שבירת פרק כף יד

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שבירת פרק כף יד
    נורית (בדוי)
    26/03/2012

    שלום רב,

    אמי קשישה ששברה את פרק כף ידה הימנית לפני כחודש וחצי. בתחילת חודש פברואר

    בפענוח הצילום שנערך לה כ-10 ימים אחרי הארוע נכתב - "מצב לאחר שברים ברדיוס ואולנה המרוחקים".

    אתמול ערכנו לה צילום והפענוח אמר "עמדה טובה , סימני קלוס גס" - שאלתי מה זה אומר?

    לציין שלפני הצילום האחרון נגשנו לאורתופד והוא על סמך בדיקה ידנית אמר שהשבר
    טרם התאחה והוא ממליץ על גבס לתקופה של עוד חודש וחצי.

    היום אגש אליו עם הפענוח והדיסק אך אודה לכם על תשובתכם

    לציין שהבנו שמדובר בשני שברים ושהיא רסקה את היד , לא הצליחו לשחזר לה עצם והעדפנו טיפול שמרני על ניתוח
    כי מדובר באישה לא בריאה סוכרתית , כלי דם וכו' ופחדנו לסכן את חייה.


    תודה רבה על תשובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שבירת פרק כף יד

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבירת פרק כף יד - תגובה

    ד''ר יונה יניב
    26/03/2012

    הסיפור קצת מבולבל אבל אנסה לראות אם הבנתי נכון - שבר לפני כחודש וחצי - אין שום צורך בזמן נוסף בגבס. באנשים מבוגרים רצוי להפעיל די מהר וסביר להניח שהשבר מחובר, גם אם אולי לא כל כך נראה בצילום.
    אשה מבוגרת עם מחלות רקע - צדקתם כשהחלטתם על טיופל שמרני.
    לפי הצילום - עמדת השבר תקינה, כך שאכן טיפול בגבס מספק.
    מקוה שהצלחתי לענות על שאלותיך. בעיקרון - חודש וחצי לאחר שבר ברדיוס ואולנה דיסטלים - אין צורך יותר בגבס עבל יש צורך בטיפוי פיזיותרפיה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובתי לתשובתך

    נורית
    01/04/2012

    שלום רב דר' יניב,

    אני מנסה כבר יומיים להגיב לתשובתך אלי ואיני מצליחה לשלוח משום מה , ניסיונותיי מעלים חרס, מקווה שהפעם תקבלי ותקראי.

    ראשית אני רוצה להודות לך על תשובתך המהירה והמפורטת בדבר אמי הקשישה והגבס.


    נפגשתי עם האורתופד בקשר לאמי והוא לאחר שראה את הצילום האחרון אמר שהשבר לא התאחה אך יחד עם זאת שהוא יושב טוב והוא מעוניין להורידו מיד לאחר הפסח (רק אז)


    שאלתי האם השהות הנוספת, עוד שבועיים, עלולה לגרום נזק לעור ביד של אמי ? ליד עצמה אני די לחוצה מזה ..... דרך אגב יש לה כאבים on and off .


    בסה"כ היא תשהה חודשיים וחמישה ימים.


    אמר שלאחר מכן מיד נצטרך להתחיל בפיזיותרפיה ושהיד תחזור רק לתפקוד חלקי.


    תשובתך נטעה בי ביטחון, באתי מוכנה לאחר הסברייך ושמחתי לשניכם אותה דעה
    (הוא רק האריך לה קצת....)


    כך שעזרת לי מאוד מאוד ועל כך תודתי.


    בברכת חג פסח שמח וכשר


    נורית - בדוי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו