אנמיה וצהבת

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • אנמיה וצהבת
    קרן
    30/04/2009

    שלום רב,
    בני בן חודשיים, מתוקן:10 ימים נולד בשבוע 32 ושהה בפגייה כ- 5 שבועות. במהלך אישפוזו טופל זמן רב בפוטו תרפיה עקב בילירובין גבוה (הכי גבוה היה ~15) וההמוגלובין שלו היה 9 ( בעת שחרור עמד על 10).
    מאז ששוחרר עדיין צהבהב וחיוור. בדיקה האחרונה לפני כשבועיים נבדקו שוב ערכים אלו והבילי היה 8.2 וההמוגלובין 9. מאז הלידה ניזון מחלב אם בלבד ( שאוב בבקבוק או ישירות מהחזה)
    האם זה תקין שבגיל 9.5 שבועות עדיין יש צהבת יילודים? זה לא אמור להיפסק עד גיל 8 שבועות ?
    מה עושים עם המוגלובין נמוך ? ( לפני כשבוע וחצי הועלו מס' טיפות הברזל ליום מ-3 ל-6 )
    בנוסף, הוא לא אוכל בצורה מסודרת (פעם כל 3 שעות, פעם כל שעה וחצי ולפעמים ( נדירות) פעם ב- 4 שעות. האם עליי להעירו כל 3 שעות וליצור לו סדר יום? כי הוא מאוגד לא רגוע...

    תודה רבה, קרן

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    אנמיה וצהבת

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לא תקין

    ד''ר אילן גור
    30/04/2009

    לקרן ערבטוב,
    בגיל זה הצהבת צריכה היתה להיות נמוכה יותר ולכן יש לברר מה גורם לה להישאר גבוהה. אני מניח שנעשתה בדיקת US של הכבד ודרכי המרה ובאם לא מאד מומלץ לבצע בדיקה זו. בשלב זה של חייו אין קשר בין הצהבת לבין ההמוגלובין הנמוך. לכל התינוקות בגיל זה המוגלובין כזה נמוך ויש לתת למוח העצם להתחיל לייצר כדורויות דם אדומות ולהגדיל את ריכוז ההמוגלובין. ברזל בהחלט טיפול מתאים ואיני חושב שיש צורך ביותר מ-4 טיפות.
    לגבי הכלכלה יש לברר את קצב העליה במשקל ולהסיק מסקנות בהתאם לזה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו