הזנת פג

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • הזנת פג
    קטי
    28/02/2009

    שלום, התינוק שלי נולד בשבוע 29 במשקל 1.500 כיום הוא חודשיים וחצי כרונולוגי וכשבועיים (מתוקן). בהתחלה היה מוזן רק חלב אם, אבל כיוון שהחלב אוזל עברנו למטרנה פגים 60 מ"ל ועם הדרישה של הילד שעלתה מפעם לפעם הגענו ל-90 מ"ל שמתוכם הוא מסיים 80 ולפעמים 70 אבל אח"כ פולט פליטות גדולות ואפילו יוצא לו מהאף. רציתי לשאול, מה ניתן לעשות בסיטואציה כזו? לאיזה תמ"ל אפשר להחליף? ומה יכול להיות שקרה כאן? בהתחלה לא פלט ועכשיו כן??

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    הזנת פג

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • מוסיפה

    קטי
    01/03/2009

    התינוקי אוכל 7 ארוחות ביום. ושאלה נוספת שרציתי לשאול: במהלך השהות בפגייה הדופק שלו היה גבוה ונע בטווח 180-190. בוצע אקו-לב ויצא תקין. משיחה עם רופא הפגייה וגם עם מנהל הפגייה נאמר לנו שהבדיקות שלו תקינות ואין מה לדאוג יש תינוקות שזה הדופק שהם נולדים איתו והוא מתאזן יותר עם הזמן. במכתב השחרור הומלץ להיות במעקב קרדיולוג. השבוע היינו אצל רופאת ילדים כיוון שהיה מצונן והשתעל. לציין שזוהי אינה הרופאה הרגילה שלו. הגענו אליה כיוון שהתארחנו בעיר אחרת למשך מס' שבועות ורצינו שתבדוק את הצינון/שיעול. לאחר שבדקה את הריאות של הילד שאלה אם אנחנו במעקב קרדיולוג, אז עניתי שכן והסברתי שזה בגלל שהוא היה טכיקרדי בפגייה. אז היא טענה שהוא לא רק טכיקרדי, אלא שיש לו איוושה ושהיא לא רוצה להקפיץ אותנו אבל אם כבר אתם כאן אז שתדעו.... ממש נחמדה!!! יכול להיות שבפגייה שבה התינוק מן הסתם נמצא במעקב יומיומי עם רופאים מומחים (אני מתארת לעצמי שיותר ממנה אפילו) והם לא יעלו על זה??? מה זה איוושה בכלל? זה יכול לקרות לאחר השחרור מהפגייה? טרם קבענו תור לקרדיולוג, אבל יכול להיות שהיא טעתה באבחנה? היא בסך הכל בדקה אותו עם המכשיר הזה ששומעים את הנשימה (סליחה על הבורות...) אמא דואגת..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • שאלות ארוכות

    ד''ר אילן גור
    01/03/2009

    לקטי צהרים טובים
    לא ציינת את משקלו של התינוק כעת.
    לא ציינת גם באם הוא עולה במשקל.
    תינוק שפולט הסיבה העיקרית לכך תהיה האכלת יתר. באם הוא עולה יפה במשקל כלומר 170-250 גרם בשבוע ופולט הרי סיבת הפליטת תהיה האכלה בכמות מעל מה שהוא צריך. באם הוא לא עולה במשקל יש לברר מה נסיבה להקאות והאם זה נובע מסוג החלב או מהכנה לקויה של החלב.
    אין הבדל משמעותי בין סוגי החלב ולא הייתי מזדרז להחליף את החלב.
    לגבי קולות הלב:
    בטוחני שבפגיה בררו את הדופק המהיר ולדעתי גם בצעו בדיקת אקו שהיתה קרוב לודאי תקינה ולכן אין לאיושה באם היא קיימת או לא שום משמעות קלינית.
    לא הייתי נלחץ מהאבחנה של הרופאה וכן הייתי מגיע למעקב קרדיולוגי בשל הדופק המהיר.
    אני מקווה שעניתי על כל השאלות

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו