פריצות דיסק + בעיית ברך

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • פריצות דיסק + בעיית ברך
    יעל
    02/11/2012

    שלום רב,

    מראש מצטערת על הפנייה, ועל אורך ההודעה, אין לי יותר מדי אופציות, אני חיה בחו"ל כרגע (ארופה - עבודה) ואין לי יותר מדי מה לעשות לצערי...

    רקע:
    בת 30
    פציעה בצבא
    2 פריצות דיסק +בקע גב תחתון סי טי אחרון בוצע לפני הרבה זמן.

    אדלג על בעיות שלב בניינים ואגיע לבעיה העכשוית:
    בדרך כלל ההקרנות כאב מפריצת הדיסק (זה כאב קבוע ויומיומי אצלי היו בגב התחתון ולרגל שמאל, לפני כחודש התחיל כאב חזק מאוד עם הקרנות (עד כדי צליעה) לרגל ימין?! לא יכולה לשבת לא יכולה לעמוד...

    במקביל כשאני מכופפת את רגל ימין כשיש עליה משקל נשמע צליל מזעזע (אין לי איך לתאר אותו חוץ מכמו שדלת חורקת אולי... אבל לא בדיוק).
    להלן 2 בעיות שאין לי מושג אם יש קשר ביניהן.

    בברך אין כאב חוץ מדקירה חזקה מאוד פעם בכמה זמן...אבל החריקה קבועה, ושומעים אותה חזק מאוד, בעיקר כשאני יורדת במדרגות.
    בנתיים כאבי הגב/ירך/רגל הפכו ליות יותר ויותר מזעזעים ולפני 3 ימים איבדתי תחושה ב3 אצבעות בכף הרגל וכל כמה דקות הרגל "נרדמת" בעיקר מהברך ומטה, אם זה בישיבה, הליכה או שכיבה + כאבי תופת (ופיתחתי כבר סף כאב גבוה).

    ביצעתי צילומי רנטגן של הברך והיום בבדיקה אצל הרופא עלה:
    הכאבי גב - אין מה לעשות, זה הפריצות דיסק הכאב יעלה וירד (לא ברור מה יקרה עם איבוד התחושה באצבעות וההרדמות של הרגל.
    ברך - אין חריגות בצילומים (היא אפילו לא ראתה אותם רק הסתמכה על הדף שצורף מהמרפאה שביצעה את הצילומים (יתכן שיש להם מומחכה שמבצע את הניתוח צילום?) ובנוסף היא אף פעם לא בדקה אותי פיזית חוץ מלשמוע את הברך).
    אז התשובה הייתה שאין בעיה בצילום... ולמה זה עושה את הרעש וכואב לא ברור. אבל אין מה לעשות.

    הטיפול שניתן - כדורים נגד כאבים שאני מעדיפה לא לקחת.
    ההפניה לביצוע MRI לגב.

    השאלות שלי הן:
    1. האם ניתן לראות בעיות סחוס בצילום רנטגן? כי אני לא רופאה אבל חוששת שאולי יש בעיה בסחוס ולא בעצם...
    כמו מה נשמעת הבעיה עם הברך?
    2. שאלה מוזרה אבל אין לי ברירה, כמה עולה ביצוע בדיקת הMRI בארץ. העלות כאן היא מאוד מאוד גבוה...

    כמובן שאשמח לקבל כל המלצה אחרת!

    אני סובלת מאוד ובעיקר בחודש האחרון בגלל הכאב, אין רגע שאני לא מרגישה את הכאב... משנה תנוחות ישיבה, שכיבה, כשלפעמים זה עוזר לכמה דקות ואז שוב כאב נוראי ביותר.
    זה פוגע לי בשינה, באיכות חיים ומתחיל להגיע גם לעבודה (סירבתי לחופשת המחלה אותה רצתה לתת לי הרופאה בשל נסיבות העבודה).
    בנסיעות זה סיוט כפול... לעמוד, לפעמים לא אופציה...

    בבקשה! אשמח לכל עצה אני כבר לא יודעת מה לעשות.
    בבקשה!

    תודה מראש,
    יעל

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    פריצות דיסק + בעיית ברך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האם יש אפשרות לתגובה בבקשה?

    יעל
    05/11/2012

    תודה!!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • פריצות דיסק + בעיית ברך - תגובה

    ד''ר אלון בורג
    12/11/2012

    שלום רב
    לדעתי אין קשר בין הכאבים לאורך הרגל שמתאימים לפריצת דיסק לבין הכאבים בברך.
    לגבי פריצת הדיסק, יש לשקול לאחר ביצוע הMRI זריקה מקומית לפי הגובה בו הדיסק מפריע. במידה ויש החמרה יש לשקול טיפול ניתוחי.
    לגבי הברך קשה לתת עצה בלי לבדוק, ייתכן בעיה במניסקוס או שיש פליקה שזו מן רצועה בברך שמשתפשפת.
    אין לי מוזג כמה עולה MRI בארץ.

    בברכה
    ד"ר אלון בורג

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו