בת שנתיים החליטה שהיא צמחונית

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • בת שנתיים החליטה שהיא צמחונית
    ענת
    19/08/2011

    שלום וערב טוב
    ביתי בת השנתיים מסרבת לאכול עוף ובשר שאני מכינה לה בבית, לא קנוי. אני ממשיכה להציע לה אבל אחרי כמה שבועות שזה לא מצליח, אני חושבת לבנות לה תפריט בריא צמחוני.
    אשמח להצעות לתפריט יומי (אנחנו בחופשה מבגן עכשיו אז כל התזונה שלה היא בבית) לביתי שיתן לה את כל אבות המזון. אני בשלנית בסיסית ביותר כך ש"הרבה ירקות מבושלים" זה מורכב ואני צריכה יותר פרוט, אם ניתן כמובן.
    מבחינתה היתה היתה אוכלת כל היום בננות, תפוחים, גיל וקורנפלקס עם חלב (בלי סוכר).

    המון תודה
    ענת

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שנתיים החליטה שהיא צמחונית - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    19/08/2011

    וואווו........איזה אתגר.

    האמת שכדאי לראות דיאטנית או יועצת תזונה. ילדה צריכה לאכול גם חלבונים וגם פחמימות ולא רק פירות וירקות.

    נסי להכין לביבות גבינה, אולי קציצות ירקות, ואולי.....תחזור לתזונה רגילה כאשר תחזור לגן הילדים.

    אני הייתי מנסה להכין כופתאות מחזה עוף בשילוב תירס טחון, בצל, מלח ומעט פלפל. אפשר לטגן עם מעט שמן או ל"זרוק" לתוך מרק. ילדים מאד אוהבים כופתאות ולא צריך לומר לה שזה עשוי מעוף.

    אבל הייתי מתייעצת עם תזונאית כדי לוודא שהילדה תקבל את התזונה שהיא צריכה לקבל.

    אולי ליה תוכל לתת עצה יותר טובה.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • בת שנתיים החליטה שהיא צמחונית - תגובה - תגובה

    ליה שומרון פינדר
    21/08/2011

    אפשר לקבל את כל אבות המזון גם בתזונה צמחונית אבל יש לדאוג לשילוב של דגנים (קמח מלא, אורז מלא, תירס, קינואה, כוסמת שיפון, שיבולת שועל ועוד...) עם קטניות (עדשים, שעועית, חומוס, אפונה ועוד) - לקבלת חלבון מלא.
    צריכה של טחינה, או אגוזים אחרים (טחונים כמובן) - בשביל ברזל וסידן
    וכמובן הרבה ירקות ופירות.

    אני אשמח לעזור לך נקודתית, תגידי לי מה היית רוצה לעשות ואשמח לנסות לתת לך מתכון.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לשתיכן!

    ענת
    21/08/2011

    הייתי רוצה לדעת להכין לה מנה עיקרית ותוספת לארוחת צהריים. זה יכול להיות לביבות או קציצות מירקות, אולי לשלב בהם גם דגנים.
    קיטניות אני מאוד לא אוהבת ולא מצליחה לעכל אותן באופן סביר כך שהיא לא תראה אותי אוכלת מהן והסיכוי שהיא תאכל גם הוא קטן. אלא אם יש דרך גם אותם ל"העלים"בתוך מתכון של משהו.
    יש פשטידות שילדים אוהבים או משהו דומה?

    עם בוקר וערב אני יכולה להסתדר ולדאוג שתאכל מוצרי חלב, ביצים וירקות חיים.

    המון תודה שוב :-)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לשתיכן! - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    21/08/2011

    נסי להכין קציצות חזה עוף טעון עם בצל טחון דק מאד וסחוט מנוזלים, הוסיפי מעט פירורי לחם ותבלי במלח וקורט פלפל שחור.

    חומרים:
    1/2 ק"ג חזה עוף טחון
    1 בצל גדול, טחון וסחוט היטב (אפשר במעבד מזון)
    2 כפות פירורי לחם
    מלח ופלפל לפי הטעם.

    מערבבים ה.שכל. יוצרים קציצות קטנות בגודל כדורי פלאפל וזורקים לתוך מרק ירקות צח או מרק עוף צח. כדאי שהמרק יהיה טעים.

    ילדים מאד אוהבים את הקציצות האלה והן טעימות להפליא. טובות גם לתינוקות שרק התחילו לאכול אוכל מוצק.

    אופציה אחרת: שניצל תירס: דומה מאד לשניצל הקנוי, אך יש בו גם חזה עוף וזה משהו שילדים קטנים אוהבים. בדוק.

    חומרים
    1/2 ק"ג חזה עוף טחון
    2 כוסות גרגרי תירס טחונים (כדאי להשתמש בגרגרים קפואים לא בגרגרים מקופסאות)
    1 בצל גדול, טחון או קצוץ דק ביותר
    1/2 כוס גרגרים שלמים (שהיא תראה שזה תירס)
    אם צריך, 2-3 כפות פירורי לחם.
    מלח ופלפל לפי הטעם.
    פירורי לחם צהובים.
    שמן לטיגון

    מערבבים את החומרים ומכינים קציצות בצורה של המבורגר בגודל קטן (מדובר בילדה). טובלים את הקציצה בפירורי לחם צהובים ומטגנים עם מעט שמן.

    אם תכיני צורה יפה וממש דומה לשניצל תירס הקנוי, תוכלי לספר לילדה שזה שניצל תירס. וזאת ממש האמת.

    יש עוד המון רעיונות ובטוח שלליה יש עוד גם. נסי וראי אם מצליח וספרי לנו.

    לילה טוב ובהצלחה עם הפיצית שממש מזכירה לי את שלי, שבינתיים נהייתה בת כמעט 15.



    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה לשתיכן! - תגובה

    ליה שומרון פינדר
    24/08/2011

    זה אולי יכול להתאים:

    המבורגר דגנים וקטניות
    (10-15 קציצות)
    רכיבים:
    1 כוס אורז מלא
    1/2 כוס עדשים שחורים
    1/3 כוס גרעיני חמנייה קלופים וקלויים קלות
    1 בצל קצוץ
    1/2 כוס משמשים יבשים חתוכים לרבעים
    1/2 כוס גרעיני תירס מוכנים לאכילה (עדיף קפואים שבושלו קלות במים עם מלח)
    1 שן שום כתושה
    2 כפות סויה (עדיף מסוג תמרי)
    1 כפית מלח
    1 כפית פלפל שחור
    1/2 כפית קינמון (לא חובה)

    אופן ההכנה:
    1. שוטפים את האורז המלא ושמים אותו בסיר בינוני עם 1/2 2 כוסות מים, מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים מכוסה כ – 50 דקות עד שהוא רך מאוד ואין יותר מים בסיר (אפשר אפילו לבחוש פעמיים בזמן הבישול).
    2. שוטפים את העדשים ושמים אותם בסיר קטן עם 1/2 1 כוסות מים. מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים כ – 30 דקות עד לריכוך.
    3. במעבד מזון שמים תחילה את גרעיני החמנייה ומעבדים, מוסיפים את יתר המרכיבים ומעבדים מעט, רק עד לקבלת עיסה אחידה אך לא חלקה מדי.
    4. משמנים תבנית שקעים ודוחסים פנימה מהעיסה שנתקבלה עד לגובה של 1.5 ס"מ. (אפשר גם בידיים רטובות ליצור קציצות שטוחות ולהניח אותן בתבנית על נייר אפייה משומן).
    5. מכניסים לתנור שחומם מראש לטמפרטורה בינונית ואופים כ – 30 דקות או עד שהשכבה העליונה מתחילה להתייבש.
    6. מצננים בתבנית.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה רבה!!

    ענת
    26/08/2011

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו