם יש סכנה שבהוצאת הברגים לא יהיה ניתן להוציאם בשלמות ואז יחליפו לי את המפרק?
8)האם לאחר הוצאת הברגים חולפים הכאבים?
9) האם עדיף להישאר עם הכאב הקיים מאשר לקחת סיכון?
10)מה סיכויי ההצלחה של ניתוח כזה?
אשמח לקבל תשובות בהקדם האפשרי.תודה רבה מראש ושיהיה לכולנו שפע של בריאות (-:* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר שבר בירך תת ראשי+קיבוע ע"י 3 ברגים - תגובה
ד''ר אלון בורג14/02/2012שלום רב
1)כיצד מוציאים את הברגים? ע"י איזה מכשיר-מברג/פלייר/מכשיר אחר? על ידי מברג, דרך חתך בעור.
2)מה הסיכונים/סיבוכים בניתוח מעין זה? זיהום מקומי בעיקר.
3)האם הניתוח מצריך שיקום לאחריו? כמה זמן? לא
4)מתי אפשר לחזור לפעילות תקינה? תוך מספר ימים
5)האם לאחר הוצאת הברגים הרגל נחלשת ויש סכנה גדולה יותר לשבר חדש באותו אזור? לא. הברגים סיימו את עבודתם.
6)האם לאחר הוצאת הברגים נותרים חורים בעצמות? איך הם מתמלאים? מתמלאים בעצם.
7)האם יש סכנה שבהוצאת הברגים לא יהיה ניתן להוציאם בשלמות ואז יחליפו לי את המפרק? לא מיידית. במידה ולא מצליחים להוציא את הברגים ולא מדובר בבורג שבולט אז לפעמים מחליטים להשאיר.
8)האם לאחר הוצאת הברגים חולפים הכאבים? לא תמיד ולא כל הכאבים.
9) האם עדיף להישאר עם הכאב הקיים מאשר לקחת סיכון? תלוי במידת הכאב.
10)מה סיכויי ההצלחה של ניתוח כזה? תלוי מה אתה מגדיר הצלחה. במידה ואכן הכאבים נגרמים על ידי בורג שבולט, אזי הוצאתו בד"כ תגרום לירידה משמעותית בכאבים.
בברכה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
כאבים בירך וברך שמאל
בן 32 סובל מכאבי גב קשים כ7 שנים
כאבים בזרת בכף רגל ימין
כאבי גב-נגע ליטי- צד שמאל למטה
אוסטופורסיס- כאבים בעצמות ללא שברים
פענוח כאבים בעצם הזנב - בדיקת MRI
כאבי גב תחתון חוזרים ונשנים עם הקרנה לרגל ימין
בדיקת מיפוי עצמות וכאבים בעמוד שדרה
בוהן כף הרגל רדומה אצל חייל בטירונות
ערוץ הבריאות
האם אורח חייכם בריא?
.jpg)
.jpg)
.jpg)





.jpg)



.jpg)
