מה המשמעות של חדרים רחבים במוח?

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • מה המשמעות של חדרים רחבים במוח?
    אילנית מנשה
    10/03/2008

    שלום לך ד"ר אילן גור,
    לפני כשנה ילדתי תינוק בשבוע 25 במשקל 734 גרם, שמו אלעד הוא אושפז במשך 4 וחצי חודשים
    הונשם במשך חודשיים וקיבל חמצן תקופה ארוכה, בימים הראשונים היה לו דם בריקמת המוח בדרגה 2, היום הוא תינוק מתוק ומתפתח לפי הקצב שלו, בביה"ח באולטראסונד האחרון אמרו שהם לא רואים דם, אך אתמול עשינו אולטראסונד ואמרו שהם רואים חדרים רחבים אך רצוי שנעשה את הבדיקה שוב בביה"ח כי אין להם את כל הכלים לבדיקה זו(ט.ר.מ).
    אני חרדה ולא רגועה.
    אשמח לשמוע את חוות דעתך.
    תודה, אילנית

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חדרים רחבים במוח

    ד''ר אילן גור
    10/03/2008

    לאילנית בקר טוב,
    מתפלא אני שלא הוסברה לך משמעות המימצא בבדיקת US שנעשה לתינוק שלך במהלך אישפוזו בפגיה.
    התינוק סבל מדימום בחדרי המוח שמוגדר כדרגה 2 וזה אומר דימום עם הרחבת חדרים ללא פגיעה ברקמת המוח. מימצא זה מחייב מעקב ולראות שהחדרים לא גדלים יותר מדי ואז יוצרים לחץ על רקמת המוח. זוהיא הסיבה שנתבקשת לבצע בדיקות מעקב ואכן רצוי שהם ייעשו באותו מכון שעשה בדיקות אלה בעבר על מנת שיוכלו להשוות בין המימצאים. באם הדימום היה בדרגה 2 הרי הסיכוי לנזק מוחי קטן וזה מאד מעודד לגבי פג שנולד כ"כ צעיר וכ"כ קטן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו