גדילת פגים

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גדילת פגים
    מאיה
    15/09/2008

    שלום ילדתי בנים תאומים בשבוע 31 (משקלים 1400, 1500). כיום הילדים בני 6.5 ח' כרונולוגי, נראה כי מתפתחים יפה ללא סיבוכי פגות. בבדיקה האחרונה בטיפת חלב עלו לאחוזון 25 כרונולוגי מבחינת משקל וגם היקף הראש הוא באחוזון 50 כרונולוגי. לעומת זאת, בעקומת גובה תאום אחד באחוזון 5 והשני אף מתחת לזה. השאלה שלי היא האם דפוס גדילה הנ"ל (איחור של גדילה בגובה לעומת השלמה של משקל) ידוע בפגים ומתי בערך אמורים להשלים גם את הגובה ? תודה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גדילת פגים

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כמה לא חשוב!!!

    ד"ר אילן גור
    16/09/2008

    למאיה בקר טוב, הגדילה בחודשים הראשונים חשובה במיוחד לגבי המשקל על מנת לוודא שאין בעיה בספיגת המזון ואו בכמותו. לעיתים חשוב לנו האוחוזון של היקפי הראש לגבי ילדים הסובלים מבעיה מוחית. האחוזונים של גובה ביחס למשקל אינה נותנת לנו כל אינדיקציה שהיא לגבי העתיד אלא רק במקרים קיצוניים ביותר. לגבי פגים המצב עוד קשה יותר ולכן התייחסות לאחוזונים אינה תורמת כלום ובכלל לא חשובה. מכאן קחי את כל דברי האחות בטיפת חלב אשר מסתכלת על האחוזונים כאילו זה מדע מדויק ומכריע בהתפתחות הילד בפרופורציה הנכונה קרי- להתעלם מזה. האחוזונים הינם מדדים סטטיסטיים העוזרים לנו במקרים מסויימים ולא משמשים כלי לאבחנה של בעיות שאינם קיימות. מקווה שהבנת את דעתי בנושא ואת המשמעות של המספרים האלה לגבי ילדייך שנה טובה ומזל טוב.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו