אוכל לפג שנולד בשבוע 27

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אוכל לפג שנולד בשבוע 27
    ליאת
    08/04/2008

    שלום,

    ילדתי לפני כ 10 חודשים תאומים לאחר IVF בשבוע 27, לאחר רעלת הריון, הילדה נולדה במשקל 870 גרם והילד במשקל 565 גרם, הונשם כשבועיים, והיה מחובר לחמצן משך 6 חדשים.
    היום הם בני 7 חודשים (מתוקן), הילד כבר ללא חמצן מזה מספר חודשים ב"ה, אבל אני חווה מדי יום מריבות בנושא האוכל.
    הילד אוכל רק מתוך שינה ובוכה כל הזמן בשעת האוכל כאשר הוא ער, אין לו תחושת רעב, הוא יכול להיות גם 16 שעות ללא אוכל וזה כאילו לא מזיז לו בכלל, הוא מעולם לא בכה לאוכל.
    הילדים שוקלים היום כ 6 קילו בקירוב, ואני ממש חרדה בנושא האוכל, אני מרגישה כאילו אני דוחפת להם בכוח אפילו שהם מתנגדים לזה.
    האם הדבר הגיוני ?? מה ניתן לעשות ? אנחנו כבר מטופלים במרפאת אכילה אך עד כה ללא הצלחה בכלל.

    נא עזרתך הדחופה.


    תודה.

    ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אוכל לפג שנולד בשבוע 27

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • משהו לא מסתר לי

    ד&
    09/04/2008

    בקר טוב לך,
    הילד לא אוכל לפי דברייך והוא שוקל באותו משקל כמו אחותו למרות שנולד קטן יותר והיה חולה יותר. מכאן אני מסיק שהאנרגיה שאת משקיעה עוזרת והוא הדביק את הפער. האם ניסית לא לרוץ אחריו עם אוכל יותר מיממה? מה יראה לדעתך באם לא תאכילי אותו 3 ימים אלא רק כאשר יבקש? האם לדעתך הוא ירעב למוות?
    הייתי מנסה להאכילו רק כאשר מבקש למשך מספר ימים ורואה מה קורה אתו.
    קשה לי לייעץ מרחוק כאשר את כבר מטופלת הן במרפאה הרגילה והן במרפאה של בעיות האכלה.
    אולי כדאי לנסות את ההצעה שלי
    אשמח לקבל תגובה להצעתי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תגובה להצעתך

    ליאת
    09/04/2008

    ראשית אני מודה לך על תגובתך המהירה
    הילד שוקל כיום 5.5 ק"ג (הוא בן עשרה חודשים - מתוקן 7 חודשים)
    הוא עולה במשקך כיוון שאני מאכילה אותו כאשר הוא ישן
    הילד עבר ניתוח הרניה לפני חודשיים, הגענו לניתוח בבוקר כאשר הילד בצום משעה 20:00 בערב
    אחרי הניתוח עלינו למחלקה והילד לא "ביקש" לאכול, רק בשעה 18:00 נתתי לו לאכול - הילד לא אכל כמעט יום שלם. ביום שגרתי הילד אוכל ארוחה האחרונה בשעה 20:00 בערב ולמחרת בבוקר הוא קם בשעה 6:00 ואוכל רק בשעה 8:00 בבוקר, הוא לעולם לא בכה לאוכל. האם זה דבר נורמלי???? כאשר הוא ער ורואה את הבקבוק עושה לו בחילה ורצון להקיא, גם כאשר אוכל בשינה אם מתעורר באמצע ומגלה שהוא אוכל, הוא מקיא את כל מה שאכל.
    האם לדעתך הילד ידרוש לאכול אם לא יאכל יום שלם? והאם זה לא יזיק לו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ד&
    09/04/2008

    בזמן הניתוח הילד קבל נוזלים ולכן לא היה רעב
    הייתי מנסה את מה שאמרתי
    לא ציינת מה אמרו במרפאת הפרעות אכילה לגביו?

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • המשך

    ליאת
    09/04/2008

    ד"ר אילן גור ערב טוב
    שכחתי לציין כי במהלך הניתוח וגם לאחריו הילד לא חובר לנוזלים
    הופננו לטיפול בבית חולים אלי"ן בירושלים שם נאמר לי כי לא ניתן לטפל בנושא האכלה מבקבוק ושעליי לנסות להסמיך לו את האוכל ולתת לו בכפית ובנתיים להמשיך להאכיל מתוך שינה משום שאנו רוצים שהילד יעלה במשקל.
    השאלה שלי האם זה הגיוני לתת לו ארוחות שלמות בכפית? האם זה טוב להמשיך להאכיל כשהוא ישן? מצד אחד הוא אכן עולה במשקל, מצד שני אין לו מושג שהוא אוכל ולכן האוכל לא נכלל בשגרת היום שלו. יש לציין שהתחלתי לתת לילד פירות וירקות בכפית - מאד קשה לו לאכול בכפית גם אז כשהאוכל בפה הוא חש בחילות ורצון להקיא ואף בדרך כלל מקיא
    שאלה נוספת - הילד ישן לילה שלם במשך 10 שעות בערך וכאשר הוא קם אני מחכה עוד שעתיים ואז מאכילה, נראה לך הגיוני שהילד לא רעב אחרי לילה שלם?
    האם היית ממליץ לי לפנות לטיפול רפואי כלשהו?
    הטענה של קלינאית התקשורת היא כי הילד סובל מטראומה בכל הקשור לאזור הפה ויש צורך לגרות לו את הפה בחפצים ממרקמים שונים, אני אכן עושה כך - הילד מכניס חפצים לפה וגם אצבעות אבל אוכל מכל סוג שהוא הוא לא מוכן ומיד מקיא.
    תודה על התייחסותך והמשך ערב טוב ליאת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • יש צורך בייעוץ של מומחים בתחום זה

    ד"ר אילן גור
    10/04/2008

    לליאת בקר טוב,
    השאלה שלך לאחר כל הפירוט מצביעה על דבר אחד:
    יש להפנותו לטיפול במרפאה להפרעות אכילה ולקבל טיפול מקצועי בתחום
    קשה לתת עצות מסוג זה בהתכתבות ללא בדיקת הילד וללא בדיקת כל ההסטוריה שלו כולל בדיקות US ראש ואולי אפילו בדיקת CT של המוח. אין לי כעת כל ספק שלילד יש בעיה רצינית ויש לדאוג שיטופל ברמה המקצועית ביותר עם אנשי מקצוע בתחום הזה כמו נוירולוגים,מרפאים בעיסוק,פיזיוטרפיסטים ומומחים לבעיות תזונה בתינוקות.
    בנתיים כל האכלות בדרכים מיוחדות עדיפות על האכלה עם צנורות למערכת העיכול.
    צר לי שאיני יכול לתרום לך יותר בתחום זה שאיני חזק בו ואו מעורה בו יותר מהאנשים שרשמתי לך קודם לכן
    נקווה שתתגברן על הבעיה הזאת במהרה
    חג שמח

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו