מידע רפואי
פורומים
- קרינה סלולרית, סרטן
- אוסטאופורוזיס
- כושר גופני
- סוכרת נעורים, סוכרת ילדים
- רפואת מטיילים
- השאלת ציוד רפואי, ציוד שיקומי, ציוד אורטופדי
- פילאטיס
- נוירולוגיה, אפילפסיה
- כבדי ראיה, מחלות רשתית, ראיה ירודה
- דלקת פרקים, ראומטולוגיה
- פדיקור
- רפואת כף הרגל - פודיאטריה
- הכנה ללידה, קורס הכנה ללידה
- אימון אישי, קואצ'ינג
- בנות, העצמה נשית
מאמרים וחדשות
יועצים בתחום
טובי פלד
פסיכולוג ילדים ונוער פסיכולוג מומחה בעל קליניקה פרטית. מטפל ומאבחן פעוטות, נוער ומבוגרים. עובד בבתי ספר ובארגונים ציבוריים.ד"ר אליהו סמואל
פסיכותרפיסט ילדים ונוער פסיכותרפיה, פסיכואנליטיקאי. למד רפואה באונ` ת"א, התמחה ברפואת ילדים ובפסיכיאטריה של הילד והמתבגר. עבד כרופא פסיכיאטר בכיר ברמת חן ובהמשך שימש כמנהל יחידה בגיל הרך. הקים גן לילדים אוטיסטים. מנהל שירות פסיכיאטרי של הילד והמתבגר בב"ח ולפסון. יועץ מערכת החינוך באזור המרכז. עוסק בפרקטיקה פרטית בתחום הפסיכותרפיה בתל אביב בכל הגילאים.
- עלייה במשקלליאת15/03/2009
שלום רב, בני נולד פג בשבוע 33 במשקל 1,200, לפני כשלושה וחצי חודשים (כיום בן חודשיים גיל מתוקן). לאחר כחודש בפגיה השתחררנו הביתה במשקל 2 קילו. מהרגע בהגענו הביתה הוא אוכל הנקה מלאה. בחודשיים הראשונים היתה עליה טובה במשקל ולא היו בעיות. לפני כשבוע וחצי הוא עבר שני ניתוחי ארניה (בשני צדדים) בשלום. בחודש האחרון ישנה האטה בעלייה במשקל וכיום הוא שוקל 3.400 קילו- היום הסתבר לנו שהוא אנמי (6.2) והתחלנו לתת לו תוספת ברזל.הרופא שלי ממליץ לי להמשיך הנקה מלאה עד יום חמישי ולעשות ספירת דם פעם נוספת. האם כדאי לי להתחיל לשלב מטרנה המשך לפגים במהלך היום (בין הארוחות) או שתי ארוחות של מטרנה, כל זאת מבלי לוותר על הנקה באופן סופי ? אודה לתשובתך ליאת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר אנמיה
ד''ר אילן גור15/03/2009אין קשר בין הנקה לבין אנמיה.
לכל פג יש לתת ברזל עוד בפגיה ובודאי לאחר שחרורו. גם אם התינוק היה אוכל מטרנה מתחילה ולא הנקה הוא היה מפתח אנמיה באם לא קבל ברזל.
חיזרי להנקה ומלאה ותני לו 4 טיפות ברזל ליום.
חיזרי על בדיקת הדם ובאם ההמוגלובין שלו נמוך מ-8 גרם% יש להתייעץ עם רופאי הפגיה באם מגיע לו עיורי דם.
מקווה שיגיב מהר לטיפול בברזל וחבל שלא קבל טיפול זה קודם לכן.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהעלייה במשקל המשך
ליאת15/03/2009ראשית תודה לתגובתך.. התחלנו היום לתת לו תוספת ברזל 2 CC ליום (1 CC פעמיים ביום), האם זה מספיק?. אנחנו דיי מודאגים מקצב העליה במשקל, עלייתו מאוד איטית, הדילמה שלנו היא האם לשלב לו מטרנה פגים, הרופא שלנו ממליץ להמשיך בכל זאת בהנקה. בשבוע האחרון הוא חסר שקט גם אחרי הארוחה .. (יש לציין כי הוא סובל מגזים) ורוצה להיות הרבה על הציצי. אודה לתגובתך פעם נוספת. ליאת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך
ד''ר אילן גור16/03/2009לליאת ערב טוב,
על מנת להיות משוכנעת שההנקה מספקת כל שעלייך לעשות זה להיניק עם שקילת נסיון ( לשקול את התינוק עם בגדיו לפני ואחרי הנקה ולדעת כמה הוא אוכל. באם הכמות נעה סביב ה130 סמק(גרם) הרי זה מספק ואין צורך להוסיף כלום. באם זה פחות תוסיפי מטרנה או סימילק לפי ראות עינייך.
לגבי הברזל אנחנו מעדיפים לטפל בטיפות ברזל והכמות המומלצת תהיה 4 טיפות ליום.* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירההמשך הודעה עלייה איטית
ליאת16/03/2009שוב תודה על תגובתך.. על פי מה שרופא הילדים שלי אומר, רוצה לשלול בעיה של לקטוז.. לגבי משקל- מאחר ואין לי משקל בבית אני אצטרך להאכיל אותו בטיפת חלב ולראות את ההבדלים. בנוסף, על פי מה שאני קוראת הרבה פגים מקבלים תחליפי חלב ועולים יפה במשקל, כמובן אני לא משווה וכל אחד לגופו.. מצד אחד אני מבינה את חשיבות ההנקה ומצד שני אני דואגת מבחינת עלייתו האיטית של בני ואני מתלבטת לגבי המשך ההנקה , אני לא כל כך יודעת מה לעשות, רק לסמוך על שיקול דעתו של הרופא.... אני חושבת לשלב בין ההנקה לתחליפי חלב. אשמח לשמוע את דעתך?
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהאת המחליטה
ד''ר אילן גור17/03/2009לליאת בקר טוב,
ברור לך שהנקה עדיפה אך שלוות רוחך והבטחון בטיפול קודמים להנקה. באם את מרגישה שהטיפול בילדך יהיה עדיף עם הנקה ושילוב חלב תחליפי אל תהססי לרגע ועשי זאת ואז השלווה שלך תחזור אלייך והטיפול בתינוק יהיה טוב יותר ובעקר רגוע יותר* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירהתודה
ליאת17/03/2009ראשית אני מצטרפת למחמאות שלעיל, אין ספק שהורים לילידים פגים צריכים המון תמיכה בבית (וחבל שלא כולם מספקים זאת ועל כך שוב תודה! תודה על התייחסותך, אני כנראה אמשיך בהנקה עוד זמן מה ואעבוד על עצמי בסך הכל יש לי בן מקסים ועד כה הכל הלך טוב, עד לפני הניתוחים.... לגבי העלייה האיטית, רק להיות שוב בטוחה שאינני פוגעת בילד?? והאם חשוב לשמור על סדר יום בארוחות (כל שעתיים - שלוש)? תודה ליאת
* המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתרלקביעת תורסגירה
שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו
ערוץ הבריאות
.jpg)
האם אתם שמרנים במיטה?
.jpg)
.jpg)
.jpg)




.jpg)
.jpg)



.jpg)