שבר בירך תת ראשי+קיבוע ע"י 3 ברגים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שבר בירך תת ראשי+קיבוע ע"י 3 ברגים
    מנשה
    10/02/2012

    שלום,
    אני כבן 62,לפני 10 חודשים נפלתי ושברתי את הירך.בוצע ניתוח-שחזור וקיבוע שבר תת ראשי משמאל בעזרת 3 ברגים,בצילומים שעשיתי+MRI מפרק ירך נראה ש"נראה קו שבר עדין סבקפיטלי אך העמדה טובה,ללא תזוזה.רושם שהשבר באיחוי מתקדם,ראש הפמור נראה תקין ללא עדות ל-AVN ללא נוזל מוגבר במפרק,אוסטאופיטים קטנים בהיקף ראש הפמור מימין,נוזל מוגבר במידה מינימלית גם מימין"לסיכום:איחוי טוב,ללא עדות לתזוזה או AVN בשבר בפמור המקורב משמאל
    כיום אני סובל מכאבים אך מתהלך בדר"כ בכוחות עצמי עם צליעה קלה (הרגל התקצרה בכ-ס"מ)
    בצילום עדכני לאחרונה- AP נמצא שאחד משלושת הברגים מעט חודר והומלץ לי לעבור ניתוח להוצאת 3 הברגים.
    נאמר לי שיש סכנה שאם לא יצליחו להוציא את הברגים יהיה צורך בהחלפת המפרק כולו. יש לציין שאני חולה סכרת,לב,לחץ דם ומעשן
    שאלותי הם:
    1)כיצד מוציאים את הברגים? ע"י איזה מכשיר-מברג/פלייר/מכשיר אחר?
    2)מה הסיכונים/סיבוכים בניתוח מעין זה?
    3)האם הניתוח מצריך שיקום לאחריו? כמה זמן?
    4)מתי אפשר לחזור לפעילות תקינה?
    5)האם לאחר הוצאת הברגים הרגל נחלשת ויש סכנה גדולה יותר לשבר חדש באותו אזור?
    6)האם לאחר הוצאת הברגים נותרים חורים בעצמות? איך הם מתמלאים?
    7)האם יש סכנה שבהוצאת הברגים לא יהיה ניתן להוציאם בשלמות ואז יחליפו לי את המפרק?
    8)האם לאחר הוצאת הברגים חולפים הכאבים?
    9) האם עדיף להישאר עם הכאב הקיים מאשר לקחת סיכון?
    10)מה סיכויי ההצלחה של ניתוח כזה?

    אשמח לקבל תשובות בהקדם האפשרי.תודה רבה מראש ושיהיה לכולנו שפע של בריאות (-:

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבר בירך תת ראשי+קיבוע ע"י 3 ברגים - תגובה

    ד''ר אלון בורג
    14/02/2012

    שלום רב
    1)כיצד מוציאים את הברגים? ע"י איזה מכשיר-מברג/פלייר/מכשיר אחר? על ידי מברג, דרך חתך בעור.
    2)מה הסיכונים/סיבוכים בניתוח מעין זה? זיהום מקומי בעיקר.
    3)האם הניתוח מצריך שיקום לאחריו? כמה זמן? לא
    4)מתי אפשר לחזור לפעילות תקינה? תוך מספר ימים
    5)האם לאחר הוצאת הברגים הרגל נחלשת ויש סכנה גדולה יותר לשבר חדש באותו אזור? לא. הברגים סיימו את עבודתם.
    6)האם לאחר הוצאת הברגים נותרים חורים בעצמות? איך הם מתמלאים? מתמלאים בעצם.
    7)האם יש סכנה שבהוצאת הברגים לא יהיה ניתן להוציאם בשלמות ואז יחליפו לי את המפרק? לא מיידית. במידה ולא מצליחים להוציא את הברגים ולא מדובר בבורג שבולט אז לפעמים מחליטים להשאיר.
    8)האם לאחר הוצאת הברגים חולפים הכאבים? לא תמיד ולא כל הכאבים.
    9) האם עדיף להישאר עם הכאב הקיים מאשר לקחת סיכון? תלוי במידת הכאב.
    10)מה סיכויי ההצלחה של ניתוח כזה? תלוי מה אתה מגדיר הצלחה. במידה ואכן הכאבים נגרמים על ידי בורג שבולט, אזי הוצאתו בד"כ תגרום לירידה משמעותית בכאבים.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו