בעייה באכילה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בעייה באכילה
    עתיד ורוד
    02/09/2008

    שלום רב, אני פונה אליכם שבורה לגמרי, בתקווה לקבל מענה מועיל לפנייתי, רגע לפני שבירה... ילדתי תאומים בנים לפני שלושה וחצי חודשים (אחרי שלושה חודשי אשפוז במחלקה להריון בסיכון גבוה), בשבוע 33+2. הלידה עברה בסדר, הכל היה תקין, והילדים אכלו (תמ"ל - מטרנה פגים- סנסטיב) וגדלו. לקטן היו פליטות רבות, והקאות, אשר הלכו ופחתו עם הזמן, עד לתדירות של הקאה בודדת פעם ביומיים בממוצע. לפני כחודש, החל הבכור להיאבק ולגלות אי שקט בכל ארוחה, לקשת את גבו, ולבכות כאשר הפיטמה של הבקבוק היתה מתקרבת לפיו.לקראת סוף הבקבוק, אנחנו חייבים לטייל איתו בבית בזמן ההאכלה, כתנאי לכך שיאכל. פנייה לרופא הילדים קבע שמדובר בריפלוקס חבוי, נתנו לו זנטק שלוש פעמים ביום, מינון של 0.5 כל פעם, חצי שעה לפני האוכל, אבל זה לא עזר. כשהגעתי שוב לרופא (אחר) בדמעות, הוא המליץ לי לעבור למזון אינפומיל AR של סימילאק, שאמור להיות סמיך יותר בקיבה. זה הקל יומיים בערך, והמצב חזר לקדמותו. בינתיים, הבן הצעיר פיתח סימפטומים של תאומים, והפסיק לאכול גם הוא. מתינוק שהיינו נלחמים להוציא לו את הבקבוק מהפה בסוף הארוחה (ארוחה של 120), עכשיו הוא מפסיק אחרי חצי בקבוק (כ 60) ולא עוזרות כל המלחמות בעניין. בגלל המצב הרופא ייעץ להעביר גם אותו לפורמולה המיוחדת של סימילאק, זה עזר ליומיים, והמצב חזר לקדמותו. התרחיש המדאיג התאמת, ובבדיקה בטיפת חלב עלה שהם לא ממש עלו במשקל בשבועיים האחרונים. נמאס לי לריב איתם ולהכריח אותם לאכול, אני גם חוששת שזה ייצור להם הפרעות אכילה בהמשך, וזה הופך את הטיפול בהם למתסכל עד מאוד - כל היום הופך למילחמה סביב ההאכלות, ומצד שני יש דאגה אמיתית שהם לא ייגדלו, בייחוד לאור עברם כפגים. בנוסף לכל, הם צפויים להתחיל פעוטון בשבוע הבא, ואני בטוחה שלא יילחמו איתם כמוני על האוכל. אני כבר שבורה, פיזית ונפשית. מה עושים??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    בעייה באכילה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • חיזוקים מאמא שעברה את אותו הדבר....

    הילה
    03/09/2008

    היי , אני יודעת שאת מחכה לתשובת הרופא (המקסים) אבל כאמא גם לפג בן חצי שנה עברתי את אותם סרטים בדיוק ...ועוד גרוע הרבה יותר ממה שתיארת(היינו אצל גסטרולוג ילדים באיכילוב וכלום לא עזר כל הזמן). ואני יכולה להגיד לך שאכן יש עתיד ורוד כי רק הזמן עשה את שלו וככל שהם יגדלו זה ישתפר ... אני מחזקת אותך כי צריך המון המון סבלנות עם הפגים שיש להם בעיות באכילה.... בהצלחה... הילה

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    ד"ר אילן גור
    05/09/2008

    בקר טוב הילה, תודה על המחמאה ואכן צדקת בכל הנכתב על ידך ( קראתי זאת רק לאחר כתיבת התשובה והנכתב על ידך תואם את גישתי לעיניין זה). שבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה

    ד"ר אילן גור
    05/09/2008

    בקר טוב הילה, תודה על המחמאה ואכן צדקת בכל הנכתב על ידך ( קראתי זאת רק לאחר כתיבת התשובה והנכתב על ידך תואם את גישתי לעיניין זה). שבת שלום

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • האכלה

    ד"ר אילן גור
    05/09/2008

    לאמא השבורה בקר טוב, איני איש בשורות ואיני יכול לפתור את הבעיות בייעוץ מרחוק ללא בדיקת הילדים ואיבחון הבעיה. אני מסתמך על המכתב הארוך שכתבת וברור לי שיש פה בעיה של אינטראקציה בינך לבינם ותשישות שלך בטיפול בהם. בטוחני שאם תהיה לך עזרה בטיפול בהם כולל הדרכה מקצועית והפנמה שאין להילחם על האכלת הילדים אלא לנסות להגיע להתאמת הכלכלה לדרישת הילדים ולא לפי סטנדרטים נוקשים שאינם מסתדרים עם רצונותיהם. מכל הכתוב לא ציינת מה משקלם של התאומים הן בלידה והן כיום, לא ציינת כמה הם עלו בחודש האחרון רק ציינת שזה לא מספיק ( לפי מה?). ההצעה שלי היא למצוא תומך בוגר ואחראי שיוריד ממך לחצים ( אגב, כמה בעלך מעורב?), שיכוון אותך לא להילחם אלא להאכיל כמה שהם רוצים, להבין שעליה במשקל היא גרף סטטיסטי שלא מתאים לכל אחד והחשוב מכל לזכור שילד לא ירעב למוות ובאם יש בעיה אמיתית היא תתגלה בסופו של דבר. לסיכום: חפשי מישהו שיכוון אותך ( יכול להיות רופא, אחות, חברה\ סבתא ועוד...) ותיעזרי ברוגע שלו להירגע ולא להישבר סופית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו