שבר בקרסול

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שבר בקרסול
    אבי
    19/07/2012

    במהלך צניחה נגרם לבני (חייל סדיר קרבי) שבר בקרסול ימין "ללא סימני דפורמציה". השבר הוא בפטישון ליטרלי (פיבולה דיסטל) וללא תזוזה ניכרת. כן צויין -"התנועה בקרסול טווח שמור. בברך טווח תנועה מלא ללא כאבים". הקרסול גובס למשך 5-6 שבועות ללא דריכה, כל עוד השבר ישאר באותו מנח. אם השבר יזוז - לנתח. צילום ביקורת לענין זה - כל שבוע. עד כאן האמור בתיעוד. כעת (3 ימים לאחר התאונה) הנפיחות כנראה ירדה מעט והכאבים פחתו. מתנייד עם קביים.השאלות: 1. בשל אופיו הטמפרמנטי אין הוא שוהה בשכיבה כל היום וכן אינו עם רגל מורמת כלל. האם השבר יכול לזוז בשל התניידות מרובה שלו יחסית (אם כי במתינות). האם קפיצות על הרגל הבריאה (בעת דידוי) יכולות לגרום לתזוזת השבר.האם חובה עליו להמצא בשכיבה ועם רגל מורמת. 2. האם גבס קל עדיף. 3. אם לא ידרש ניתוח - אילו מגבלות צפויות לו, איזה טיפול ידרש לו ואיזה תקופה. 4. אם ינותח לאיחוי השבר - מתי יוכל (בהעדר סיבוך) לשוב לפעילותו הצבאית הכרוכה בהליכה, מסעות ארוכים וכולי 5. אם ינותח- אילו מגבלות צפויות בעתיד. תודתי מראש על מענה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שבר בקרסול

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבר בקרסול - תגובה

    ד''ר אלון בורג
    20/07/2012

    שלום רב
    שבר ללא תזוזה מטופל בד"כ על ידי גיבוס בלבד.
    במידה והשבר יציב (ניתן לבדוק במרפאה תחת שיקוף) ניתן גם לדרוך על הרגל בגבס.
    אין השפעה מבחינת דידוי וכולי.

    בברכה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו