מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- אסימטריה של קרניים קדמיותדניאלה16/02/2016
שלום לך ד"ר,
אני בשבוע ה- 32, בת 41
בסקירה מאוחרת נצפו רוחבי החדרים 8.8 ו- 7.4 מ"מ.
בסקירה המכוונת שאליה הופניתי ע"י הרופא הסוקר כדי לוודא שאין החמרה, הם נצפו ברוחב 9 ו- 10 מ"מ (לאחר 3 שבועות).
היום, כחודש אחרי, בוצעה סקירה מכוונת נוספת למוח העובר והכל היה תקין למעט אסימטריה של הקרניים הקדמיות של החדרים הלטרליים, 8 ו- 12.
הופניתי לנוירוכירוגיה בבי"ח לבדיקה מקיפה ושם נאמר לי שראשית יבצעו סקירה מקיפה ורק אם יהיה צורך יפנו ל- MRI ומעבר במידת הצורך.
כל שאר הבדיקות, כולל אקו לב עוברי ומי שפיר+צ'יפ יצאו תקינות, למעט TORCH שטרם קיבלתי התוצאות.
הרופא הסוקר מהיום אמר שלמרות שהוא מפנה אותי לבי"ח נראה לו שיהיה בסדר כי הקרניים האחוריות תקינות וכך גם כל מבנה המוח אבל אשמח לדעתך עד כמה זה עשוי להיות חמור או מה זה אומר...? ):
תודה מראש עבור תגובתך* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אסימטריה של קרניים קדמיות - תגובה
ד``ר רון ברדין16/02/2016דנה שלום
ללא ספק ייעוץ "בעל פה" ללא בדיקה שונה בתכלית השינוי ולא מלא בהשוואה לבדיקה שבה הבודק מתרשם בעיניו ובהתאם הערכתו. מאחר וביצעת סקירה מכוונת למח ומאחר ומדובר במימצא בדיד ללא מימצאים חריגים אחרים כאשר שאר אנטומית המח תקינה בירור כרומוזומלי תקין כך שבהחלט משדר אופטימיות . ההרחבה איננה בדרגת חומרה חמורה. יחד עם זאת יש צורך במעקב סונוגרפי לראות האם דינמיקה ברוחב בחדרים וייעוץ נויורולוג ילדים ובהתאם החלטה על אופן מעקב .
בהצלחה* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה
דניאלה16/02/2016תודה רבה עבור תגובתך!
עד היום לא דובר איתי לגבי קרניים קדמיות, כל המושג הזה חדש לי לחלוטין מאחר ועד היום דובר על רוחב חדרים. האם זה משהו שמתפתח עם ההריון או שייתכן ועד עכשיו הוא היה תקין לעומת החדרים וכעת הקרניים אסימטריות והחדרים תקינים?
אני מבינה שיהיה לך קשה לענות בלי לראות את כל החומר אך תשובה עקרונית לשאלתי תעזור לי בינתיים עד לבירור המעמיק יותר.
תודה רבה!* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתגובה - תגובה
ד``ר רון ברדין16/02/2016דנה
אני מניח שאת יודעת שבמח יש מערכת חדרים בתוכה נימצא נוזל. הקרניים הקדמיות הן חלק ממערכת החדרים למעשה המשכית לחדרים הלטרליים. נקראים קרניים קדמיים הכוונה לחלק הקדמי של החדרים. הרחבה של חדרי המח נותנת גם את ביטוייה בקרניים הקדמיים. לכן לא תפתיע תשובה המציינת הרחבת חדר וקרן קדמית
שוב בהצלחה
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם סובלים מחרדות?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)


.jpg)
