לחם ללא שמרים וגם שיפון

לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום
 
  • לחם ללא שמרים וגם שיפון
    שני
    16/01/2012

    שלום בנות :)))

    קראתי כאן תשובות מעניינות בנושא לחם ומיעוט השמרים
    ברצוני לשאול האם אפייה של לחם מקמח מלא ללא שמרים היא אפשרית
    כלומר הלחם אכיל ? לא יצא קשה כמו אבן?
    אני מוסיפה כפית שמרים יבשים לחצי ק"ג קמח (לפי מתכון) זה נחשב הרבה?
    והלחם כמובן יוצא גמדי ומצחיק :))

    בקשר ללחם שיפון אני שוקלת לקנות קמח ולאפות יש לכן אפשרות להגיד מהו הטעם שלו? למה דומה? משום מה זכור לי בעבר שטעמו הזכיר שוקולד ומאד לא אהבתי את זה.....אשמח לתשובה מכן אם זה אפשרי....

    תודה מראש

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה
    לחם ללא שמרים וגם שיפון

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחם ללא שמרים וגם שיפון - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    17/01/2012

    היי מור,
    אי אפשר לאפות לחם ללא שמרים. אכן יצא כמו אבן, אפשר לומר, בלתי אכיל. אפשר לאפות עם מחמצת שאור, אבל זה כבר סיפור אחר.

    אם את שמה כפית שמרים (או אפילו פחות), את צריכה לבצק לתפוח במשך לילה שלם ואולי לילה ויום. קר עכשיו ולוקח לבצק פי שניים זמן לתפוח. צריך סבלנות!!!!

    שיפון הוא קמח נפלא. אני אופה לפחות פעמיים בשבוע לחם שמכיל קמח שיפון וקמח מלא. קמח שיפון מאד טעים וגם מאד בריא. אכן, הוא תופח פחות מקמח רגיל וככר לחם שיש בה קמח שיפון תהיה יותר דחוסה ויותר "נמוכה".

    הלחם שאת מכירה הוא כנראה לחם פומפרניקל שעשוי גם משיפון, אבל לא רק. הלחם שאת תאפי לא יהיה כזה חום ויהיה לו טעם נפלא.

    אם יש לך מעבד מזון או מיקסר, שימי במעבד 1.5 כוסות קמח שיפון, 2 כוסות קמח מלא, 1 כף שטוחה שמרים יבשים, 1 כף סוכר חום, 1 כף שטוחה מלח ו-2 כפות שמן זית.
    שימי בקערה קמח, שמרים וסוכר וערבבי. הוסיפי מלח ושמן וערבבי. אחר כך התחילי להוסיף מים בהדרגה עד שזה הופך לגוש בצק. לושי במשך כ-10 דקות.
    הניחי למנוחה של כ-20 דקות ולושי שוב עוד 2 דקות. עשי זאת במשך 4 פעמים.
    בפעם הרביעית הניחי להתפחה עד הכפלת הגודל. (אם את שמה רק כפית שמרים זה יכול להימשך לילה שלם ואולי אפילו 18 שעות). אחרי ההכפלה, הוציאי את בועות האוויר, שימי בתבנית בצורה שאת רוצה והניחי להתפחה נוספת עד להכפלה.
    אפשר לשים על הלחם שומשום או גרעינים אחרים או מה שבא לך ואפשר בלי כלום. (אני "מגלגלת את הככר בשומשום לפני ששמה בתבנית).
    אפי בתנור שחומם מראש לחום גבוה, הכניסי את הככר והנמיכי את החום לבינוני. זרקי בתנור כמה קוביות קרח ליצירת אדים. זה מעניק ללחם קרום נפלא.
    40 דקות בתנור ויש לך את הככר הנפלאה ביותר. אני מכינה לפחות פעמיים בשבוע, לחם לארוחת בוקר וסנדוויצ'ים לילדה לבי"ס. גן עדן.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ושאללות

    שני
    18/01/2012

    תודה יקירה מכל הלב
    באמת קניתי לחם שיפון + מלא ואני אנסה את המתכון שאמרת
    מס' שאלות להבהרה בבקשה

    1. האם חייבים ללוש ביד? מה לגבי לשים את כל החומרים במג'ימיקס עד שיהיה כדור בצק ואז ללוש קצת? (אני מהממהרים. ומהמקצרים :))))))

    2.אם אני אוותר על הסוכר החום זה בעייתי? כשאפיתי קמח מלא לא הוספתי סוכר כלל ואין לי בעיה עם זה

    3. זה משנה מבחינת המידה של הכוסות? יש לי כוס רגילה של 230 מ"ל או לחילופין מד מדידה של נוזלים זה בסדר או שצריך להוסיף/להפחית מאחד הקמחים?

    תודה מראש
    ..

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • תודה ושאללות - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    18/01/2012

    מור יקירתי. בטח מג'ימיקס!!!!!!! לשים קודם קמח ושמרים, לא חייבים סוכר, אך זה מעניק לככר צבע יפה, אבל ממש לא חובה). לתת סיבוב או שניים במג'ימיקס, להוסיף מלח וכף שמן ועוד סיבוב ואז להתחיל להוסיף מים. זהירות עם המים. להוסיף עד שנהיה כדור בצק שמסתובב ונלוש בעצמו. כל שאר ההוראות אותו דבר. אל תשכחי "להפיל" את הבצק כמה פעמים לפני ההתפחה הגדולה. זה מאד מוסיף למרקם ומשביח את הטעם.

    לעניין כוס מדידה. כוס זה 250 מ"ל. קילו קמח מכיל כ-7 כוסות כאלה. חצי קילו זה 3.5 כוסות. ככר לחם יכולה להכיל 3 או 3.5 כוסות. ככר קטנה (טוב לחלה לשבת) יכולה להכיל גם 2.5 כוסות.

    איך את יכולה למדוד? כדאי לקנות כוס מדידה. שווה ומאד שימושי לכל מיני שימושים במטבח. אצלי היא בשימוש יומיומי. אם לא, אז יש מיכלי פלסטיק המכילים 250 מ"ל. אני משתמשת בהן לאחסון במקרר של כל מיני (קונה "שרוול" עם מכסים וזה ממש כיף שיש בבית).

    אם יש לך מיכל של 1 ליטר, חלקי אותו ל-4 וראי איזה כלי אצלך בבית מכיל 250 מ"ל. זו המידה. יש לי בבית מיכלים של 1 ליטר או 1/2 ליטר שיש בהם סימון של כוסות. אולי גם אצלך יש אחד כזה מתחבא איפשהו.......

    אבל הכי קל שתהיה לך בבית כוס מדידה תקנית......

    בהצלחה יקירתי, וספרי חוויות.

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • כן יש לי

    שני
    18/01/2012

    יש לי במד מיליליטר גם כוסות. אוקיי נפתרה הבעיה
    ועניין המג'ימקס זה מקל בטירוף. ואני אלוש כמו שאמרת
    תודה רבה רבה!!!
    (כמובן כשאני אעשה אני ארשום תגובה)

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחם ללא שמרים וגם שיפון - תגובה - תגובה

    ליה שומרון פינדר
    18/01/2012

    שושי, כל הכבוד על התשובה הארוכה והמפורטת!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום

  • לחם ללא שמרים וגם שיפון - תגובה - תגובה - תגובה

    שושי שטיינוביץ
    18/01/2012

    תודה ובאהבה!!

    * המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ רפואי או תחליף לו, כל הסתמכות על המידע היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בהתאם לתקנון האתר
    לקביעת תור
    סגירה

    הוספת תגובה

     

    לקביעת תור או פניה אישית למומחה ללא פרסום בפורום


שאלות ותשובות נוספות שעניינו את הגולשים שלנו