גבינה

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • גבינה
    כהנא רותי
    02/11/2011

    שלום רב.

    אני מכינה לבנה בבית מיוגורט 5%. מסננת את כל הנוזלים.
    ברצוני לשאול האם הגבינה שנוצרת נשארת בעלת 5% או שאחוז השומן עולה?

    תודה רבה

    רותי

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    גבינה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • גבינה - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    02/11/2011

    הלוואי!!!! ברור שאחוז השומן עולה. אותו אחוז שומן מתייחס לנפח מסויים של יוגורט. עם הסינון, את מקבלת את אותה כמות שומן על נפח הרבה יותר קטן, וברור שהאחוז עולה.


    את יכולה לחשב את אחוז השומן החדש.

    שקלי את היוגורט שאת משתמשת בו לפני הסינון. חשבי את כמות השומן לפי האחוזים. רוב הסיכויים, שהמשקל היחסי של השומן רשום על האריזה.

    בהנחה שכמות השומן נשארת זהה, שקלי את הגבינה לאחר הסינון, וכך תוכלי לחשב את אחוז השומן.

    לדוגמא: אם היוגורט שוקל 100 גר, ואחוז השומן הוא 5%, אז משקל השומן הוא 5 גרם. בצורה זו תוכלי לחשב אחוז שומן יחסית לכל משקל.

    עוד אפשרות קלה לחישוב. אם אחרי הסינון המשקל ירד בחצי, אז אחוז השומן עלה פי שניים והוא עכשיו 10%.

    אם ההסבר שלי לא מספיק, חזרי אלי ונעשה תרגיל מתימטי ביחד.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו