שבר עצם הירך- דחוף

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שבר עצם הירך- דחוף
    דחוף
    08/11/2012

    שלום,
    אבא בן 65, החליק, עקב הנפילה,
    צילום אגן וירך ימין: פמור ימין: שבר סגמנטלי מידשפת ופרטרוכנטרי
    מהלך הניתוח- קיבוע פנימי בעזרת PET ארוך.
    ללא דריכה על הרגל 6 שבועות.
    ולאחר מיכן תהליך שיקום.
    הבנתי מהרופא שאיחוי לוקח עד חצי שנה, ולאחר 6 שבועות מותר דריכה.
    אז אם מותר לדרוך לאחר 6 שבועות ואין איחוי
    1) זה לא יעקם את הרגל/ הליכה?
    2) הקיבוע יזוז ממקומו יתאחה עקום?
    3) כמה זמן בערך עד שיוכל ללכת ללא עזר?
    4) מה ההבדל בין פלטינה לבורג PET?
    האם בקיבוע כזה הולכים רגיל (ללא צליעה) לאחר שיקום?
    תודה מראש..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שבר עצם הירך- דחוף

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבר עצם הירך- דחוף - תגובה

    ד''ר יונה יניב
    08/11/2012

    1. זה לא שבר אחד אלא מספר שברים
    הקבוע במסמר ארוך, כנראה PFN ולא כפי שרשמת. חבור ראשוני המאפשר דריכה - בעיקר של השבר הפרטרוכנטרי לוקח כ6 שבועות. החלמה מלאה יכולה לקחת מספר חדשים. יש פרוטוקול טיפולי בפיזיותרפיה ויתכן שיזדקק ללכת עם מקל תמיד בלי קשר לסוג הקבוע
    2. ללכת עם קבוע של מסמר ניתן במקרים רבים לבצע מיידית לאחר הניתוח כי הכוחות עוברים דרכו.כאן ייתכן ויש אלמנט של חוסר יציבות, אינני יודעת בדיוק איך נראה השבר ולכן לא ניתן לענות ספציפית
    3. פלטינה זה שם עממי לפלטה וברגים ולא מתאים במקרה זה. חוץ מזה שוב - בחירת המכשיר המקבע נעשית ע"פ השבר/ים ולפי בחירת המנתח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו