אקו לב עובר- מנסה להבין את משמעות ממצאים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אקו לב עובר- מנסה להבין את משמעות ממצאים
    סיון
    17/08/2016

    שלום רב

    בת 35, הריון שני, ספונטני, עובר זכר, שבוע 20. שקיפות עורפית גבולית (2.5), סקירה ראשונה סהכ תקינה אך נמצא מוקד אקוגני כפול בחדר שמאל ו TR. חלבון עוברי תקין ((1:1500 ללא חריגה מיוחדת של אף אחד מן הערכים). מי שפיר וציפ גנטי תקינים. היום ביצעתי אקו לב עובר. נאמר לי שהבדיקה תקינה אך עדיין יש TR קל. לא נמצאו ממצאים נוספים בעייתיים. הומלצה ביקורת בשבוע 28. ייעוץ גנטי נקבע לאחרי הסקירה השניה. אין בעיות גנטיות במשפחה ובדיקות של לפני ההריון תקינות.
    מה המשמעות של הממצא? האם זה יכול להיות קשור לשקיפות המוגברת? בסקירה הראשונה כשנמצא ה TR הרופא אמר שלשלב זה של ההריון זה תקין, ושלרוב נעלם בהמשך.. מה המשמעות שעדיין לא נעלם?

    תודה רבה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • אקו לב עובר- מנסה להבין את משמעות ממצאים - תגובה

    פרופ` ישראל מייזנר
    19/08/2016

    TR זהו קיצור של tricuspid regurgitation, או בשפה פשוטה, חזרה של דם מהעליה לחדר הימני בעת התכווצותו. בעוברים TR קל מדגים למעשה ממצא הנחשב לתקין, ולכן לא הייתי מתרגש ממנו. הממצא צפוי לחלוף עם הזמן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו