שבר בצוואר הירך

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • שבר בצוואר הירך
    שוש
    23/05/2013

    שלום,

    אבי, בן 70 עבר לפני כשנה וחצי החלפת מפרק ירך. השיקום היה מהיר יחסית ותוך זמן קצר כבר החל ללכת ללא מכשיר עזר.
    לפני כשבוע , נפל ושבר את צוואר הירך ברגל השנייה. עבר ניתוח ביום למחרת וכעת נמצא בבית , ממתין לפיזיותרפיה.
    נראה כי לוקח זמן רב יותר להחלמה והוא איננו יכול ללכת עם הליכון כפי שהיה בניתוח הקודם ונמצא בכסא גלגלים.
    שאלותיי הן: מהם סיכויי ההחלמה מניתוח כזה? עד כדי חזרה למצב תפקודי מלא כפי שהיה טרם הנפילה? האם העובדה שכרגע מתקשה בהליכה ונזקק לכסא רומזת על העתיד ? או שפיזיותרפיה טובה יכולה לתת מענה כפי שהיה בניתוח הקודם והוא ישוב לתפקוד מלא?

    אודה לתשובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    שבר בצוואר הירך

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שבר בצוואר הירך - תגובה

    אורן לרנר
    23/05/2013

    שלום שוש,
    חיזוי סיכויי החלמה הוא דבר לא מדויק כמובן, ומורכב מהרבה מאוד משתנים כגון איכות הניתוח, אופי המטופל, טיב השיקום הפיזיותרפי, רקע רפואי וכן הלאה. ההתאוששות המהירה של אביך מהניתוח הראשון היא בהחלט נקודה שניתן לשאוב ממנה עידוד, אך יש לזכור שכעת עליו להסתמך על רגל שזה מכבר נותחה ושוקמה בעצמה, ונשאלת גם השאלה לגבי תעצומות נפש הנדרשות לשיקום מסוג זה, בפעם השנייה בזמן קצר יחסית. מה שמטריד הוא נושא כסא הגלגלים - אני מקווה שאת מתכוונת שהוא מתניד לרוב איתו, אבל גם הולך מידי פעם. אם לא זה המצב, יש לברר מה הסיבה (כאב, מוטיבציה וכן הלאה) ולדרבן לעשות כן. תאורטית יש סיכוי להחלמה טובה מאוד, אך אין לדעת אם יאלץ להיעזר בהליכון או במקל בסופו של תהליך.
    מה שברור הוא, שלאחר שלב הניתוח עצמו, יש חשיבות לתדירות ולאיכות הטיפול הפיזיותרפי לשיקום אביך.

    בברכה,
    אורן לרנר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך ניתוח צוואר ירך

    שוש
    12/06/2013

    בהמשך להודעתי מלפני מס' שבועות.

    אבי החל ללכת עם הליכון ועושה פיזותרפיה פעמיים בשבוע +תרגילים בבית.
    יש התקדמות אך באיטיות רבה ומועטה בכל פעם. אין קפיצה של ממש בסה"כ.
    בשבועיים האחרונים החל לכאוב לו ברגל של הניתוח אך לא במקום הניתוח אלא בשוק של אותה רגל. הכאבים מופיעים רק כאשר הולך/עמידה ולא במנוחה. יש לציין גם נפיחות קלה לאורך כל הרגל של הניתוח.

    שאלותיי הן:
    1. האם כאבים בשוק והנפיחות הינם חלק מההחלמה של הניתוח? האם ייתכנו לאחר ניתוח כזה?
    2. נראה כי כאבים אלו משפיעים על התקדמות תהליך ההחלמה. מה ניתן לעשות על מנת לזרז התקדמות?

    אודה לתשובתכם.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך ניתוח צוואר ירך - תגובה

    אורן לרנר
    17/06/2013

    שלום שוש,
    אני שמח לשמוע שאביך מתקדם בשיקום. קצב השיקום הוא בד"כ איטי, בייחוד לאור המקרה בספציפי, כך שאין לך מה לדאוג מבינה זו.
    נפיחות מקומית באזור הניתוח, וכן לאורך הגפה המנותחת שכיחים מאוד אחרי ניתוח כזה ונובעים,בין היתר, מירידה בניידות, ירידה בתפקוד הלימפתי ועוד. חשוב מאוד לעקוב אחר הנפיחות והכאב, ולשים לב שלא מתפתח DVT - פקקת ורידים עמוקים.
    אני בטוח שאביך נמצא בידיים טובות והפיזיותרפיסט/ית יודעים כיצד לטפל בו, גם מבינת הכאב המטריד.

    בברכה,
    אורן לרנר.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו